דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משכנתא - חשיבות ביצוע השוואת משכנתאות 

מאת    [ 03/09/2009 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 2478 פעמים ]

אחד הכלים שיעזרו לכם להגיע להחלטה נכונה בעת לקיחת משכנתא הוא השוואת משכנתאות. בימים אלו של חוסר יציבות כלכלית, בהם תוכלו למצוא מגוון גופים המציעים משכנתאות ומתחרים על תשומת לבכם ולאור העובדה כי המונופול להענקת משכנתאות כבר אינו מצוי בבעלותם של הבנקים בלבד, הצורך להגיע להחלטה נכונה בתחום זה הוא קריטי. תשלומי משכנתא ילוו אתכם שנים רבות ובשביל השקט הנפשי שלכם רצוי מאוד שהם יהיו בתנאים הנוחים ביותר עבורכם.

השוואת משכנתאות - יותר פשוט ממה שחשבתם

כשמגיע הרגע בו החלטתם על לקיחת משכנתא עליכם לבצע את השוואת המשכנתאות שאולי נשמעת כמו פעולה סבוכה ומתישה אך למעשה היא די פשוטה. בהשוואה כזאת ישנם מספר פרמטרים מרכזיים שיהוו את המוקד שלה: גובה ריבית משכנתא, פריסת התשלומים, איכות השירות, האם נדרשים ערבים ואם כן אז כמה.
את ההשוואה ניתן לעשות באמצעות אתרי אינטרנט שונים העוסקים במשכנתא שיאפשרו לכם לחשב את התנאים הטובים ביותר עבורכם באמצעות מחשבון משכנתא. למי שרוצה להיכנס עוד יותר לעובי הקורה קיימת אפשרות לזמן פגישות בבנקים או בגופים אחרים המציעים משכנתאות, להגיע לשם באופן אישי ולשמוע ממקור ראשון את כל הפרטים הרלוונטיים.

תנאי נטילת משכנתא

לכל גוף תנאים משלו עבור נוטלי משכנתא ועל כן השוואת משכנתאות חכמה חייבת להתייחס לעובדה כי גופים בישראל המעניקים משכנתא דורשים גם ערבויות. לכל גוף ישנם את תנאי הסף הייחודיים שלו וכל גוף מחליט על היקף המימון שיעמיד לרשותכם (האחוזים משוויו של הנכס). בהתאם לעובדות אלו עליכם להשוות בין הביטחונות השונים שדורש כל גוף, מספר הערבים החיצוניים, אם בכלל, שדורש כל גוף עבור אישור תנאי משכנתא ואיזה משקל הוא נותן לתנאי השכר ולחסכונות שלכם.

סוגי ריבית משכנתא

עוד אלמנט שיש להתייחס אליו בהשוואת משכנתאות הוא גובה הריבית של המשכנתא. במקרה זה רצוי לדעת כמה שיותר על מנת שתוכלו להתאים לעצמכם את המסלול המתאים ביותר שלא יכבול אתכם להחזרים שבהם תתקשו לעמוד. כיום קיימים 4 סוגי משכנתא בתנאי ריבית שונים: הסוג הראשון הוא משכנתא בריבית קבועה בה אתם כלקוחות סוגרים מראש את גובה הריבית לכל תקופת המשכנתא. כך נותרת הריבית ללא שינוי גם כשריבית המשכנתאות בשוק משתנה. הסוג השני הוא משכנתא צמודה למדד אשר נקבעת על סמך מדד המחירים לצרכן המתפרסם ב-15 בכל חודש. במשכנתא מן הסוג הזה, במקרים של עלייה במדד - הריבית תעלה בהתאם, אך במקרה של ירידה במדד הריבית לא תרד באותה הצורה אלא תגיע לרמת אפס ושם תיעצר. הסוג השלישי הוא משכנתא צמודה לפריים הנקבעת על ידי ריבית הפריים במשק ובניגוד לסוג הקודם כאן הריבית עולה בהתאם ויורדת בהתאם. הסוג הרביעי הוא משכנתא צמודה לדולר אשר בה נקבע שער הריבית שלכם על פי ערך הדולר ביום החתימה על המשכנתא.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב