דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ירידה לצורך עליה 

מאת    [ 31/08/2006 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 3806 פעמים ]

הצטרפתם לקבוצת תמיכה לירידה במשקל וירדתם 4-6 ק"ג בחודש. שמחתכם לא ידעה גבול. אין דבר העומד בפני כוח הרצון! נצחתם את המשקל, בעזרתה של המדריכה המקסימה שידעה לתת תשובה ומתכון מידי לכל דורש.
המוטיבציה בשמים. אתם מקפידים על הדיאטה דלת הקלוריות אף שהיא קשה, אבל מי שם לב כשההצלחה על המשקל היא מסחררת? אתם משקיעים מאמץ לשנות הרגלים ותפריטי מזון, ויתרתם על מזונות אהובים, אוכלים אוכל שלא חשבתם שתגעו בו, אבל המטרה מקדשת את האמצעים. אתם הולכים פחות למסעדות, שם האוכל עתיר קלוריות ואין לכם בקרה על הקלוריות הארורות הללו. גם המבורגר ופיצה עוד עם תוספות אתם נמנעים מלקנות, מנסים בצורה אובססיבית לשתף את כל בני המשפחה בדיאטה המוצלחת הזאת, מנסים לצרף חברים ומכרים לקבוצה, כי ההצלחה כבירה. קניתם גם ויטמינים ומינרלים, שלא יחסרו לגוף עקב הקיצוץ בכמויות המזון (שלא לדבר על דיאטות לא מאוזנות).
בנוסף לשינויים בתזונה אתם יוצאים למסע רגלי של שעה כל יום, כמו שעון שוויצרי. אתם רצים להרשם לחדר כושר, רוצים לדעת כמה קלוריות שורפים בכל מכשיר וכמה קילוגרמים תשילו ממשקלכם בעקבות כך. הירידה במשקל לא נעצרת. לפעמים - כן, אולי בגלל שחטאתם בחגים, אולי כי לגוף יש סיבות משלו, אבל עוד מעט המשקל ידהר כלפי מטה, שהרי עשיתם הכל לפי החוקים והכללים.
אבל החיים האמיתיים חזקים יותר מכל דבר ואתם מגלים שאי אפשר להתמיד לאורך זמן בדיאטה קיצונית, שהרי קצצתם 1000-1500 קלוריות ביום (!) כדי לרדת את אותם 4-6 ק"ג בחודש. גם מאוד משעמם לאכול כל-כך מעט סוגי מזון ותמיד עם הירקות המאודים הללו ועם המרק הדלוח. הליכה יום-יומית משעממת וגם קשה מאוד לתמרן בין עבודה, בית, קבוצת תמיכה, חדר כושר ועוד מחויביות שהחיים מזמנים לנו.
לקחתם על עצמכם יותר מדי מטלות בבת אחת. בנוסף, הדרישות בכל מטלה היו גבוהות מדי. לא פלא שנשברתם והפסקתם הכל, אבל אתם בכל זאת מרוצים שהצלחתם להשיל המון ממשקלכם. אולי לא הגעתם למשקל היעד, אבל מי צריך להיות דוגמן? העיקר שירדתם יפה במשקל ואתם כבר לא מסווגים כשמנים.
עם הזמן אתם שמים לב שאתם כבר לא נכנסים למכנסי הג'ינס, שקניתם בגאווה בזמן שהייתם חלק מקבוצת התמיכה, מכנסים קטנים במספר מידות לעומת אלו שהיו לכם בתקופה שהייתם שמנים. מהמראה נשקפות פנים שהתמלאו ועוד יותר מאשר לפני הדיאטה. בעוד חודש אתם צריכים להשתתף באירוע חברתי ובעוד חודשיים - חתונה של חברים קרובים. איך תראו ומה תלבשו?
הפעם לוקחים אחראיות ונשבעים בכל היקר לכם שלא תשברו, שתהיו ממושמעים ותתמידו בקבוצת התמיכה. הרי בשביל מה יש קבוצת תמיכה? הרי בזכותה ירדנו, כי לא נעים להשקל ושכולם יראו שלא ירדנו, הקבוצה היא זו שמעודדת אותנו כל פעם כשיורדים במשקל והיא זו שמנחמת כשלא יורדים, כי ודאי היו סיבות שבגללן לא הצלחנו לרדת.
נכון שלקבוצה יש תפקיד לא מבוטל, אבל צריך להבין שהירידה במשקל היא לא בשביל הקבוצה. יתר-על-כן, ירידה בטוחה, ללא נזקים ומבלי שכל ירידה תהיה מלווה בעליה ועוד לרמה יותר גבוה מאשר לפני הירידה (אפקט היו-יו), צריכה להיות בסגנון אחר לחלוטין. בלהט ההצלחה לא הייתם מודעים לכך שעשיתם קיצורי דרך, רציתם להגיע לסוף הזוהר כאן ועכשיו, ולא היא - הירידה חייבת להיות מתונה. תזונה מאוזנת, מותאמת לטעמו, לאורח חייו ולאופיו של כל אחד ואחד. אסור להתחיל בהרבה מטלות בבת אחת, כי קשה להלחם בכל החזיתות בו זמנית, ומי בכלל רוצה מלחמה?












ד"ר קלרה ברקוביץ - בעלת תואר דוקטור למדעים (ביולוגיה) D.Sc מטעם הטכניון, חיפה. פוסט דוקטורט בקנדה. עבדה כעמית מחקר וכמרצה בטכניון. כיום מרצה עצמאית ומנחת סדנאות לירידה ולשמירה על המשקל.
Klara_b@bezeqint.net
טלפונים: 8777807 - 04, 8852320 - 052




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב