דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצלמות : מלחמת קנון בניקון תופסת תאוצה 

מאת    [ 01/09/2009 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 3019 פעמים ]

מלחמת קנון בניקון בתחום המצלמות הדיגיטליות מעלה מחדש שאלות רבות המטרידות את חובבי הצילום. שתי ענקיות האלקטרוניקה הללו מייצרות בשנים האחרונות מצלמות המיועדות לשימוש ביתי ומקצועי, ולכל אחת מהן קהל תומכים נלהב. קיימים למעשה שלושה סוגים עיקריים של מצלמות דיגיטליות, כשכל סוג פונה אל קהל מסוים.

הסוג הראשון הן מצלמות קומפקטיות. אלו מצלמות קלות וקטנות, המיועדות לשימוש הביתי. גם בקטגוריה זו ניתן למצוא מכשירים בעלי איכות תמונה מצוינת, הכול בהתאם לתקציב ולצרכים. החיסרון העיקרי של מצלמות אלו הוא החיישן הקטן (גודלו של החיישן הוא גם פועל יוצא של גודל המצלמה), אשר יכולת ההתמודדות שלו עם מצבי צילום בלתי שגרתיים היא מוגבלת. הסוג השני הן מצלמות דמויות SLR, והן גדולות ויקרות מהמצלמות הקומפקטיות. יתרונן הבולט הוא בזום האיכותי שיכול להגיע לטווחים גדולים – עד פי 20 – אולם החיישן במצלמות אלו דומה לרוב לחיישן המוגבל של המצלמה הקומפקטית. הסוג השלישי של המצלמות הדיגיטליות מיועד עבור הצלם המקצועי, ואלו מצלמות הרפלקס – DSLR. התמונות המופקות על ידי מצלמות אלו הן איכותיות, ומיועדות לצרכים מסחריים.

מצלמות: מלחמת קנון בניקון בגזרת מצלמות ה-SLR

מלחמת קנון בניקון מתחממת כאשר מדובר בסוג השלישי והיוקרתי של המצלמות הדיגיטליות, מצלמות ה-SLR. הלקוח הממוצע אשר מעוניין להחליף את המצלמה דמויות ה-SLR במצלמת רפלקס אמיתית, למעשה נתקל בדילמה אמיתית. מצד אחד, קיימת האפשרות לקנות מצלמה הנחשבת בסיסית, כגון canon 450d, או את הדגם המשופר canon 500d. מצלמות אלו נחשבות לזולות ובסיסיות בקטגוריית הרפלקס, אולם עדיין מציעים רמה גבוהה מאוד של עיבוד תמונה וחווית שימוש. חברת קנון הוסיפה מסך LCD גדול לדגם 500d, והעלתה את הרזולוציה של המסך ל-VGA. ההפתעה הגדולה ביותר עבור דגם זה היא יכולת צילום וידאו ברזולוציה של HD, ובמהירות של 20 פריימים לשנייה. למי שמתלבט, דגם זה מהווה שיפור ניכר לעומת canon 450d, ומומלץ להשקיע את הכסף הנוסף.

מצלמות: מלחמת קנון בניקון בדגמים היקרים יותר

מלחמת קנון בניקון מתחממת כאשר מדברים על הדגמים היקרים יותר של מצלמות הרפלקס. למרות שלפעמים דרישות התקציב מאלצות להתחיל עם מצלמה בסיסית וזולה יותר, לעיתים עדיף להתחיל דווקא עם מצלמה רצינית על מנת לא להידרש לשדרג אותה בעוד שנה או שנתיים. דגמי מצלמות של שתי החברות מתחרים כאן על השליטה – canon d90 מול Nikon d80. קיימים שיקולים רבים לטובת שתי האופציות, ולכן חשוב לבחון את הצרכים שלכם. אחד האלמנטים שקריטיים ברכישה של מצלמות בסדר גודל כזה, היא איכות האופטיקה – העדשה הנלווית למכשיר. בניגוד לגוף המצלמה, אשר לאחר שנה או שנתיים נחשב מיושן לעומת הדגמים המשוכללים ועתירי האפקטים, עדשה איכותית שומרת על ערכה גם לאחר 5 או אחר שנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב