דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהנדס - מקצוע נצחי 

מאת    [ 01/09/2009 ]

מילים במאמר: 652   [ נצפה 2732 פעמים ]

מהנדס תמיד היה וכנראה שתמיד יהיה מקצוע נחשק ויוקרתי. הנדסה היא תחום רחב מאוד, בעל רבדים רבים העוסק ביישום של המדע לצרכיו של המין האנושי באמצעות תכנון פיתוח ויצור של תהליכים ואובייקטים.

הפופולאריות הרבה לה זוכים מקצועות ההנדסה השונים עלתה בעקבות המהפכה התעשייתית. בשנות ה-20 של המאה ועשרים הלך וגבר התיעוש בחלקים גדולים בעולם ואיתו עלה הצורך במהנדסים. בהמשך התחזקה מגמה זו בעקבות המהפכה הטכנולוגית וחדירתם של המחשבים וההייטק אל חיינו.

להיות מהנדס בעולם שלא מספיק להתפתח מבחינה טכנולוגית זה משהו שמבטיח תעסוקה והתקדמות תמידית.

 

מיהו מהנדס?

 

אז מי למעשה נחשב מהנדס? מהנדס הוא בוגר תואר ראשון בהנדסה (BSc / BTech) באחת מין הדיסציפלינות המדעיות, אשר רשום כחוק בפנקס האדריכלים והמהנדסים.

לימודים לתואר מהנדס נמשכים 4 שנים. הם כוללים קורסים בסיסיים של יסודות ההנדסה בינהם ניתן למצוא קורסים במדעים, מתמטיקה, ניתוח מערכות ופיתוח מודלים וקורסי התמחות המתמקדים בתחום המקצועי שבחר הסטודנט.

ישנם גם מסלולים ללימוד הנדסה שאינם אקדמיים. אלו מסלולים בעלי אוריינטציה טכנולוגית – יישומית ומעניקים לבוגריהם תואר הנדסאי (PE).

לימודים לתואר מהנדס נחשבים ללימודים קשים ותובעניים מאוד אשר דורשים מהסטודנטים מצוינות והישגיות במספר רב של תחומים.

 

לימודים לתואר מהנדס

 

כל סטודנט הלומד לתואר מהנדס בוחר בשלב מסוים בלימודים את תחום התמחותו. מכיוון שההנדסה היא תחום המכיל תתי- תחומים רבים הבחירה לא קלה כלל ועיקר. ישנם עשרות תתי תחומים כאלו כאשר העיקריים שבהם הם:

 

הנדסה תעשייה וניהול – מהנדס מן הסוג הזה הוא מהנדס שמומחיותו היא בתכנון וייעול של מערכות כלכליות ותעשייתיות גדולות. זהו אחד התחומים המבוקשים בין מקצועות ההנדסה אשר מאפיין את מרבית נושאי המשרות הבכירות במשק.

 

הנדסה אזרחית -  מהנדס אזרחי עוסק בתכנון והקמה של פרויקטים אזרחיים כמו כבישים, גשרים, מערכות בטיחות, מבנים ועוד. מהנדסים מן התחום הזה מתמחים לרוב באחד מהתחומים האזרחיים לאחר סיום לימודי התואר שלהם.

 

הנדסת מחשבים ותוכנה – זהו תחום בהנדסה אשר עוסק בתכנון ופיתוח של רכיבי תוכנה וחומרה למחשבים. מהנדס תוכנה עוסק בפיתוח שיטתי ויעיל של תוכנות עבור מחשבים בעוד מהנדס מחשבים עוסק בפיתוח חומרות.

 

הנדסת אלקטרוניקה – מהנדס אלקטרוניקה עוסק בניתוחן, פיתוחן ויישומן של מערכות אלקטרוניות שונות כמו מערכות בקרה, התקנים אלקטרוניים, מערכות תקשורת, מערכות אופטיקה ועוד.

 

הנדסת מכונות – זהו תחום בהנדסה העוסק בתכנון מערכות אנרגיה ייעודיות ומערכות מכאניות. מטרתו של מהנדס מכונות הוא לייצר ולייעל מערכות ממוכנות.

 

בנוסף לתחומי ההנדסה הנ"ל קיימים תחומי הנדסה נוספים ומבוקשים לא פחות. בין אלה נוכל למנות את הנדסת האווירונאוטיקה, הנדסה ביו-רפואית, הנדסה גרעינית, הנדסת תחבורה, הנדסה חקלאית והנדסת מערכות תקשורת.

 

בשוק העבודה יתקבל כל מהנדס בברכה. אפשרויות התעסוקה עבור בוגרי לימודי הנדסה הן רבות ומגוונות בתחומי הייצור והפיתוח או בחברות יעוץ והנדסה. אין ספק שנכון לשנת 2009, משתלם מאוד להיות מהנדס.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב