דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חברות השמה - הכתובת בשעת מיתון 

מאת    [ 01/09/2009 ]

מילים במאמר: 618   [ נצפה 2458 פעמים ]

המשבר הכלכלי העולמי, החמור ביותר מאז שנות ה-20, הביא למיתון קשה והפך חברות השמה רבות לכתובת אליה פונים אלפים שאיבדו את מקום עבודתם ומחפשים מקום עבודה חדש. מאז נכנס המשק למיתון עמוק מדווחות חברות השמה שונות על מספר שיא של פניות של מבקשי עבודה מכל הסוגים והמינים. חברות ההשמה הן המקום היחיד בו תוכלו למצוא מהנדס מדופלם, יושב ליד חייל שזה עתה השתחרר מהצבא ולשניהם אותה מטרה – למצוא פרנסה מכובדת.

אז דווקא עכשיו בשעת מיתון חשוב להבין את המכניזם של חברות השמה, כיצד הן פועלות, איך הן יכולות לשרת אותנו במציאת מקום עבודה ובמה יתרונן הגדול.

 

מהן חברות השמה ?

 

חברות השמה בראש ובראשונה הן חברות שמטרתן גיוס עובדים בתחומים שונים והתאמתם למשרות פנויות בשוק. ואיך זה עובד? עסק מסוים מחפש עובדים, במקום לשבור את הראש בסינון קורות החיים הרבים שיישלחו אליו, בראיונות עם מועמדים ובשאר הדברים הנלווים לגיוס עובדים חדשים, פונה העסק אל חברות השמה שונות המיומנת מבחינה מקצועית בהתאמת עובדים למשרות מתאימות. בתמורה משלם העסק לחברת ההשמה עמלה.

כך חוסך העסק זמן יקר ומרוויח מועמדים שעברו סינון מקצועי וראיונות אישיים.

 

יתרונותיה של חברת ההשמה בחיפוש עבודה

 

ומהם היתרונות הגדולים בפנייה אל חברות השמה? מה כל כך רע במודעות דרושים באינטרנט ובעיתונים?

ראשית, אין כל רע בחיפוש עבודה דרך מודעות דרושים. אך דרך זו אינה ממצה את כל מקומות העבודה האפשריים בכל תחום. חברות השמה הן חברות בעלת גישה רחבה יותר לעסקים רבים ולכן תוכלו למצוא בהן משרות שלא תמצאו בשום אתר אינטרנט או עיתון.

אך אין זה יתרונן היחיד של חברות השמה. יתרון נוסף בחברות אלו הוא התמיכה במועמד לעבודה מבחינה מקצועית ואישית. חברות השמה מעסיקות עובדים שתפקידם ללוות את המועמד לעבודה באופן אישי מהרגע בו הוא פנה לקבל את שירותיה של החברה, ועד לקליטתו בעבודה החדשה. המועמד מקבל מידע רחב על מקום העבודה, על הציפיות ממנו, על התנאים וכו' וכך הוא נשלח לעבודתו החדשה מוכן ובטוח יותר.

יתרון נוסף הוא בניסיון המקצועי הרב שיש לחברות ההשמה בהתאמת מועמד למשרה. זה התחום הבלעדי בו חברות השמה עוסקות ובו הן מפתחות מיומנות גבוהה המסתמכת על ניסיון שנצבר לאורך שנים.

 

כיצד לבחור חברת השמה?

 

בארץ פועלות מספר רב של חברות השמה, אז איך ניתן לבחור חברה שתתאים לצרכים שלנו?.  ישנן חברות השמה המתמחות בתחומים שונים, למשל בהשמת מנהלים בכירים, בהשמה של כלכלנים או בהשמה של אנשי מחשבים. לכן אם אתם מחפשים לדוגמה עבודה בתחום ההייטק תוכלו להיכנס לאתרי האינטרנט של חברות ההשמה השונות ולחפש מודעות דרושים להייטק. אם באתרים אלו לא מצאתם את מבוקשכם מומלץ לגשת אל חברת ההשמה המתמחה ביישום עובדי הייטק ולעבור בה את כל התהליך עד למציאת העבודה.

חברות השמה אינן מבצעות תהליך אחיד. לכל חברה את השיטות שלה, תפקידכם הוא לברר מראש על הסוגים השונים של חברות ההשמה בכדי שתוכלו לבחור את זאת שתיתן לכם את הסיכויים הגבוהים ביותר למציאת עבודה בתחום שלכם. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב