דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כן! , חייבים פסיכומטרי כדי להתקבל למסלולי הלימודים באוניברסיטאות. אחרי שהבהרנו את השאלה הזאת ניגש לעניין - 

מאת    [ 31/08/2009 ]

מילים במאמר: 566   [ נצפה 1875 פעמים ]

הנה כמה פרטים שיעזרו לכם להוציא מהחשכה את אחד השדים הנוראיים שראשי האוניברסיטאות רקחו עבורנו - הפסיכומטרי.

200! - לא,  אני לא מדבר על הציון הפסיכומטרי הכי נמוך שאפשר לקבל , אלא על מספר הדקות שאתם הולכים לשבת ולסבול בבחינה עצמה. הפסיכומטרי אורך 3 שעות ו20 דקות (!) -  של סבל בלתי הומני , שבסופו מגיע ה"תלמיד" לאורגזמה מטורפת של הקלה.לאחר כשלושה חודשי לימודי פסיכומטרי מצטברים , הסבל נאגר בצורה טנטרית ומתפרץ ברגע אחד. מומחים סבורים שההקלה שלאחר הפסיכומטרי היא רגע קוסמי מושלם , ושניתן להשוות אותו רק לרגע שאחרי בדיקת איידס שלילית , לאחר הטיול-אחרי-צבא.

הדבר הראשון שצריך להבהיר: המבחן הפסיכומטרי הוא לא מבחן אינטליגנציה! הוא מודד שלושה יכולות: השפה האנגלית , חשיבה מילולית וחשיבה כמותית.בשלושת התחומים נבדקות יכולות הנדרשות (לכאורה) להצלחה בלימודים אקדמיים.זה הזמן המושלם לציין, כי בניגוד למה שאנשים אומרים , אין כל צורך ביכולות חישוב מצוינות. הפסיכומטרי מוגבל לחומר של 3 יחידות לימוד במתמטיקה, בכיתה י"א! ולא צריך רמת מתמטיקה גבוהה. ובדיוק עכשיו זה הזמן להבין שאם לא עשיתם 3 יחידות מתמטיקה , אתם יכולים להפסיק לקרוא , ולהמשיך לקלף בננות , או מה שלא עשיתם לפני..הנה עובדה מרגיע לוואחשים ולכפרות שמסתובבות בינינו : הפרקים בחשיבה כמותית מהווים 40% מהציון וכך גם הפרקים בחשיבה מילולית בעוד שהפרקים באנגלית מהווים רק 20% מהציון..

המטרה של המבחן היא לשאר את רמת ההצלחה שלנו בלימודים האקדמאיים.

המבחן אמור לשקף את רמת ההצלחה שלנו , אך בפועל , המבחן הפסיכומטרי הוא אחד המבחנים היותר שנויים במחלוקת. ע"פ מחקרים , לא ניתן לשאר ברמה מדויקת את רמת ההצלחה בעזרת הפסיכומטרי בלבד! , ונדרש שקלול של תוצאות הבגרויות ושל הבחינה הפסיכומטרית , לכן האוניברסיטאות עורכות שקלול של הנתונים.

 עוד חדשות טובות - הפסיכומטרי בנוי בצורת שאלון אמריקאי - השאלות בפסיכומטרי הן שאלות אמריקאיות עם 4 תשובות אפשריות. השאלות בכל תחום מופיעות ברמת קושי עולה, חוץ מהשאלות בהבנת הנקרא המסודרות לפי סדר הופעת הנושאים בקטע.אך למרות שהמבחן הוא אמריקאי , עדיין לא ניתן להעתיק! המבחנים מופיעים בסדר פרקים שונה , ולא ניתן לפתוח פרק בפסיכומטרי לפני שעברו 25 דקות. בכל מקרה חשוב להזכיר שהמרכז הארצי רשאי לזמן כל נבחן לבחינה חוזרת. הוא עושה זאת כאשר עולה חשד שהנבחן רימה בבחינה. כך שגם תלמיד ששיפר את הציון במידה משמעותית עלול להגיע לבחינה חוזרת. מה שכן אפר לעשות  , ואף רצוי לעשות , זה לנחש - אין תשובות לא נכונות , או "נקודות רעות"  , כלומר ניתן לסמן בפסיכומטרי תשובה גם אם לא יודעים , ולקבל עליה נקודות (אם היא נכונה).

הציונים בפסיכומטרי נעים בין 200 ל800 , כאשר הציון הממוצע בפסיכומטרי הוא 540!. אך הציונים לא מתפלגים שווה בשווה - כ50% מהנבחנים מקבלים ציון שנע בין 500 ל600!! הנה עוד קצת סטטיסטיקת ציונים מעניינת -   רק 30% מקבלים מעל 600 , 15% מקבלים מעל 650  ,5% מקבלים מעל 700  ורק 2% מקבלים מעל 725!! ולאחר שהבהרנו את הנושא הזה חשוב שתזכרו : ציון טוב בפסיכומטרי הוא ציון שיעזור לכם להתקבל לפקולטה שרציתם , לכן 740 יכול לא להספיק אנשים מסוימים , בעוד ציון 580 יכול להספיק לאנשים אחרים - הכל תלוי מה אתם רוצים ללמוד ואיפה.

ולמרות זאת , אתם חייבים לעשות פסיכומטרי!!

המבחן הפסיכומטרי מדי שנה בחמישה מועדים שונים: פברואר, אפריל (לפעמים מוקדם המועד למרץ), יולי, אוקטובר (לפעמים מוקדם המועד לספטמבר) ודצמבר. בכל אחד מהמועדים השונים אפשר להיבחן באזורי הערים הבאות: תל- אביב, ירושלים, חיפה, באר-שבע, אילת (רק במועד אפריל) ותל-חי (רק במועד יולי). המבחן נערך באוניברסיטאות (או המכללות) שבאותן ערים או בסמוך אליהן.

 

אתר זה הוקם בכדי לסייע לכם להבין למה כל כך נדפקתם ואתם חייבים לעשות פסיכומטרי. ולאחר שסגרנו את עניין החובה , הגיע הזמן לעזור לכם לעשות את הפסיכומטרי בצורה הכי ישראלית שאפשר..

 

מאמר זה הובא אליכם בזכות האתר פסיכו-מטרי. באתר תוכלו למצוא כל מה שאתם רוצים לדעת על קורס פסיכומטרי!



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב