דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טווינא 

מאת    [ 28/08/2006 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 21082 פעמים ]

פירוש המילה טווינא הוא למשוך (Tui) ולתפוס (Na), הפירוש המילולי מתאר את שיטת הטיפול, המתבצע על ידי מגע דינמי ואנרגטי. הטווינא משלבת טכניקות עיסוי לרקמות הרכות- השרירים והגידים, יחד עם אקופרסורה - לחץ סטטי בנקודות אנרגיה ספציפיות לאורך הגוף.

הטווינא היא שיטת פיזיותרפיה מסורתית, שמקורה בסין.
פירוש המילה טווינא הוא למשוך (Tui) ולתפוס (Na), הפירוש המילולי מתאר את שיטת הטיפול, המתבצע על ידי מגע דינמי ואנרגטי. הטווינא משלבת טכניקות עיסוי לרקמות הרכות- השרירים והגידים, יחד עם אקופרסורה - לחץ סטטי בנקודות אנרגיה ספציפיות לאורך הגוף.

על פי שיטת הרפואה הסינית, הצ'י הוא אנרגיית החיים והוא הבסיס לבריאות נפשית ופיזית. זרימה הרמונית של אנרגיית הצ'י בתעלות הגוף, משחררת חסימות באיברים חיוניים, מנטרלת התפתחות רעלים ומעוררת כוחות ריפוי בגוף. תורת הטווינא מתמקדת בזרימת אנרגית הצ'י כבסיס טיפולי, ובעזרת העיסוי פותחת את התעלות לזרימה מאוזנת של אנרגית הצ'י.

עיסוי הטווינא הטיפוסי הוא נמרץ ודינאמי יותר מהעיסוי השוודי המוכר. המטפל משתמש במגוון שיטות של מגע באמצעות כפות הידיים, הזרועות והמרפקים. המטפל מפעיל לחץ ויוצר תנועה אקטיבית ואינטנסיבית בנקודות האנרגיה של הגוף. הלחיצות נעשות באותן נקודות אנרגיה המשמשות באקופונקטורה, אלא שהידיים והאצבעות מחליפות את מחטי הדיקור.
התנועה המופעלת משלבת טלטולים עדינים, מתיחות והנעה של המפרקים. פעולות אלו גורמות להמרצת הרקמות, חיזוק האיברים ולזרימת אנרגית הצ'י, התורמת לאיזון המערכת הגופנית והרגשית של המטופל.
אחד היתרונות של הטווינא הוא היכולת להתמקד בבעיה ספציפית ולטפל בה.
עיסוי הטווינא יעיל ביותר להפגת כאבים כרוניים ובעיות אורטופדיות כגון כתף קפואה, שרירים תפוסים, כאבי גב וכאבי צוואר. בעזרת הטווינא ניתן לטפל גם בכאבי ראש, מיגרנות, בעיות מעיים וכאבי מחזור.
הטווינא מסייעת בהקלה על עייפות מתמשכת, השבת האנרגיה וחיזוק היכולת להתמודד עם לחץ וחוסר איזון רגשי.
כטיפול הוליסטי, מתייחסת הטווינא אל התודעה והגוף כאל מכלול. אנרגיה בלתי מאוזנת יכולה להגרם מסיבות גופניות כגון הזדקנות, עייפות, חולי, אורח חיים לא בריא וכן מסיבות רגשיות כמו לחץ, מתח וכדומה.
עיסוי הטווינא משחרר את האנרגיה, מעלה אותה על פני השטח, מפזר אותה ומביא לזרימה בריאה ומאוזנת.
זרימת אנרגיה בצורה מאוזנת משפרת הן את הבעיות הגופניות של המטופל והן את הרגשתו הכללית. הטווינא מאפשרת למטופל להשיג רוגע גופני ומנטלי עמוק, הגורם לחיוניות ותחושת רווחה כוללת.
הטווינא עוסקת לא רק בריפוי אלא גם במניעת מחלות. על ידי שמירה על אנרגיית גוף מאוזנת, כל מערכות הגוף נמצאות באיזון, והבריאות נשמרת.

בתחילת הטיפול נערך אבחון למטופל באמצעות שאלון אודות אורח חייו, בריאותו הכללית, והבעיה הספציפית שבה הוא מעוניין לטפל. העיסוי נעשה בישיבה או שכיבה ובלבוש מלא ונוח ונמשך כשלושים דקות.

ספא קסם המגע - ספא בצפון הנו ספא כפרי הנמצא במושב בית לחם הגלילית , מושב המהווה את אחת מהפנינים המיוחדות של הגליל, בנוף המזכיר את פרובאנס שבצרפת, בין הבתים הטמפלריים האציליים לעצי הפרי השופעים.

בעלי המקום, יורם ונחמה מדן, זוג המשלב זוגיות איתנה עם עבודה משותפת, הקימו את המקום כשילוב ייחודי של אתר לטיפולים זוגיים, רפואה משלימה ופינוק.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב