דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוחה של גישה 

מאת    [ 28/08/2009 ]

מילים במאמר: 584   [ נצפה 2485 פעמים ]

‏יום חמישי 23 יולי 2009
כוחה של גישה


אני תמיד אומר שכשיורד גשם הוא יורד על כולם, זה לא האירועים והנסיבות שמעצבים את חייכם, זה איך אתם מתייחסים ופועלים בהתאם למה שקורה. במילים אחרות, הגישה שלכם מעצבת לכם את המציאות. בעודנו עוסקים באופן בלתי פוסק בעיצוב של עצמנו לטובת מי שאנו רוצים להיות, עלינו לערוך רשימת מלאי של "מי אני היום" ובפרט לבדוק "מהי הגישה שלי".
דעו את עצמכם, דעו מה יש לכם היום, דעו מי אתם, תתחילו במה שיש, מה אתם יכולים לתת לעולם הנפלא הזה. תערכו עם עצמכם רשימת מלאי ותראו מה יש לכם היום שיכול לעזור לכם להפוך להיות מי שאתם רוצים להיות- משאבים! משאבים הם: תכונות, עוצמות, כישורים, ידע, מיומנויות, זמן, כסף, קשרים, ועוד.
אבל יותר מהכל, הדבר הכי חשוב בהווה זו הגישה שלכם. יש כל מיני סוגים של גישות, יש גישה של ווינר, יש גישה של לוחם, יש גישה של ותרן, יש גישה של קורבן, יש גישה של אחראי והרשימה עוד ארוכה. אני הייתי ממליץ לכם לאמץ אחת מבין חמש הגישות הבאות וכמובן שהכי טוב לאמץ את כולן, בייחוד כשהן מתחברות אחת לשנייה.
אז ככה...ראשית כל: אמצו גישה של הכרת תודה- זה הדבר הכי חשוב שיש, לא רק שזה מאפשר סיפוק אדיר, אלא זה גם מביא לכם עוד מהדבר עליו אתם מוקירים תודה. אופרה ווינפרי אמרה פעם: "אם תסתכל על מה שיש לך, תמיד יהיה לך יותר. אם תסתכל על מה שאין לך, לעולם לא יהיה לך מספיק".
דבר שני- ציפייה לטוב (צפו לדברים טובים, צפו לשפע, צפו לאהבה, צפו להזדמנויות, תגידו לעצמכם: "דברים טובים בדרך, דברים טובים בדרך, העתיד שלי ורוד ולא כהוזים וכחולמים סתם, אלא ממש כציפייה שמלווה במעשים ובהתנהגות ובשפה מתאימה).
הגישה השלישית היא להתנהג כמו האדם שאתם רוצים להיות- שאלו את עצמכם איך היה מתנהג ופועל מי שאתם רוצים להיות אם הוא היה בסיטואציה הזו.
הגישה הרביעית כבר יוצאת החוצה אל האדם שמולכם ואומרת: התייחסו לכל אדם שאתם באים איתו במגע כאדם החשוב יותר בעולם באותו רגע, תנו לו הכרה, תקשיבו לו- זו המתנה הגדולה ביותר שהוא יכול לקבל. ואתם יודעים למה? כי אחרי הכל ההצלחה של כל אחד ואחד מאיתנו תלויה בסופו של דבר באנשים, זה כלל לא משנה אם אתה שכיר או עצמאי, אתה לא יכול להצליח לבד, אתה תמיד תלוי באנשים, בין אם זה אנשים שיכולים לקדם אותך או בין אם זה לקוחות שזקוקים לשירות שלך, לא משנה כמה תהיה בטוח שיש לך שירות מצוין ובאיכות מדהימה, מה שקובע זה איך הלקוח תופס את זה ולא איך אתה תופס את זה.
לכן אם אנו נותנים לכל אדם את המתנה הגדולה ביותר שהוא יכול לקבל- הכרה, אנחנו מקבלים ממנו חזרה הכרה ולפעמים גם הרבה יותר מזה, בכל מקרה נצא נשכרים. צריך לזכור שאנשים צריכים אויר- AIR. Appreciation, Importance, Recognition. כלומר- הם רוצים שיעריכו אותם, הם רוצים להרגיש חשובים והם רוצים שיכירו בהם וביכולותיהם.
הגישה החמישית והאחרונה היא לצאת רגע מהמעגל הזה של הצלחה וכשלון ומעולם המדידה, לצאת החוצה מעולם ההישרדות והמאבק אל יקום של אפשרות ולשאול את עצמכם בבוקר: איך אני יכול להיות תרומה היום? להסתכל על עצמכם כתרומה לעולם, לא צריך כסא בכנסת בשביל זה האמינו לי, זה מתחיל בדברים הקטנים, אפשר להנהיג מכל מקום.
ועוד טיפ אחרון בנושא של גישה, אל תיקחו את עצמכם כל כך ברצינות, החיים הם משחק שאנחנו ממציאים, תיהנו מהמשחק, תעשו כיף, אם כבר הכל מומצא, אז תמציאו את המשחק שהכי כיף לכם לשחק בו. זה יוביל אתכם לעולם של אפשרויות במקום לעולם של בעיות.
האבסורד הכי גדול בחיים הוא שרובנו מבזבזים את חיינו בלנסות להבין אותם כשכל מה שאנחנו צריכים לעשות זה פשוט לחיות אותם, הבנה היא פרס תנחומים.


באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il
באהבה ובהערכה,



יואב זילכה, מנכ"ל ומנטור ראשי.
___________________________________
Mentor Me
מנטורינג ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים

טל: 072-2509699 פקס: 072-2509690
נייד: 054-7929566
דוא"ל: info@mentorme.co.il
http://www.mentorme.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב