דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בוקר טוב לך המורה החדש 

מאת    [ 27/08/2009 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 3330 פעמים ]

בוקר טוב לך המורה החדש

 ליתר דיוק - בוקר טוב לך, המורה החדשה - כי רוב המורים הן, כידוע, מורות.

 יום ראשון ללימודים, וההתרגשות גדולה. הרשי לי כמה טיפים קטנים:

התלבשי היטב: מעתה את הולכת להופיע יום יום (נו, טוב, רק חמישה ימים בשבוע) בפני מאות מבקרים ערניים שיתבוננו, מתוך שאין להם משהו טוב יותר לעשות, בכל כפתור או קמט בבגדייך. גם לעמיתייך בחדר המורים יהיה מה לאמר על מחשוף עמוק מידי או שמלה קצרה מידי. דעתן, אגב, תהיה הפוכה לדעתם של תלמידייך המתבגרים והמתחרמנים...

בואי מוכנה: רוב הסיכויים הם שבין שיעור לשיעור לא יהיה לך זמן ליותר מפיפי קצר, לגימת קפה , דיווח למחנך או שמיעת עדכונים מרכזת השכבה, רכזת החטיבה, רכזת המקצוע או המנהל (נו, טוב, המנהלת). אין דבר פתטי ממורה המגיעה מתנשפת וסמוקה לשיעור, שיערה סתור, מתיקה הפתוח נשפכים ניירות, והיא צריכה להתנצל שלא הספיקה לשכפל את הטכסט לשיעור: "מה, לא אתכם אני מלמדת היום? אופס..."

בואי נלהבת: בואי נודה על האמת - זה לא שאת מגיעה למקום שבו כולם מחכים חסרי נשימה למוצא פיך. את ממש לא מעניינת את קהל שומעייך, האנוס לשבת מולך ולהאזין להגיגייך, בזמן שמה שמעניין אותם זה איך הייתה המסיבה הקודמת והאם יזמינו אותם למסיבה הבאה. לחלק מתלמידייך בעיות קשות (משפחתיות, רפואיות, נפשיות, כלכליות), חלק אחר סובל מחרדות (האם אני יפה, האם אני הומו, האם אני מאומץ, האם אני מטומטם, האם הורי עומדים להתגרש, האם צומח לי חצ'קון?), לחלקם קשיי למידה, חלקם כל כך מוכשרים שאת מה שיש לך להציע הם כבר למדו/שמעו/ראו מזמן. חלק כבר התייאש מאפשרות שיבין משהו, או שלמד שעדיף לו רק להתכונן למבחנים. נכון, דניאלה מעריצה את הקרקע עליה את דורכת - אבל יש עוד 39 תלמידים בכתה. אם את לא תפגיני התלהבות מוגזמת ממה שמוטל עלייך ללמד - מי כן ?

אל תאבדי את האופטימיות: נכון, בחרת עבודה מחורבנת. יום יום תגיעי לכתה מלאת ציפיות וכוונות טובות, ותזחלי ממנה סחוטה, מותשת, עייפה ומתוסכלת. שנה שנה תראי את התלמידים מגיעים יותר ויותר צעירים, מובנים פחות, ביקורתיים יותר, ממושמעים פחות. במקביל לעבודתך תצטרכי, כנראה, להשלים תואר, לצאת להשתלמויות, לעבוד במשרה נוספת - פשוט כדי לגמור את החודש. מחברייך תזכי ללעג על המקצוע הבטלני שבחרת והמשכורת העלובה שאת מקבלת. אבל, אם תתמידי ותשקיעי, תצליחי להיות משמעותית ולהביא את תלמידייך להצלחות, לזכות בהערכת הסגל, ההנהלה וההורים - לא רחוק היום שתקודמי לתפקיד המחנכת, וממנו לתפקיד הרכזת, ואולי, מי יודע, יום יבוא ובעוד עשרים ומשהו שנים את תהיי המנהלת !! ואז, סוף סוף, תקבלי משכורת של פקידה ממוצעת בבנק עם אחריות של מח"ט בצבא, ותוכלי לתכנן את הפנסיה שלך, אחרי שכולם כבר יתפללו שתסיימי את תפקידך (כי לאן יש ללכת מכאן?) עם חסכונותייך הצנועים (אבל ממש ממש צנועים).

מה שמביא אותי לעצה החשובה מכולן: בתוך חמש השנים הקרובות עלייך להתחתן עם איש עשיר, סבלני וסלחני, שיאפשר לך את הלוקסוס שבחרת בו - להיות מורה בישראל.

 בהצלחה !!!

הטכסט כתוב בלשון נקבה אבל מכוון גם לזכרים. כאילו, דא !!!

איש חינוך, מורה, מנהל בית ספר.
M.A. במנהל החינוך (אוניברסיטת ת"א)
מרצה בנושאי חינוך



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב