דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השתקפות 

מאת    [ 26/08/2009 ]

מילים במאמר: 355   [ נצפה 3046 פעמים ]

השתקפות

אמש נפגשנו בביתנו( הבית של סימתי ושלי ) עם כמה חברים ותיקים. עמיהוד כהן, יותר נכון ד"ר עמיהוד כהן רופא פלסטיקאי הגיע לביקור מולדת קצר מאיטליה.הגיעו עוד מספר חברים ותיקים.כולנו למדנו יחדיו בפנימייה החקלאית כפר סילבר. רובנו המשיך את השרות הצבאי ביחד במסגרת הנח"ל.חלקנו המשיך ביחידות צבאיות אחרות.גם במהלך השרות בעקבות מלחמת יום כיפור אשר בה השתתפנו חלו שינויים בשיבוצי האנשים במסגרת שרותם. אני ,לדוגמא סיימתי לבסוף את המילואים בצה"ל כסגן בחיל ההנדסה. רחוק מהווי הנח"ל ומסגרת הגרעין שלנו.אחת החוויות הזכורה לכולנו היה מאחז "תלול" ליד נחל ים שבסיני אשר בו שרתנו כחצי שנה.טראומתי יותר מבחינתי היה פינוי מוקשים נגד אדם בשדה התעופה בא-טור אותו ביצעתי במהלך השרות. זה היה פשוט מפחיד.למבינים מבין הקוראים אציין שהשדה לא היה מסומן וחלק מהמקושים נגד אדם זזו ממקומם בעקבות סופות חול.

אבנר ואשתו הקדימו .שוחחנו אבנר ואני. סימה שוחח עם אשתו הנחמדה של אבנר. העלנו חוויות מהתיכון.שוחחנו על חברות בת ארבעים שנה הנשמרת בינינו.בין בוגרי הפנימייה החקלאית.התגאינו בעובדה שהיינו מחזור טוב.כל הבוגרים הצליחו באופן נאה למדי.( אבנר הוא מהנדס ).ראיתי וחשתי באמצעות אבנר את היותי ילד ,נער, בוגר, חייל והיום שלושים וארבע שנים אחרי.

אבנר הזכיר לי תכונת אופי מאוד חזקה אצלי. לא ידעתי שכבר אז בימי התיכון היא באי לידי ביטוי כה מוחצן. הוא אמר ואני מצטט מהזיכרון: "אבי, אתה תמיד אהבת לתת, תמיד נתת ,חשת שאתה יכול להעניק וסייעת לכולם.אבל", כאן הוא הרצין לפתע, הביט בי והמשיך.."מי שבוגד באמונך ,מי שאינו משיב לך ,לפחות במעט על מה שנתת, מי שמשקר אותך או משמיץ אותך, לאותו אדם אתה לא תוותר לעולם ולא חשוב כמה שזה יעלה לך".הסתכלתי בו בתמיהה.הוא צדק.לא זכרתי שזו תכונת אופי כה דומיננטית אצלי.הנתינה ורדיפת הצדק המוחלט. הוא הזכיר לי מקרה של תלמיד פנימייה שהיה איתנו.הוא הזכיר לי שלא דיברתי איתו לעולם.הוא הזכיר לי את הסיבה ,את האכזבה שלי ממנו. את העובדה ששיקר כדי להציל את עורו.הוא הזכיר לי כמה רצתי והתאמצתי עד שהוכחתי להנהלת בית הספר שאני צודק.

שוחחנו עוד על הזמן שבו היינו נערים.זכרנו שנינו שהיינו היחידים שהיו מבלים את זמנם הפנוי בספריה.היינו גם שני תלמידי הפנימייה היחידים בכיתה העיונית בבית הספר.גם היחידים שהוציאו בגרות מלאה. הוא החמיא לסימה.בעצם, כולם החמיאו לה.ראיתי ולבי התמלא גאווה.

השתקפתי בעיניו ואהבתי זאת.
ד"ר אבי זלבה, קרימינולוג ויועץ ארגוני



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב