דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חכמה, חייכנית, חרוצה 

מאת    [ 24/08/2009 ]

מילים במאמר: 813   [ נצפה 3498 פעמים ]

 

ד"ר יחיאל שרמן

 

מוקדש למנהלת מצויינת גלית שאשו

 

בעת סיור נפלא שערכנו עם קורס המנהלים בבי"ס תחכמוני בבת-ים בניהולה המעולה של המנהלת גלית שאשו, שאלתי את המזכירה במה המנהל טובה? השיבה במהירות בנחרצות ובהבעת פנים מאושרות, היא גלית:

חכמה, חייכנית, חרוצה, משרה אווירה נעימה, נינוחה, דוגמא אישית ועוזרת.

 

בהכירי היטב את גלית כמנהל, אף כסטודנטית מצויינת בקורס המנהלים בבר אילן הסכמתי עם דברי המזכירה לחלוטין, גלית בעשייתה החינוכית המעולה כמנהלת מוכיחה לי את התיזה כי הכל הכל כל ההצלחה המוסדית תלויה רק ואך ורק במנהל, ההורים, הילדים, המורים אינם הגורמים לכשלון, רק המנהל המנהיג הוא המוביל המשפיע, המעצב את חינוך ילדינו.

בהגיעה לפני חמש שנים לנהל את ביה"ס מנה המוסד מספר קטן של תלמידים, כיתה א' אחת ויחידה, ההישגים הלימודיים היו בינוניים למדי, כניסתה של גלית לנעלי המנהיגה הפכו את ביה"ס למרתק מדהים ומצליח כיום ארבע כיתות א', אחוז גבוה של תלמידים מהעליה הרוסית המשולבים עם אוכלוסיה אתיופית וכמובן ילידי בת ים.

המורים שהיו בינוניים הפכו בזכותה של המנהלת למעולים, למרתקים לחכמים יותר, ולמצליחנים. גלית מדגימה באופן מוחלט כי ההצלחה כאמור תלויה רק במנהלת מנהיגה.

מהן פעולותיה ועשייתה של גלית בשדה החינוך בבית ספרה שהפכו מוסד חינוכי שעמד להיסגר לבי"ס אליו נוהרים רבים מתלמידי בת ים ולמוסד שבו ראש העיר ועובדי העיריה ההורים והמורים גאים וזקופי קומה להיות חלק מבי"ס מצטיין בזה?

אנסה להתמקד בדברי המזכירה שציינה תכונותיה של גלית כמנהיגה

 

חכמה

אפשר להצליח ניתן לטפס על כל הר ולהגיע לפסגה, רק אם האדם הוא מנהיג אמיתי ואיכותי המפעיל מוח יצירתי בתהליכי קבלת החלטות. מנהל בי"ס מקבל לעיתים מאות החלטות ביום אחד, איכויות ההחלטות ודרך קבלתן תלויות במנהל שהוא מנהיג חכם, אין די בפוטנציאל חכמה - יש צורך ללמוד כל הזמן ולתרגל ולשנן הלמידה כדי לרכוש עוצמות חכמה.

גלית אישה משכילה הלומדת כל הזמן, קוראת משתלמת ומוסיפה תמיד נדבך על נדבך של חכמה למוחה הפורה. מנהיגה חכמה מבינה היטב כי עליה לפתח המורים ולהעצימם, העצמה החשובה ביותר, היסודית והעקרונית בהצלחה היא החכמה, הלימוד המתמיד, כל עשיה המעוגנת בתאוריה בתפיסת עולם, בעקרונות בסיסיים ומצוקים ישכילו לחלוף על פני שפע המכשולים שבדרך ולכבוש היטב כל יעד.

מנהלת חכמה מקנה חכמה למורים והמה כמובן יעשו כך לתלמידים, מנהל קורא מורים קוראים מורים קרואים תלמידים קוראים וכך בלמידה ובכל תחום.

 

חייכנית

העוצמה, האסרטיביות והנחישות מהווים מוקדים חשובים ועקרוניים בהצלחה, הגברת המוטיבציה בכל מורה להעפיל לראש הפסגה ולהצליח עם כל תלמיד ועם כל כיתה, לפתח ייחודיות מתוך אחדות ניתן ואפשר להגיע בעיקר דרך האמונה החדורה בכל מנהל, האמונה שבמנהיג מהווה הכלי החשוב ביותר לנוע קדימה, לחדש ולחולל תהליכי שינוי מתמידים, ניתן לבצע משימות אלה ביתר עוצמה, ובעוז דרך החיוך, דרך האהבה, הכבוד והיחס האישי.

גלית, יודעת היטב החזון המטרות והיעדים ומבינה היטב כי דרך החיוך והאהבה ניתן להשיג הכל. היא מחייכת למורים להורים לתלמידים ולכל העובדים, מזה שנים שאני שם לב לדרך הליכותיה ודיבורה עם המזכירה והעובדים כך ורק כך מנצחים, החיוך מנצח הכל.

 

חרוצה

הקצאת זמן לכל פרוייקט, ניהול זמן איכותי ונכון הוא גורם דומיננטי בהצלחה, קשה מאוד להצליח בזמן קצוב ומדוד, החריצות גורמת לניצול זמן יעיל, החריצות מפגינה כל הסובב אותך כי זו הדרך להצליח,

תכונת החריצות וניצולה כדבעי מגבירה את היוזמות והיצירתיות בקיום תהליכי שינוי מתמידים ובהתגברות חכמה על כל תקלה בעיה ודילמה.

החריצות מקרינה תכונה נהדרת וחשובה להצלחה, המנהל המנהיג המקרין לסובב אותו תכונות אנושיות ויעילות של חכמה, חיוך וחריצות גורמת שכולם ינהגו כמוהו.

 

 

משרה אווירה נעימה, נינוחה

החינוך, עיצוב פני הדור, הקניית הישגים לימודיים, ערכיים, תורניים מידותיים, וחברתיים יכולים להתממש רק אם כולם, המנהל וכל המורים יוצרים רקע חינוכי חביב נעים וחווייתי, אף כי אנו יודעים כי ההצלחה של מוסד חינוכי תלויה במוביל במנהיג במנהל, כאשר המנהל משלב חכמה אסרטיביות עוצמה נחישות המלווה בהומור, ברוח חביבה, ביחס הוגן בהענקת כבוד למורים היינו בבניית אווירה נעימה הרי הרוח הנעימה מקרינה רצון ומוטיבציה לנוע ולהתקדם, לחלוף על כל בעיה ולהצליח.

אווירה נעימה יוצרת בטחון עצמי ורצון עז לנצח בכל פרוייקט,

גלית המנהיגה מוכיחה כי ניתן לנוע בזקיפות קומה לראש הפסגה כאשר היא משלבת רצון, יכולת, חכמה המשולבת באהבה ובאווירה נעימה.

 

דוגמא אישית ועוזרת

המנהיג מהווה דמות מפתח אליו נשואות עיני כל העובדים הוא בהתנהגותו בהליכותיו בתבונתו מהווה דוגמא אישית, ממנו לומדים רבות בתחומי החינוך בלמידה בחכמה, בהתנהגות, בתגובות, ביושר בהגינות.

גלית עוזרת ומסייעת לכל מורה דרך למידה, עידוד ודברי שבח לנוע לכיבוש כל יעד, להיות בעלי יוזמה ויצירתיות.

אליה... למנהיגה גלית, נושאות עיני המורים הילדים וההורים דרכה התנהגותה והשכלתה הרחבה ממחישה לכולם כי זו הדרך להצלחה.

 

ראו נא עד כמה מזכירה בבית הספר, שותפה אמיתית להצלחה יודעת לציין בדיוק דרכה החינוכית הערכית והמנהיגותית של המנהלת המובילה את בית הספר להישגים נאים ולהצלחה נפלאה בקרב המורים הילדים ההורים והעיר כולה.

 

הנהירה ללמוד בבי"ס תחכמוני נובעת בעיקרה ממנהלת מנהיגה מצויינת הממחישה לנו היטב עד כמה אחריות" להצלחה מוטלת על כתפי המנהל.

 

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב