דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גלאי קרן או גלאי וילון חיצוני? 

מאת    [ 21/08/2009 ]

מילים במאמר: 680   [ נצפה 3900 פעמים ]

כאשר מדובר בבית פרטי הנמצא בשלבי בנייה והגיע הזמן לסגור עסקה על מערכת אזעקה, אנו לרוב מתכננים מערכת אזעקה היקפית המתבססת על גלאי נפח או גלאי וילון חיצוניים בקומת הקרקע וגלאי הנפח הפנימיים הבסיסיים הנדרשים ע"י חברות הביטוח (סלון, מטבח, הורים, מסדרון).


השאלה היא: כיצד מגנים על הפתחים בקומה העליונה? הרי, במידה ותוכננו גלאי נפח חיצוניים בקומה התחתונה, אין גנב היכול להציב בחצר סולם כדי להגיע לחונות הקומה עליונה מבלי שגלאי הנפח בקומה התחתונה יקלטו את תנועתו ויפעילו את האזעקה. אך ישנם מקרים בהם ממוקמת פרגולה באחד או יותר מצידי הבית ויש גישה למיקום סולם מעמדה עליה אין הגנה של גלאי נפח חיצוני. לדוגמה, מחצר השכן או מעמדה הקרובה לאחד העצים בחצר.


במצב זה, יש לתכנן מערכת אזעקה עם גלאים חיצוניים שיתנו שקט נפשי להורים ולילדים היודעים שהם ממוגנים לחלוטין כאשר הם הולכים לישון.
כדי לעשות כן, יש לבחור במספר אופציות איכותיות ורוולנטיות:



 1. כאשר יש פרגולה מתחת לחלונות, ניתן להתקין גלאי נפח חיצוני מדגם גארד או בוש (אנו ממליצים על גלאי גארד של חברת מקסימום משום שהוא יותר איכותי ויותר זול כי מיוצר בארץ ולא בסין). גלאי נפח חיצוני יכסה שטח של כחמישה מטרים בזוית של חמישים מעלות וסביר שיתפוס את רב השטח על הפרגולה מתחת לשני חלונות. יתרונו של גלאי נפח חיצוני הוא בקליטת הגנב בעת שהוא מהלך על הפרגולה עוד לפני שהתקרב לחלון כלשהו. חסרונו של פתרון זה הוא בקושי להגיע לגלאי מבחינת גישה לאחר שהותקן, כאשר יש צורך לכוון טווח או זווית וכן מבחינה אסטטית, משום שגלאי נפח חיצוני הוא בולט וכן מונח על זרוע לשם כיוונון. יש הרואים בכל יתרון כי כך הגנב רואה מייד את הגלאי ומבין שמכאן לא יוכל לפרוץ לבית מבלי שיתגלה במוקדם. מבחינת מחיר זו האופציה האמצעית מבין השלושה.


2. כאשר החלונות בצד אחד של הבית ממוקמים באותו מישור, כלומר אין בניהם בליטת כלשהי ושם חלון אינן נמצא במיקום בולט משאר החלונות, ניתן להגן על כל החלונות באמצעות גלאי אקטיבי, או בשמו המוכר יותר: גלאי קרן. גלאי אקטיבי, מורכב משתי יחידות: האחת שולחת שתי קרניים והשנייה קולטת אותן. כאשר שתי הקרניים נקטעות בו זמנית מופעלת האזעקה.
להבדיל מכל שאר גלאי הנפח או הוילון הקיימים בתחום מערכות אזעקה, גלאי זה אינו מפעיל את האזעקה כאשר הוא מגלה שינוי בטמפרטורה, אלא כאשר נקטעת הקרן, ולא משנה מהי הסיבה מצד שני, יש לקחת בחשבון שמדובר בחלונות קומה א' בבית או בקומת קרקע, ואין במיקום זה הפרעות צפויות העלולות לגרום לאזעקות שווא. חסרונו של פתרון זה, הוא בכל שגלאי אקטיבי מגן רק על השטח אותו מכסות שתי קרני הלייזר הדקיקות. במידה ויש פרגולה מתחת לחון והגנב יכול לעמוד על משטח מוצק, אין כל קושי לדעת מהו הטווח המסוכן וניתן לעבור מעליו ולפרוץ פנימה מבלי להפעיל את האזעקה. יתרונות של פתרון זה הוא במחירו הזול.
זהו הפתרון הזול ביותר באמצעותו ניתן להגן על חלונות. כאשר החלונות הם בגובה של כמטר, מיקום גלאי הקרן בחצי החלון דיי מונע כניסה לחדרים. כאשר החלונות הם בגובה של 1.50 לדוגמה, הגלאי אינו מונע פריצה. מצד שני, אם הבית מוגן בכל הקומה התחתונה, והדרך היחידה לפרוץ אליו היא בגמישות וזהירות מקסימלית באמצעות סולם כדי להגיע לאחד מחלונות הקומה העליונה, יש סבירות נמוכה שהגנב יחליט בכל זאת לפרוץ דווקא לבית זה, וסביר יותר שיחפש בית קל יותר לפריצה. חיסרון נוסף של אופציה זו היא בבולטות הגסה של שתי היחידות המותקנות משני צידי החלונות. מצד שני, כיום יש גלאים אקטיביים בצבע לבן פנינה.


3. האופציה השלישית והאסטטית ביותר היא התקנת גלאי וילון חיצוני בכל חלון בקומה השנייה. גלאי וילון חיצוני שולח אלומה רחבה בכמעט 90 מעלות המכסה את כל החלון וניתן להתקינו בתוך נישת החלון כך שאינו בולט מקו בניין, מאחר והוא צר מאד וקטן פיזית. חסרונה של אופציה זו היא בכל שהיא היקרה ביותר. מאחר וגלאי וילון חיצוני מגן רק על שטח של 2.5*2 מטר, לרוב יש צורך להגן על כל חלון בנפרד וכאשר מדובר על כל חלונות הקומה העליונה, העלות יכולה להיות גבוהה. גלאי וילון חיצוני מיוצר ע"י חברת מקסימום הישראלית, המתמחה בגלאים חיצוניים ונחשבת החברה הבכירה בארץ לגלאים חיצוניים בעלי מינימום אזעקות שווא. עם זאת, לכל גלאי ישנן מגבלות מסוימות שאם מתעלמים מהן תהינה אזעקות שווא. מסיבה זאת יש לעשות את תכנון האזעקה באמצעות מומחים לגלאים חיצוניים (לגמרי במקרה אנו עונים להגדרה..) ובהתאם לצרכי בני הבית.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב