דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדדי ביצוע במכירות KPI - Key Performance Indicators כלי אפקטיבי להשבחת מערך המכירות בארגון 

מאת    [ 18/08/2009 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 7741 פעמים ]

מדדי ביצוע הם מקור מצוין לניטור ובקרה, אולם לא רק. מדדי ביצוע גם יכולים לשמש ככלי הנעה המוביל את הארגון לביצועים טובים יותר.

מהם השלבים השונים בתהליך הטמעת KPI במערך מכירות בארגון?

שלב א: קביעה והגדרה

השלב הראשון בתהליך הטמעת מדדי ביצוע בארגון הוא קביעת המדדים הנכונים. מדדים אלו חייבים להיות ספציפיים ,מדידים ולהיתפס כהגיונים והוגנים בעיני אנשי המכירות. בחברות רבות אנשי המכירות אינם חלק מהדיון הכולל בנושא מדדי הביצוע ואחת התוצאות הצפויות היא ניתוק בין המכירות לשיווק.
במקרים מסוימים שלב זה דורש מהארגון ביצוע שינויים גם בתהליך איסוף הנתונים ומערכת הדיווח. במידה שאחד המדדים שהוגדר כחשוב ונחוץ אינו מדיד כרגע, יש לבחון את ביצוע השינויים הנדרשים על מנת לאפשר שימוש במדד זה. לדוגמה: במידה שהוחלט שמספר הביקורים שמבצע איש מכירות בכל יום הינו חשוב, אך כרגע לא חלה חובת דיווח, או לחילופין לא קיימת תוכנה מתאימה, יש לשנות את מודל הדיווח בהתאם.
שלב ההגדרה כולל גם קביעה של תדירות בחינת והגשת מדדי הביצוע: חודשי, רבעוני, שנתי וכדומה.
כמו כן, יש להבחין בין יעד קבוצתי, יעד כולל, לבין יעדים אישיים.

שלב ב: מספרים

שלב זה כולל את הצבת היעדים המספריים לכל מדד ומדד ברמה כוללת וברמה פרטנית. כמובן שכולם צריכים להיות קשורים ומתואמים עם היעדים הכלליים ועם אסטרטגית החברה. לדוגמה, אם יעד המכירות הכולל של הארגון הוא 1 מליון שקל לשנת 2008, הרי שהסך המצטבר של יעדי אנשי המכירות צריך להיות גם כן 1 מליון שקל לשנה. העיקרון נכון לגבי כל יעד שנקבע ברמת הארגון.


שלב ג': יצירת הקשרים בין מערך התגמול למדדי הביצוע

חשוב מאוד שעמידה / אי עמידה במדדי ביצוע תיקשר באופן ישיר למערך התגמול. כל מדד ניתן להכליל במודל, אם כי יש לשים לב למשקל היחסי שניתן לו.

שלב ד': הצגת מדדי הביצוע , תוכנית התגמול לכל אחד מאנשי המכירות והשיווק

תקשורת נבונה ופתוחה מבטיחה קבלה והבנה מצד הצוות. מדדי הביצוע צריכים להיות פשוטים לחישוב ולהבנה כך שכל אחד יבין על מה הוא נמדד בסופה של תקופה.

שלב ה': בדיקת ביצועים מול יעדים

בסיום תקופה מוגדרת (רבעון, חודש וכדומה) יש לבדוק את ההשגים של הארגון בכלל ושל כל איש מכירות בנפרד ביחס ליעדים שהוצבו במדדי ההביצוע. השגים אלו מחושבים ובאים לידי ביטוי בתגמול הכספי.


לסיכום, הגדרה ושימוש קבוע ב-KPIs מאפשר בחינה והערכה של ביצועים ממבט על. ישנם קריטריונים מסוימים שאינם תחת ניטור ובקרה וברגע שהם יכללו במדדי ביצוע יחול שיפור משמעותי בביצועם.
באופן כללי, באמצעות צפיה, ניטור ומדידה של פקטורים שונים בארגון יש לצפות לעליה ב- ROI.
אין ספק ששימוש ב-KPI חשוב בכל ארגון וארגון, על אחת כמה וכמה בארגונים בהם רמת ביצועים נמוכה. כולם יודעים זאת אך השאלה האם באמת עושים זאת. ישנה נטייה לתגמל על ביצועים טובים, אך במצבים של 'תת-ביצוע' יש לשאול את שאלות כגון: האם אנו מתקשרים עם אנשי מכירות ומייעצים לגבי הפקטורים שמשפיעים על הביצועים שלהם שניתן לשפר.

הטמעה של מדדי ביצוע בחברה תביא את החברה כולה , ובעיקר את צוות המכירות להתנהלות באורינטציה של תוצאות.

המאמר נכתב על ידי גילה שפרינגר , יועצת ומנחה בתחומי שיווק ומכירות.
בעלת נסיון רב בתחום של Sales Force Effectiveness- SFE
הנכם מזומנים לפנות אלי בשאלות והבהרות : gila@gishaconsulting.co.il
http://www.gishaconsulting.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב