דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיקור - Wii Motion Plus 

מאת    [ 17/08/2009 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 3346 פעמים ]

לאחרונה החלה למכור חברת נינטנדו את ה Motion Plus, תוסף קטן לשלטים של מכשיר ה Wii שלה. האם מדובר במהפכה אמיתית או סתם דרך להוציא מאיתנו עוד כמה שקלים?

 

קודם כל נזכיר קצת היסטוריה עבור כל מי שישן בשנים האחרונות. לאחר שנים בהם הייתה נינטנדו השחקן הראשי בתחום הקונסולות תפסה סוני את הבכורה עם ה Playstation שלה. במשך תקופה ארוכה למדי נינטנדו השתרכה מאחוריה ומאחורי מיקרוסופט וה Xbox שלה. בסוף 2006, יצא לעולם מכשיר ה Wii שגרם למהפכה מוחלטת בשוק הקונסולות. בעצם נינטנדו החליטה שהיא לא מתחרה ב Playstation3 ובדור החדש של ה Xbox במגרש שלהם, כלומר חומרה חזקה עם מעבד גרפי עוצמתי אלא העבירה את התחרות למגרש אחר לגמרי (יש האומרים שהיא בעצם המציאה משחק חדש לגמרי...). ה Wii , על ידי יצירת חוויית משתמש חדשה לחלוטין, הצליח לפנות לקהל יעד חדש לגמרי כמו אנשים מבוגרים או ילדים קטנים שלא היו קהל היעד הרגיל של הקונסולות. המכשיר שנמכר בכמויות שהפתיעו את כל התעשייה נפך לסיפור הצלחה מדהים בגלל שילוב סיבות ביניהן משחקיות ייחודית ומחיר זול בהרבה מהמתחרות. יש הטוענים שבעצם נינטנדו כבר לא ממש מתחרה ביתר הקונסולות אלא יצרה נישה חדשה.

 

אחד החידושים, ואולי החידוש העיקרי היה השליטה במשחקים. מעתה כבר לא לוחצים על כפתור ודוחפים סטיק קטן אלא מבצעים תנועות אמיתיות בהתאם למשחק. רוצה לשחק טניס? הנף חבטה כמו שחקן אמיתי. מעדיף גולף? כנ"ל וקיימות עוד דוגמאות רבות. השלט של ה Wii, שנהוג לקרוא לו Wiimote (עקב הדימיון הרב לשלט TV) הפך להיות כוכב אמיתי בשוק המשחקים. השלט משתמש בסט של בקרי תנועה והתמצאות מיוחדים שמאפשרים את השליטה הייחודית שהזכרנו.

 

לפני מספר חודשים, ביוני 2009 יצא לאור התוסף שנקרא Wii Motion Plus (בקיצור M+) אשר לטענת נינטנדו משפר את הדיוק בקריאת התנועות של המשתמש ומאפשר הבנת תנועות מורכבות יותר מאשר בשימוש עם השלט לבד. התוסף מכיל בתוכו חיישנים נוספים שמסוגלים לזהות תנועות סיבוביות ותנועות מורכבות שהשלט הרגיל אינו רגיש מספיק עבורן. הכל במטרה לשפר את המשחקיות ולהגיע למצב של דיוק מוחלט בין תנועות השחקן לדמות. ברחבי הרשת ניתן למצוא סרטונים אשר ממחישים את העבודה עם ה M+ ומראים את היכולות שלו במשחקים מסוימים.בנוסף, ככל שהזמן עובר מתחילים לצאת לאור משחקים אשר מחייבים את השימוש בתוסף או לכל הפחות חוסמים חלק מהפונקציונליות שלהם ללא ה M+. נכון לעכשיו אחד המשחקים המעניינים ביותר שתומכים בו הוא ה- Wii Sports Resort. בעצם מדובר בגרסה חדשה של ה Wii Sports (המשחק שמגיע עם המכשיר והפך להיות אחד הפופולאריים ביותר) שמרחיבה את השימוש בשלט ב - 12 משחקים חדשים כמו כדורסל, פינג פונג, חרבות ועוד. בעתיד הקרוב אמור לצאת משחק חרבות מסקרן במיוחד Red Steal 2 שאמור להיות מדהים.

 

לסיכום, רק אציין את דעתי האישית. האם מדובר במהפכה? חד וחלק לא. המהפכה כבר התחוללה ברגע שה Wii יצא לאור וכעת אנו עדים לשלב נוסף. האם יש הבדל בכלל כאשר משתמשים ב M+? חד וחלק כן! מי שמכור למשחקי טניס ב Wii ירגיש מיד בהבדלים העצומים בכל הקשור לדיוק המכה וליכולת השליטה שלו בשחקן. לדעתי כל חובב Wii אמיתי לא יוכל לוותר על רכישת תוסף כזה (בדר"כ נזדקק ל- 2 על מנת לשחק מול בן זוג). מאוד מומלץ לשחק ב Sports Resort אשר מכיל כמה אפליקציות מאוד ממכרות ומהנות. אני באופן אישי מכור לטניס שולחן ולכדורסל.

 

תהנו...

צוות iTechStore
http://www.itechstore.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב