ירח הדבש שלנו - חופשת סקי באיטליה ובאוסטריה (חלק א')

מאת    [ 17/08/2009 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 2336 פעמים ]

התכוננו לירח הדבש הזה כבר כמה חודשים. החלטנו לא לנסוע יום אחרי החתונה, אלא לדחות לתקופה שתהיה לנו יותר נוחה מבחינת עבודה ולימודים. מה שכן, היה ברור לנו באיזה כיוון תהיה החופשה שלנו - סקי! שנינו חולים על סקי, ובמחשבה משותפת (כיאה לזוג טרי) הגענו למסקנה החד משמעית: סקי באיטליה ובאוסטריה זה הכי, אחי!

ככה יצא שנחתנו לנו במינכן בבוקר של ה-18 בינואר. כשהגענו, חיכתה לנו בשדה פג'ו חדשה ומבריקה (המכונית הראשונה שלנו!). יש נכנסנו למכונית, התרווחנו ויצאנו לכיוון האלפים האוסטרים. הג'י-פי-אס (קראנו לה ג'יפי) עבד מצוין. היעד: העיירה אישגל.  בחרנו את המקום הזה מבין הרבה מקומות בעיקר בגלל הביקורות הטובות שהוא קיבל. גם כאן המזל הטוב שלנו המשיך לעבוד – למרות שהמקום כל כך פופולרי, הגענו לכאן מבלי שהזמנו שום חדר במלון, אבל בסיוע של מרכז המידע לתיירים (למרות קשיי השפה) הצלחנו למצוא חדר חמוד בעיירה.

המלון שלנו נמצא די קרוב לאתר. צריך אמנם לעלום כ-10 דקות במעלה ההר, אבל זה שווה בגלל שהנוף מהמם. כשהגענו לאתר היה עדיין די חמים והשמש זרחה במלוא עוזה... לא התנאים הכי טובים בשביל סקי, אבל תנאים מצויינים לטיול בסביבה. לפני שיצאנו לירח הדבש הזה החלטנו להיות ספונטניים – אז זה בדיוק מה שעשינו. יצאנו לטייל בסביבה והיה שווה ביותר – ההרים הירוקים, הנוף עוצר הנשימה, הכבשים בצד הדרך, האיכרים עם העגלה והסוס שנראים כאילו הוציאו אותם מסיפור של האחים גרים – רק באוסטריה אפשר למצוא דברים כאלה...

מזג האוויר נהיה חורפי יותר למחרת. ההר לא אכזב והיה לנו כיף חיים. נשארנו כאן לעוד יומיים של סקי מטורף והחלטנו להמשיך ולכבוש את ההר הבא בעיירה Zell am See. נסענו לשם 3 שעות, התמקמנו ויצאנו לכיוון הקרחון Kitzsteinhorn – שבו אמורים היו להיות תנאי השלג הכי טובים כפי ששמענו. בגובה 3,200 מטר אי אפשר לטעות – ואכן זו הייתה חוויה חד פעמית!

למחרת גלשנו באתר סקי של העיירה. מזג אוויר נפלא וקריר ונוף יפהפה של האגם שנשקף מלמטה ליוו אותנו לאורך כל היום. רוב המסלולים היו פתוחים, אבל אנחנו העדפנו לחזור שוב ושוב על המסלול הארוך – 40 דקות של גלישה נון-סטופ עד למטה!

מ  Zell am See נסענו לעמק Gastein בעיצומה של סופת שלג. פחדנו שהפג'ו הקטנה שלנו לא תעמוד בזה אבל היא עשתה את הדרך כמו גדולה. היינו כבר בעבר במקום הזה כך שידענו לאן ללכת. האיזור החביב עלינו הוא איפה שהמסלולים הארוכים שמחברים את הכפרים Badgastein ו Hofgastein. הצלחנו לגלוש ביניהם במשך 45 דקות לפני שהיינו צריכים לקחת ליפט כלשהו. כשהגענו לאחת הפסגות נכנסנו למסעדה מקסימה לאכול צהריים... חוויה בפני עצמה.