דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גלגוליו של ה-CRM 

מאת    [ 17/08/2009 ]

מילים במאמר: 303   [ נצפה 1970 פעמים ]

מערכת ה CRM החלה את דרכה בסוף שנות ה-90 של המאה ה-20 , מערכת ה-CRM עברה מאז התפתחויות שונות וחלו בה שנויים בהתאם לצרכים של החברות שהיו זקוקות למערכות CRM.

מערכות הcrm הראשונות לא איפשרו לכל המחלקות בארגונים השונים לראות את כל פרטי הלקוח בראייה שלמה ואינטגרטיבית, מערכות ה-CRM הראשונות היו מיועדות לשרת רק מחלקות ספציפיות בארגון שלם .

מהר מאוד הסתבר לחברות המשמשות במערכות CRM שהחסרון של חוסר ראייה כוללת של כל פרטי הלקוח הוא משמעותי ופוגם ביעילותה של המערכת .

החסרון הזה הוליד מערכות CRM מתקדמות יותר שמעמידות את הלקוח במרכז התמונה ומאפשרות לכל יחידות החברה לבצע ראיה כוללת ואינטגרטיבית של כל פרטי הלקוח .

כיום אנו נמצאים במצב שבו מערכות CRM מתקדמות מאפשרות לכל יחידות הארגון העסקי לבצע חיתוכים והצלבות בכל מה שקשור ליחסים של החברה עם הלקוחות שלה.

במחלקת השירות ניתן לדעת אילו מוצרים רכש הלקוח לאחרונה, ובמחלקת השיווק ניתן לדעת אילו מוצרים הלקוח מעדיף , ובמחלקת המכירות ניתן לדעת איזה שירות ביקש הלקוח ובעבור איזה מוצר?

אפשר לומר שמערכות CRM הראשונות אפשרו לבצע צילום רנטגן של הלקוח ואילו מערכות CRM המתקדמות מאפשרות לבצע צילום MRI מדויק ומעמיק בכל מה שקשור למערכת היחסים בין הארגון ללקוח.

מערכות ה-CRM ממשיכות להתפתח כל הזמן בהתאם לשנויים באופי המסחר בימינו ולשנויים בפרמטרים המרכיבים מערכת יחסים בין הלקוח לארגון.

היום למשל יש תוכנות CRM אשר מטרתן ליצור התאמה אישית בין הלקוח וצרכיו לבין מוצרי החברה, תוכנות אלו מעמידות את הלקוח במרכז ומטרתן להתאים את שירותי החברה לפרמטרים השונים של הלקוח, תוכנות CRM כאלו מאפשרות יישומים מורכבים שבהם הלקוח רוכש מוצר מאתר האינטרנט של החברה ובו בזמן הוא יוכל לקבל שירות מנציג השירות שיסביר לו כיצד יש לתפעל את המוצר הנ"ל. תוכנות כאלו מאפשרות ללקוח עצמו להרכיב מאגר נתונים על עצמו שיהיה מאגר יעיל עבור הארגון ויאפשר לארגון לתפור מוצרים שיהיו מותאמים אישית ללקוח.

כעת נותר לנו לצפות אילו שנויים ותמורות צפויים להתרחש במערכות הCRM .
ברק CRM - תוכנה לניהול לקוחות וניהול שירות - משמשת לניהול משימות שונות :ניהול מכירות, ניהול שירות- Help desk , ניהול משרד, ניהול משימות, איסוף שעות, ארכיון ארגוני ממוחשב, שיתוף דוא"ל ויומנים ועוד...
ברק CRM מאגדת את נתוני הלקוחות (מאפיינים, מסמכים, פעילויות, מוצרים, שעות) בצורה יעילה ומהירה,ומאפשרת גישה מהירה לצורך הכנסת נתונים או צפייה בנתוני הארגון בחתך הלקוחות / ספקים / מחלקות /עובדים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב