דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים בגוגל - Google Adwords באמצעות מודעות בתשלום Pay Per Click 

מאת    [ 25/08/2005 ]

מילים במאמר: 622   [ נצפה 3591 פעמים ]

קידום אתרים בתשלום באמצעות מודעות PPC מהווה אפיק נפרד ומשלים לקידום אתרים בתוצאות "האורגניות", הבלתי ממומנות של מנועי החיפוש .

היתרון העיקרי של ה PPC על פני השיטה האורגנית הוא זמינות ומיידיות - ניתן להעלות קמפיין ראשוני לאוויר תוך פחות משעה. כך אנחנו עשויים להבטיח לעצמנו מקום בדף הראשון בגוגל תמורת תשלום.

ניהול נכון של תקציבי PPC מאפשר להשיג מסה גדולה של מבקרים ממוקדים מאוד לאתר בזמן קצר ובמחיר סביר (5 עד 20 סנט למבקר - תלוי בנישה ספציפית ובתחרות על המילים) ואף לעקוב אחרי רכישות בפועל שבוצעו בידי אותם מבקרים: המערכות הסטטיסטיות שגוגל מציע משוכללות כל כך, שהן מאפשרות לנו לחשב החזר על ההשקעה עבור כל מילת חיפוש בודדת.

בקמפיין PPC אין חשיבות למספר קישורים, איכות קישורים, כותרות, תכני הדפים Pagerank ועוד פרמטרים קריטיים ל SEO, ואין צורך להמתין (במקרה של אתר חדש - לעיתים חודשים) עד אשר גוגל יואיל להציג את האתר שלנו במקום סביר בדפי התוצאות שלו.


מיקום מודעת ה PPC שלכם בגוגל נקבע על ידי שני פרמטרים בלבד:

הסכום המקסימאלי שאתם מוכנים לשלם על כל קליק (להלן ה bid בשפה המקצועית)
יחס ההקלקה של המודעה, שהוא היחס בין מספר הנחשפים למודעה לבין מספר המקליקים עליה (למשל אם המודעה שלכם נחשפה 1000 פעם והקליקו עליה 5 פעמים יחס ההקלקה שלכם הוא חצי אחוז). גוגל קובע את המיקום שלכם באמצעות מכפלה של יחס ההקלקה ו ה bid.


אחרי המבוא הזה, הנה מספר טיפים למי כבר משתמש ב Google AdWords:


שיפור המודעה (הטקסט) ושיפור אחוז ההקלקה:

שיפור טקסט המודעה מהווה גורם קריטי בכל ניסיון להגדיל את התנועה מהמודעה. שיפור טקסט פועל למעשה פעמיים: גורם למשיכת יותר גולשים להקליק על המודעה וגורם לגוגל למקם את המודעה שלכם במקום משופר עבור אותו ה Bid (כי כאמור מיקום המודעה נקבע על פי מכפלה של ה bid ויחס ההקלקה).

לכן כדי לשפר את מיקומכם ב 50 אחוז אתם יכולים לגרום לשיפור של 50% באחוז ההקלקה (שהוא תלוי טקסט וחינם לגמרי) או להעלות את הביד ב- 50% באמצעות תוספת תשלום שזורם ישירות לכיסים העמוקים של גוגל.

מספר רעיונות לשיפור המודעה ואחוז ההקלקה:
א. שימוש באופציית {dynamic keyword}, כלי מתקדם של גוגל, המאפשר לשתול את טקסט החיפוש בכותרת או גוף המודעה. ידוע מניסיון שהפרסומות היעילות ביותר הן אלו בהן הכותרות תואמת במלואה לביטוי אותו הקיש בגוגל המחפש.
ב. שימוש בביטויים מסוג Call to action (קריאה לפעולה) בשתי שורות התוכן. הרעיון הוא לנסות ולגרום לגולש רלבנטי (ולמנוע מאחד שאינו רלוונטי למוצר או השירות שאנו מציעים) לפעול עכשיו ולהקליק על המודעה. ביטויים כגון "חסוך עמלות" או "הצטרף למבצע" עובדים.

הערה לגבי השימוש במודעות גוגל בעברית: קיימת בעייתיות מסוימת בשימוש בעברית בפרסומות. הפונט העברי "גוזל" 2 תווים לכל אות עברית והמשמעות היא שהמודעות העבריות הן קצרות יותר.
לדוגמא:
- אורך מקסימלי של כותרת מודעה עברית - 12 אותיות עבריות (באנגלית הכותרת בת 25 תוים)
- אורך מקסימלי של שורות התוכן - 17 אותיות עבריות (באנגלית שורת התוכן בת 35 תוים)
מגבלות אלה מחייבות אתכם לחדד את המסר בתהליך שיפור מתמשך.


הגדלת מספר מילות החיפוש:

מודעת adwords תופיע אך ורק כאשר משתמש יקיש מילת חיפוש שהוגדרה מראש בחשבון הפרסום שלכם בגוגל. לפיכך יש חשיבות עליונה לכמות ואיכות המילים אשר מצורפות לחשבון. מספר הצירופים האפשרי, מילים נרדפות, שגיאות כתיב הוא אינסופי, וככל שה"כיסוי" טוב יותר כך גדל הפוטנציאל לתנועה ממוקדת ואיכותית.
א. כמות - ככל שיש יותר מלים, כך המודעה תיחשף יותר ויש פוטנציאל הקלקות ותנועה רב יותר.
ב. איכות - ככל שמילות החיפוש המוגדרות ממוקדות יותר - כך קהל רלבנטי אשר יחשף ינטה אכן להקליק על המודעות.

מספר רעיונות להגדלת כמות מילות החיפוש:
א. Brainstorming - פשוט לשבת ולחשוב על עוד ועוד מילים רלבנטיות.
ב. שימוש ב- Google Keyword Suggestion - כלומר לתת לגוגל להציע מילים נרדפות.
ג. שימוש ב- Overture לאיתור מלים רלבנטיות והוספתן לקמפיין גוגל.
ד. שימוש בכלים ושירותים ייעודיים, למשל Wordtracker או Keywords Analyzer (בתשלום)


קיימות מטודולוגיות מסודרות לכ"א משיטות עבודה אלו אשר מביאות למקסימום תוצאות בזמן קצר.

לירון רוז (MBA) עוסק בשיווק באינטרנט משנת 1999 ומתמחה בקידום אתרים באמצעות מנועי חיפוש ותוכניות שותפים.
http://www.exactppc.com
info@exactppc.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב