דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דגי זהב שווים זהב 

מאת    [ 14/08/2009 ]

מילים במאמר: 809   [ נצפה 3453 פעמים ]

סיפור חקירה מעניין מפי חוקר פרטי אמיר אברמסון:

עבודה עם חברות ביטוח צופנת בתוכה הפתעות לא קטנות. חברות הביטוח נוהגות לבצע בדיקות על תביעות ודרישות של מבוטחים בכל התחומים שבהם עוסקת החברה. המקרה שהובא לטיפולי הגיע אלי אחרי שעבר כבר מספר רב של משרדי חקירות. מדובר בתביעה שהגיש פרופסור בשם דניאל (שם בדוי) לאחר שנפגע בתאונת דרכים.

דניאל התגורר בוילה מהודרת בשכונת דניה שבכרמל. הפרופסור טען כי כתוצאה מתאונת הדרכים שעשה עם האופנוע הכבד שלו, הוא נפגע בראשו ונחבל בגבו באופן קשה. בין שאר המגבלות שמהם הוא סבל הוא טען כי אינו יכול להרים משקל, זכרונו נפגע והוא איבד מכושר הריכוז שלו. עורך הדין שייצג את דניאל היה מטובי עורכי הדין בארץ ובכתב התביעה הציג דניאל אישורים רפואיים מרופא מוסמך, בנוסף הוא הונחה לא לדבר עם נציגי חברת הביטוח.

חברת אבנר שנשאה בעיקר התביעה בקשה ממני לפצח את התיק על מנת להגיע לפשרה. התביעה הייתה בסדר גודל של מיליוני שקלים, נטען שם כי עקב מגבלותיו הפרופסור נמצא בדיכאון.

קבלתי לעיוני את כל הדוחות שעשו מספר משרדי חקירות לפני. באחד מדו"חות המעקבים שקראתי צדה עיני סעיף קטן שבו נכתב כי דניאל ביקר בחנות ידועה למכירת חיות בית במרכז הכרמל. המשרד גם ציין בדו"ח כי דניאל שוחח עם המוכר על דגים. אולם לא קנה דבר. אני חייב להדגיש כי דניאל היה פרופסור צעיר ונמרץ בתחום ההנדסה והוא לימד בטכניון. קראתי גם בדו"ח של אחד המשרדים כי עורך דינו של דניאל תידרך אותו שלא להכניס לביתו איש.

נגשתי לאותה חנות שבו נראה דניאל. ניסיתי את מזלי עם אחת המוכרות, התעניינתי מאד, שאלתי אותה אם יש להם את כל סוגי דגי הנוי, בדקתי אם יש להם ספרים על גידול דגים, ומה העלות של רכישת אקווריום. תוך כדי שיחה ציינתי כי אחד מעמיתי סיפר לי כי החנות מספקת הכל. נשאלתי מי זה העמית? והשבתי למוכרת: "בטח את לא מכירה הוא עובד בטכניון". המוכרת התלהבה ואמרה לי: "אתה מדבר על דניאל? הא לקוח קבוע שלנו, בעוד כמה ימים הוא אמור לקחת את האקווריום עם הדגים שהזמין". בקשתי לדעת מהו הספר העדכני ביותר שיש על טיפול בדגי נוי, והמוכרת שמחה למכור לי אותו.

עשיתי "עבודת דוקטורט" על דגי נוי- ההשרצה, צורת ההאכלה, וכל הנתונים הדרושים לגידול דגי נוי. מאחר וידעתי כי דניאל מאד מודע למעקב אחריו (הוא לרוב אינו נוסע במכוניתו הפרטית). המתנתי לו באזור החנות, עם הספר בידי, ביום בו הוא היה אמור להגיע לקחת את האקווריום.

דניאל הגיע והמתין מחוץ לחנות כי היו בה הרבה אנשים, ואז הוא ראה כי אני מחזיק ספר בידי, הוא העיר לי כי זה ספר מצוין, ושאל אותי מתי התחלתי בגידול דגי נוי. ניהלנו שיחה ערה וקולחת על הדגים, איפה מחזיקים את הדגים הנולדים מהשרצה? מה האוכל שהדגים אוהבים? איך מנקים את הלכלוך מהאקווריום? אמרתי לו כי אני מתכנן להפתיע את בני הקטן שחוגג בר מצווה בקרוב וכי אני חייב לדעת לטפל בדגים על מנת שאוכל להדריך את הבן.

בעוד אנו מדברים הוציא אחד העובדים מהחנות אקווריום גדול עם כל מערכת הסינון והחמצן, דניאל אמר לי כי אם אני רוצה ללמוד על דגים, הוא ישמח שאגיע אליו, וכי זה תחביב מאד מפרה. הוא רק ביקש ממני שאתקשר לטלפון שבביתו ואמסור כי אני מגיע. הודיתי לו בנימוס, וציינתי כי אני עסוק אבל בשמחה אקפוץ.

לאחר כשבוע נפגשתי עמו שוב בחנות. דניאל היה מאד נחמד, שאל אותי על הבן והציע כי אגיע אתו לביתו. יצוין כי הכול נעשה בעת חופשת הקיץ. קבלתי את ההזמנה, ונסעתי עמו במונית לביתו שבדניה. בזמן הנסיעה סיפר לי דניאל כי עבר תאונת דרכים קשה, לא התייחסתי לדבריו.

שהגענו לבית הוא הכניס אותי לסלון גדול, בו עמד אקווריום ענקי שבתוכו כל סוגי דגי הנוי. בקשתי מדניאל שיספר לי על הייחודיות של כל דג ודג שיש לו? כמה דגים כאלה יש לו? האם הם מתרבים ומתי? ובין השאר איך הוא מחליף מים לאקווריום ומתי? דניאל נתן לי הסבר מדוקדק ומסודר על כמה מהדגים שיש אצלו, ללא כל בעיית ריכוז וללא מגבלת זיכרון. כמובן שכל השיחה תועדה. כאשר נשאל האם לא קשה לו לנקות את האקווריום? או איך הוא מנקה אותו? השיב כי הוא מסתדר. ואז שאלתי כיצד הוא מסתדר אחרי התאונה? דניאל השיב לי כי הוא מרים את האקווריום שופך את המים לגינה, ומאחר ויש לו מערכת חמצון זה נעשה לעיתים רחוקות.

התחלתי לדבר אתו על התאונה, והוא החל להיפתח. דניאל סיפר לי כי בתחילה חשב כי יישאר נכה, אולם כעת הכול בסדר והוא חזר לעצמו. לדבריו אם הכול ילך כשורה הוא יהיה אדם אמיד, ובדעתו לפתוח עסק עצמאי בבית.

נוכחתי כי כל כתב התביעה אינו מדויק, בלשון המעטה , ואז ספרתי לדניאל כי אני פועל מטעם חברת הביטוח. דניאל נדהם אבל התעשת מהר ואמר לי: "כל הכבוד, אם השקעת כל כך הרבה זמן בלמידה על דגים, והצלחת לדובב אותי, אדבר עם העו"ד שלי. לא ראיתי אפילו את דרישותיו". הוסיף דניאל, "ואני מופתע לשמוע כי ציין שאני נכה".

לאחר מספר חודשים מסר לי מנהל התביעות, שדניאל הגיע להסדר עם חברת הביטוח, זאת לאחר שפיטר את עורך הדין שלו. וכי הפשרה הייתה נמוכה בהרבה מהתביעה שהגיש עורך דין של דניאל. אני לפחות למדתי הכול על גידול דגי זהב ונוי.
משרד חקירות אברמסון, הינו משרד חקירות פרטיות וותיק ומנוסה העוסק במתן שירותי מודיעין וחקירות במגוון נושאים: חקירות בגידותגירושין, חקירות כלכליות, ביצוע מעקבים וכן בדיקת פוליגרף. במשרד עובדים חוקרים פרטיים וותיקים בעלי שם בתחום.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב