דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי אני? מה אני? זאת השאלה 

מאת    [ 14/08/2009 ]

מילים במאמר: 857   [ נצפה 4806 פעמים ]

 "מי אני? מה אני? מי אני? מה אני?" שאל גברי לוי במערכון "קרקר נגד קרקר" של הגשש החיוור, בתפקידו כאישה שהחליטה לחפש את עצמה ולכתוב שירה.   
    שאלות אישיות נוקבות כאלה ודומות להן נשאלות בחיי היום יום ע"י אנשים רבים: צעירים בשנות ה-20 לחייהם, לרוב לאחר שירות צבאי בן מס' שנים, השואלים עצמם - לאן מועדות פני?; אנשי קריירה - במיוחד בהתקרבם ליום הולדת עגול - גיל 30, 40, 50, 60 וכן הלאה, המהרהרים - האם אני עוסק במה שאני רוצה באמת? האם  בחרתי מקצוע עפ"י מה שהורי וסביבתי ציפו ממני לפני שנים רבות וכעת כבר איני מגלה בו עניין או שאיני חש סיפוק ממנו?; כאלו שאיבדו את עבודתם מסיבה כלשהי ומנצלים את היותם בצומת דרכים לצורך חשיבה מחדש על עצמם ועל הכיוון הנכון להם; נשים בתום חופשת לידה או לחילופין, נשים שהקדישו שנים רבות לטיפוח הילדים והבית ומחליטות "לעשות לעצמן"; פורשים מעבודה הרואים בתקופת הפנסיה כהזדמנות להתחיל פרק חדש ומאתגר בחיים; ועוד.
    אנשים שואלים את עצמם: מעבר לתפקידים שאני ממלא בחיים - עובד, איש מקצוע, הורה, בן/ת של..., בן/ת זוג וכו'- מי אני באמת? מתחת לכל מה שאני מציג כלפי חוץ בפני העולם כולו - מה חבוי בי ומה בוער בתוכי פנימה אשר טרם גיליתי? מה רוצה כל כך לצאת החוצה ולבוא לידי ביטוי? במילים אחרות, אנשים רבים עסוקים בשאלה העמוקה - מהו הייעוד שלי? מהי המטרה האמיתית של חיי? מהי תכלית חיי? לשם מה בעצם באתי לעולם הזה ומה אני רוצה להגשים ולהשיג בו?
    
לעיתים שאלת הייעוד האישי מתעוררת באופן פתאומי בחיים בעקבות מצב משברי כלשהו, כגון: פיטורין, גירושין, מחלה קשה המתגלה אצל האדם עצמו או אצל מישהו קרוב אליו, בעקבות מוות של אדם יקר או אפילו מוות מפתיע של אדם שכלל לא הכרנו אך עצם מותו מטלטל אותנו ומזכיר לנו שאיננו בני-אלמוות. בספר "ימי שלישי עם מורי" (שכתב מיץ' אלבום) שגיבורו הוא מורי שוורץ, חולה במחלת ניוון שרירים חשוכת מרפא, אומר מורי:"התרבות איננה מעודדת אותנו לחשוב על דברים כאלה עד שאנחנו עומדים למות. אנחנו כל כך שקועים בדברים אנוכיים, קריירה, משפחה, כסף, התמודדות עם המשכנתה, קניית מכונית חדשה, תיקון הרדיאטור שהתקלקל - אנחנו עסוקים בטריליוני פעולות קטנות פשוט כדי להמשיך ללכת. ולכן לא אימצנו לעצמנו את ההרגל לעמוד מן הצד ולהתבונן בחיינו ולומר, האם זה הכל? האם זה כל מה שאני רוצה? האם משהו חסר כאן?". במקרים אחרים, השאלה מתחילה לבצבץ בשלב כלשהו בחיים ולהתעורר שוב מעת לעת במהלך תקופה ארוכה. לא פעם האדם חש במשך שנים על גבי שנים, שהוא אינו מממש את מלוא הפוטנציאל שלו. אנשים אחרים מרגישים, שאף כי השיגו אולי רבות בחייהם הרי שמשהו בכל זאת חסר להם...
    מרגע שמתעוררת שאלת הייעוד, כל אדם בוחר לו את אופן ההתמודדות עמה. רבים דוחקים - לפחות בשלב ראשון (שיכול להמשך זמן רב) - את השאלה לקרן זווית וחוזרים ומשקעים עצמם בענייני היום יום בעיסוקם הנוכחי, בתחומי האחריות, התפקיד והמחויבויות שלהם.  אחרים מוצאים עצמם לאורך שנים נוגעים בנושא באמצעות קריאת ספרים שונים, השתתפות בסדנאות או בתהליך של יעוץ, טיפול או אימון אישי הנוגע בין השאר גם בנושא זה. יש המחליטים לעזוב הכל, להתנתק מהעולם המוכר להם לתקופה של מספר שבועות, חודשים או שנים ולצאת לארצות מרוחקות (למזרח, לדרום אמריקה וכו') במטרה לגלות את עצמם ואת ייעודם.
    שאלת הייעוד האישי הינה טבעית ואנושית, שהרי מותר האדם מן הבהמה... אני מאמינה, כמו עוד אנשים רבים נוספים, שלכל אחד מאיתנו ייעוד מסויים, תכלית כלשהי, אשר ייחודיים לו באופן אישי.  "מטרתם היחידה של החיים היא להיות מי שאנחנו ולהיעשות מי שאנחנו מסוגלים להיעשות" (ברוך שפינוזה). מהו אם כן אותו ייעוד? מהי תכליתנו? אלו שאלות טובות... מהי הדרך הנכונה והמתאימה לצורך מציאת התשובות? אין דרך אחת הנכונה לכל אדם, אין "מתכון מנצח". כל אדם במהלך המסע האישי שהוא עובר בחקר השאלות האלו יגיע לתובנות ולתשובות הנכונות עבורו. לתהליך מודעות יש התחלה אך אין לו סוף, לכן מעצם טיבו סביר להניח ששאלות נוספות תתעוררנה גם בהמשך חייו. מרבית התשובות נמצאות בתוכנו, אך על המעוניין למוצאן להעז להביט פנימה ולחפשן. רודולף שטיינר אמר: "כדי להכיר באמת את העולם, התבונן עמוק לתוכך...
כדי להכיר באמת את עצמך, גלה עניין ממשי בעולם".
    אחת הדרכים האפקטיביות להגשים את הייעוד האישי, היא ליצור חזון אישי הכולל מטרות ויעדים ספציפיים יותר הנגזרים מן הייעוד. באמצעות יצירת החזון, האדם מתווה וסולל את הדרך להגשמת ייעודו בפועל. החזון כולל בתוכו "אני מאמין" של האדם והוא מציין יעדים שהוא מעוניין להשיג לצורך הגשמתו. הרי אם אנו לא יודעים להיכן אנו רוצים להגיע, לא נדע גם באיזו דרך לבחור... כמו שאמר דון מארקיש: "עולמנו הוא עולם שבו אנשים אינם יודעים מה הם רוצים והם מוכנים לעבור גיהנום כדי להשיג זאת". חזון אישי מלהיב ומאתגר יעיר את האדם מדי בוקר עם שיר חדש בלב, עם שפע אנרגיה ומוטיבציה אדירה להגשימו. גם אם נסטה בדרך מן המסלול מסיבה כלשהי (דבר שיכול לקרות, כחלק מן הדינמיקה של החיים), החזון שלנו יכוון אותנו כיצד לחזור למסלול הנכון לנו, בדומה ל - GPS ברכב.
    במיוחד עבור אלו מכם שאומרים לעצמם - "I've been there... done that", "כבר הייתי שם... עשיתי זאת..." או במילים פשוטות: מיציתי כבר מזמן את הנושא, אסיים במילותיו של ריצ'ארד באך: "הנה המבחן לגלות אם שליחותך עלי אדמות הסתיימה: אם אתה בחיים לא הסתיימה". 

אני מזמינה אותך להתעמק בחקר וגילוי ייעודך האישי,
לחזור ולגלות את כוחותיך, להתעצם, להתחזק
ולברוא את עצמך מחדש.

בברכת אור ואהבה,
חלי פודה

© כל הזכויות שמורות לחלי פודה

חלי פודה
מאסטר רייקי ומטפלת הוליסטית רב-תחומית
קריאה בקלפי טארוט, אימון אישי
מפגשים חווייתיים, טיפולים, ייעוצים וסדנאות טל': 054-5256509, chellypo@gmail.com
אתר אינטרנט: www.chellypo.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב