דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבודה בארצות הברית 

מאת    [ 11/08/2009 ]

מילים במאמר: 602   [ נצפה 2841 פעמים ]

הסיפור מתחיל בדרך כלל בשחרור מהצבא, בשנות ה-20 המוקדמות עם דחף עז לצאת לעולם הגדול וכסף שיעזור לך לעשות את זה. רבים מהצעירים הללו מחליטים לנסות את מזלם בעבודה בארצות הברית.

אז איך עושים את זה?

דבר ראשון ובסיסי שבלעדיו לא תוכלו לבצע עבודה בארצות הברית (יותר נכון עדיף מאד שלא תעבדו בלעדיו אחרת תסתבכו עד מעל הראש שלכם), הוא אישור עבודה בארה"ב, הוויזה.
בייחוד לאחר ה-11 בספטמבר, גבר החשש בהכנסת עובדים זרים לארצות הברית ובהתאם הכניסה לארצות הברית מאז 2001 הרבה יותר מסובכת וקשה.

תהליך קבלת וויזת עבודה בארצות הברית:

ישנם שני סוגי וויזות עבודה בארצות הברית: H2B ,J1, H1B. לשתי הוויזות אותו תהליך בקשה בהם אתם מתבקשים להוריד מאתר האינטרנט של השגרירות האמריקאית את הטפסים הנדרשים לבקשה בהם יש למלא פרטים אישיים ואת ההיסטוריה הלימודית והתעסוקתית שלך כאשר יש למלא את הטפסים באנגלית, 2 תמונות פספורט עדכניות, אגרה לוויזה אותה יש לשלם בבנק הדואר וריאיון הנקבע לך בשגרירות האמריקאית. לריאיון תגיע בלבוש מכובד והבא עמך הוכחות לכך שיש לך סיבה לחזור לארץ בתום שהייתך בחו"ל (תלושי משכורת, קבלה למוסד לימודי וכדומה).
ויזה J1 מקנה לך את היכולת לעבוד בארצות הברית בתנאי שאתה בעל  לפחות 3 שנים שלניסיון תעסוקתי בתחום בו תעבוד , השכלה תיכונית+ ניסיון תעסוקתי בן שנה, סטודנט והולך לעבוד בתחום אותו אתה לומד.

H2B מקנה זכאות לעבודה ביו חצי שנה עד 10 חודשים ואתה נחשב כעובד זמני ע"י הממשל האמריקאי.

H1B מקנה זכאות לבצע  עבודה בארצות הברית  לבעלי מקצוע בתחומי הרפואה, הנדסה, ראיית חשבון, מדע, משפטים, מערכות מידי וכו'. על המועמד להיות בעל תואר ראשון לפחות או לפחות שנתיים של ניסיון תעסוקתי באותו תחום מדובר. הוויזה תקפה ל-3 שנים וניתן להאריכה עד 6 שנים.

צעד שני במציאת עבודה בארצות הברית, הוא ליצור קשר עם מעסיק בארצות הברית דרך אתרי אינטרנט שונים המציעים מגוון של עבודות בחו"ל כאשר בין היעדים השונים נמנית ארצות הברית חברתנו. באתרים השונים תוכלו למצוא חברות רבות המתעסקות בתחומים שונים. באתר האינטרנט תוכל ליצור קשר עם המעסיק העתידי שלך ולברר יותר עם העבודה ותנאיה. רוב החברות בארצות הברית מתחלקות באופן גורף לשלוש קבוצות: מכירות, שמרטפות והובלות.

  1. מכירות- לעבוד בארצות הברית בתחום העגלות הוא העיסוק הפופולארי והמרכזי ביותר בארצות הברית לישראלים צעירים. בתחום המכירות בעיקר תראו את העגלות שבעיקר מככבות במכירת מוצרים של ים המלח כמו AHAVA אך גם נמכרים על גבי העגלות מצורי קוסמטיקה אחרים, צעצועים, משקפי שמש ומוצרים לציפורניים. זוהי עבודה רווחית מאד בעיקר בתקופות החגים כמו חג המולד שהעם האמריקאי במלוא הדרו אץ רץ לו לקניונים לקניות בשביל החג. זוהי עבודה תובענית וקשה, יום העבודה הוא די ארוך מ-9 בבוקר עד 8 בערב אך השכר מאד מתגמל. במסגרת העבודה אינך צריך למצוא מגורים, המעסיק מספק לך את המגורים וקורס ההכשרה לעבודה. עיסוק נוסף בתחום המכירות הוא מכירת ציורי שמן- רפרודוקציות של ציורים וציירים מפורסמים ומוכרים אותם מדלת לדלת.

  2. שמרטפות- לעבוד בארצות הברית בשמרטפות אינה עבודה של כמה שעות בשבוע אלא השמרפטות היא לתקופה ממושכת בה אוכלים, מבלים וישנים עם המשפחה. השכר הוא עבור טיפול מתמשך ומתמיד של הילדים. בארצות הברית תפקיד זה נקרא- אופר. היופי בתפקיד זה שכל ההוצאות מסביב לעבודה כמו אוכל, לינה, כרטיס טיסה- הכול כולל הכול ממומן ע"י המשפחה.

  3. הובלות- השכר נקבע עפ"י כמות העבודה. ההובלה בארצות הברית עקב היותה ארץ ענקית מתחלקת לשני סוגים: הובלה לטווח ארוך (מרחקים ארוכים) והובלה לטווח קצר (מרחקים קצרים).



  • מלבד עבודות אלה גם יש עבודות במשרות מלאות עם אופי קצת שונה כמו: מנהלי מכירות, מדריכי טיולים, נדל"ן, דייג, הרכבת מזגנים, High Tech, גלידות וכולה. 



העבודות השונות בארצות הברית משתרעות מהחוף המזרחי עד החוף המערבי ויש לזכור שאפילו אם העבודה זהה התנאים הם שונים לגמרי שכן ארצות הברית מגוונת באנשים, באקלים ובתרבות כך שאם שיניתם מקום שיניתם הכל, חשוב לשקול זאת בבחירת מקום עבודה בארצות הברית.

פרטים ומידע נוסף אודות שלל הצעות עבודה בארה"ב ומשרות דרושים בארצות הברית.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב