דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם קיימת החזרת אהבה? 

מאת    [ 11/08/2009 ]

מילים במאמר: 1239   [ נצפה 4579 פעמים ]

לפי הנאמר לי ע"י "מחזירי אהבה" מדובר על מספר סוגים של "טקסים" אשר על הצד הננטש לעשות לצד הנוטש. (מבחינת ההגינות אמנע מלספר על אותם "הטקסים").
כמו כן כאשר שאלתי אנשים אשר עשו את "הטקסים" האלה מה יצא להם מכך, התשובות היו רבות, וגם חלקן היו מעליבות, אך בשורה התחתונה שהכל שטויות וחבל פה על הזמן, כי אין לזה יסוד שיכול להחזיק את בניין הזוגיות.
מהסיבה הזאת אני כותבת את המאמר הבא:
רוב המבקשים החזרת אהבה הן בחורות צעירות אשר מסיבה זו או אחרת נעזבו ע"י בחור, הסיבות לעזיבה יכולות להיות רבות, ובד"כ בגילאים צעירים הזוגיות הראשונה איננה הזוגיות האחרונה, ולכן צריך גם לדעת כי כל מערכת אשר מסתיימת הסיבה היא שצריך להמשיך הלאה, למצוא את הזוגיות הנכונה ולבנות אותה, אין כל סיבה להחזיק בכח מה שלא רוצה להישאר באותו המקום, תמיד תהייה לו סיבה לברוח מאותה אחיזת חנק הקושרת אותו.
אני טוענת שזוגיות נבנית על יסודות של אמון, הבנה, חברות, כאשר לשני אנשים שנפגשו יש מה ללמוד יש מה להעניק לשני הצדדים נוצרת זוגיות, כאשר הדברים נגמרים, ולא משנה מהי בדיוק סיבת הפרידה, שני בני הזוג סיימו את התפקיד אותו הם נועדו לעשות באותה המערכת, ולכן עליהם למצוא זוגיות אחרת כדי להמשיך. להתעקש דווקא על הזוגיות שהיתה הינה יצירת עוול לשניהם באותה המידה.

הנוטש - תמיד יחפש את הדרך לצאת מהמערכת בכל מיני דרכים ויהיה עצבני, כעוס, בוגד, שקרן, ועוד... ובנוסף אחד הדברים המאוד קיצוניים מכה ובעל שליטה עד כדי השפלה של הננטש, היות והנוטש יודע כי תמיד הננטש יעשה הכל כדי להשאר במערכת הזאת, ואילו הנוטש רוצה לקבל שחרור ע"י מעשים אשר יגרמו לננטש עוגמת נפש וגועל. אז היכן האושר של הנוטש במערכת אשר אמורה להיות עבורו עולם של אושר ואהבה?

הננטש - תמיד יהיה במצב של חשדות, פחדים, כניעה, תמיד מוכן לרצות בלי להתחשב מה הרצון שלו עצמו, תמיד במחשבה מהו התרגיל שאני האעשה עכשיו?... אז היכן האושר במערכת הזוגית כאשר כל הזמן צריך להיות עם יד על הדופק , המארבים, ולחיות בפחדים שמא ינטש שוב?
בהמשך אני אספר לכם מהן הסיבות שאני שמעתי מפי הננטשים, ומהן הדרכים עליהן אני ממליצה כיצד להתגבר על הפגיעה מהסיבות הבאות:

* - אני רוצה לחזור למערכת הזאת רק כדי שאני זה שאגיד אנחנו נפרדים, כבודי נפגע , ולא מקובל עלי שאני ננטש ע"י מישהו, המילה האחרונה תמיד אצלי, אני רוצה לחזור כדי להראות לנוטש מה זה להינטש. נו באמת....? מה זה משנה הרי ברגע שננטשת אז כל מה שיעשה זה יהיה פגיעה בכבודך, כי הרי להשפיע לחזור הינה כרוכה "בהשפלה" . כאשר אמרתי ללקוחה שלי את המשפט הזה היא קפצה ואמרה אז מה אבל אני אזרוק אותו הפעם. ואז אני מחזירה את הכבוד שלי למקומו. האם מישהו חוץ מכם באמת יודע מי הנוטש ומי הננטש? האם זה מעניין מישהו? האם זה משנה את ההרגשה של הפרידה? אני מבטיחה לכם שלא.
בזוגיות הבאה על תספרו על הזוגיות מהעבר שלכם, תשאירו את מערכות העבר באיזה מחסן אחורי ותהנו מהמערכת הזוגית העכשווית שלכם, היא יותר מעניינת ונזקקת לתשומת לב ממה שאיזו מערכת אשר נגמרה לה זקוקה לכם. מערכת זוגית נגמרת כאשר לאחד או שני בני הזוג לא טוב בה, אין הוא או הם מוצאים את עצמם נהנים מנזוגיות, רוצים שינוי כאשר נמאס ומרגישים חנוקים, רוצים שינוי כאשר מרגישים שהמערכת איננה זורמת כפי שזרמה, אז מה זה משנה מי נוטש ומי ננטש אני בטוחה שגם הננטש הרגיש כי המערכת נגמרת, וכי אין בה את החיות שהיה בה לפני כאשר רק הכירו, אך יותר נוח לעצום את העיניים ולדמיין כי המערכת משגשגת.

* - מה עכשיו להתחיל מערכת חדשה? אני יודע/ת את מי אכיר? מה יהיה? שוב חיזורים, ועד שאני אכיר את האדם? במערכת הזאת אני כבר יודע/ת מה יש לי, אני מכיר/ה את האדם , אני יודע/ת מה יהיה הצעד הבא וכו וכו.....
האם משפט זה מצדיק את כל התהליך? ממש לא - תמיד נחמד ונכון להכיר אנשים נוספים, זה ששוב להתחיל את הכל מהתחלה? לכל דבר יש סוף והתחלה, כל דבר חדש מתחיל ממקום כלשהו, וחוץ מזה שבמערכת הקודמת למדתם דבר או שניים, למדתם כיצד להגיב לדברים, אתם כבר יודעים מה אתם רוצים במצב זה או אחר, אתם יודעים יותר טוב מי אתם. רשמו לפניכם מהי המערכת אותה אתם רוצים לבנות בחייכם, דברו עליה עם הזוגיות החדשה תראו כיצד הצד השני מגיב לבקשות שלכם, ומהן דעותיו בנושאים אלו ואחרים, וכך תדעו האם אדם זה מתאים לכם ויש מה להמשיך או שאין כל טעם בכלל להתחיל מערכת שאין לה עתיד כלשהו , כי אתם מנוגדים בדברים מאוד משמעותיים לכם.

* - מה אחרי ששכבתי איתו, קיימתי איתו יחסי מין, הוא עוזב אותי? עשיתי את זה מאהבתי אליו, אחרת הוא לא היה מקבל ממני, אני מרגישה מושפלת, אני מרגישה לא שווה!!!
אני באה ואומרת - יקירתי לטנגו צריכים שניים, את קיימת עם אותו הבחור יחסי מין ממקום של רצון, ממקום של דרישת גופך למגע מיני, ממקום של צרכים אישיים שלך. אז נכון שאת "עשית" את זה מאהבה, בסדר, אבל יש להסתכל על הדברים גם מזוית אחרת, מהזוית של ההנאה שלך, את נהניית מייחסי המין? במידה וכן - אז מה הבעיה עשית זאת למען הנאתך, במידה ולא נהיינת חישבי מדוע לא, ולמדי להנות כי אחד הפריווילגיות שלנו בני האדם זה קיום יחסי מין ממקום של הנאה, ולא רק למען שימור הגזע כמו אצל החיות, חשבי אולי למדת דברים חדשים שלא ידעת עוד קודם ועכשיו את יכולה להנות מיחסי מין הבאים שלך יותר? למה לקחת את הנושא המיני למקום של אכזבה ועוגמת נפש?

עוד סיבה שהיא בעצם אחת המשמעותיות בכל נושא החזרת האהבה- ואם אף אחד אחר לא ירצה אותי? אשאר לבד?
שאלתי האם זו סיבה להיות אומללים בזוגיות שאיננה מביאה אושר? לפי עניות דעתי מדוע שאף אחד אחר לא ירצה אותך? הסיבה היחידה שאני יכולה לחשוב עליה היא הסיבה שאת/ה לא רוצה , הפחד שלך יוזם אצלך את האי רצון, הפחד שלך הוא זה אשר מונע ממך להכיר אחרים שאולי יהיו יותר טובים עבורך, הפחד שלך שמא תיהיה איזו מחוייבות יותר עמוקה אשר תדרוש יחס יותר רציני למערכת , ישנן הרבה מאוד סיבות מדוע הפחדים של להישאר לבד עולים וצפים יותר מכל סיבה אחרת, ועל מחשבות אלו על הננטש להתמקד כדי לשחרר את הפחדים האלה ולהתקדם הלאה.

אחרי כל מה שכתבתי אני מגיעה למקום בו אני אומרת - כן יש דבר כזה שנקרא החזרת אהבה, כן הזוגיות האומללה חוזרת וממשיכים הלאה , ומה קורה?
תמיד אבל תמיד תמצא הסיבה להיפרד בשנית ובשלישית, זוגיות זו תישאר לטווח קצר מועד, כי הנוטש יחפש את דרך המילוט מהמערכת וינטוש אותה שוב. לפי מחקרים שאני עשיתי עם כאלה אשר הוחזרה להם האהבה , 98% מהמקרים המערכת קרסה מהר מאוד והפגיעה היתה כפולה ומכופלת, היות והנטישה היתה כואבת יותר אחרי כל "הטקס" של החזרת האהבה. הצד שהחזיר את האהבה כל הזמן היה צריך להיות על המשמר כדי למנוע את הבריחה או הבגידה הבאה.
לפי עניות דעתי כאשר ישנה פרידה בד"כ פרידה מלווה בעוגמת נפש לשני הצדדים, שהרי נפרדים מהמקום שלא טוב לצד הנוטש להיות במקום בו הוא נמצא, אזי - אם לא טוב אז למה בעצם להכריח להיות יחד? אם לא טוב הרי ששני הצדדים מרגישים את המצב הבלתי נעים, אז למה להכריח להשאר יחד?
מתי כן ניתן לגשר על הדברים ולהשאר יחד? כאשר שני הצדדים מוכנים להקשיב, מוכנים להתאמץ
בעבור אותה המטרה, כאשר ע"י ייעוץ ניתן לגרום לשני הצדדים לוותר, לדעת להקשיב ולתת כל אחד מעצמו כדי להעצים את המערכת הזוגית, ישנם הרבה זוגות שהצליחו לחזור ולשקם את המערכת הזוגית בצורה יפה ויותר טובה משהיתה, אך שוב כאשר שני הצדדים מגיעים לדעה אחת שהם שניהם רוצים ומעוניינים לשים אחורנית את מה שהיה.
אך כאשר רק צד אחד רוצה, ומנסה בדרכים של טקסים מסויימים, הדבר לא יצלח לאורך זמן, ולעולם לא תהה זו מערכת זוגית אמיתית אוהבת ועוצמתית.
אנא מכם חישבו לפני שאתם מבצעים דברים שאינם יכולים להיות בשליטתכם אחרי ביצועם, אנא שילטו בעצמכם לפני שתתחרטו כפליים ויותר.






רוחי בכר
מתקשרת ומדריכה רוחנית
http://www.rochycu.com
052-3277757



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב