דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הידרותרפיה 

מאת    [ 11/08/2009 ]

מילים במאמר: 794   [ נצפה 3839 פעמים ]

הידרותרפיה היא מונח כולל לכל טיפולי המים: ווטסו (Watsu), ג'הארה (Jahara), ווטר דאנס (Water Dance) והתעמלות במים חמים.

הטיפולים במים מבוססים על שימוש בתכונות המים הטבעיות: צמיגות, התנגדות, טמפרטורה. תכונות אלו מיטיבות עם כאבי גב, בעיות ברכיים, אוסטיאופורוזיס, נכויות, שיקום מפגיעות אורתופדיות , בעיות פנימיות כמו STRESS, טראומה נפשית והפרעות קשב וריכוז.

כיצד תכונות המים מסייעות לטיפול בבעיות רפואיות:

? כאב: במים גדל סף הכאב. כאשר אדם הסובל מכאבים נכנס למים - הוא מרגיש הקלה מיידית וכואב לו פחות. תכונה זו של המים מאפשרת למטופלים עם כאבים לבצע במים תנועות שהם אינם מסוגלים לבצע אותן ביום יום בגלל כאבים והעמסת משקל על הגוף.

? משקל הגוף: משקל הגוף יורד במים, מה שמפחית את הלחץ על המערכת השלדית. המטופל מרגיש את גופו קל יותר וזה מאפשר לו לעשות תנועות ללא לחץ על המפרקים, שרירים ואיברים האחראים על תפקודו.

? שרירים: המים החמים מרפים את השרירים, מה שמאפשר יותר גמישות לגוף המטופל. בנוסף לכך, המים מרפים את השרירים המכווצים סביב אזורים כואבים, ומביאים להקלה מיידית בכאבים וליכולת הנעה של המקום הפגוע.

? ציפה: המים מאפשרים טיפול ותרגול במצב של ציפה. מצב זה מרפה את הגוף ומוריד את העומס מהמערכת השלדית.

? לחץ הידרוסטאטי: למים יש לחץ הידרוסטי המאפשר למטופל לשמור על יציבתו ושיווי משקלו בזמן שהותו במים. בנוסף לכך, הלחץ ההידרוסטי מטיל עומס קל על בית החזה. הוא מאריך את שרירי הנשימה ובכך משפר את המערך הנשימתי ואת המערכת החיסונית בכלל. הלחץ ההידרוסטאטי גם מסייע במניעת בצקות, על ידי סילוק פסולת ונוזלים המצטברים בגוף.

? צמיגות המים: צמיגות המים יוצרת לחץ נגדי מתון לתנועות השונות של גוף המטופל, ובכך מחזקת את השרירים שלו. חיזוק השרירים תומך במערכת השלדית ומקל על העומס המופעל על העצמות ביומיום. מטפלים במים משתמשים בזרם הנגדי של המים ובמערבולות מלאכותיות כדי לשפר את תנועת הגוף, כדי להאריך את עמוד השדרה, כדי לחזק את השרירים ולהגמיש את הגוף.

סוגי הידרותרפיה (הידרו-מים תרפיה- טיפול):

קיימים סוגים שונים של הידרותרפיה, חלקם נפוצים וידועים וחלקם פותחו באופן מקומי במכוני ספא פרטיים. הטיפולים נעשים בבריכות, בעומק המגיע לחזה המטפל, כאשר רגליו של המטופל נתמכות על ידי מצופים. סוגי הטיפול השונים מתאימים לבעיות בריאות שונות והמטפל בוחר את סוג הטיפול המתאים למטופל.
טיפולי המים מתאימים גם לאנשים ללא בעיות אורטופדיות מיוחדות. הטיפולים תוך כדי הציפה יוצרים חוויה עמוקה של שחרור ורגיעה ומשפרים בכך את בריאות המטופלים.

וואטסו- Watsu- שיאצו במים
טיפול זה פאסיבי ביותר, כאשר המטפל לבדו הוא זה שמניע את המטופל במים בתנועות סיבוביות, כדי להגמיש את עמוד השדרה שלו ולעודד את זרימת האנרגיה במקומות שבהן היא עצורה (בשרירים ומפרקים תפוסים שבהם המטופל סובל מכאבים). טיפול זה מתאים לשיקום מפגיעות אורתופדיות, לנשים בהריון, ולאנשים הסובלים מחרדה ומתחים.

ג'הארה- Jahara
הטיפול בשיטת ג'הארה דומה לשיטת וואטסו, אם כי הוא משלב תנועות אקטיביות עם פאסיביות. המטרה של טיפול זה היא ליצור התארכות והתרחבות של עמוד השדרה ולהפחית את הלחץ על המפרקים. לאחר ההארכה, מגיעה ההתרחבות, המחזירה למטופל את החוש הקינסתטי שהיה לו לפני הפגיעה או המחלה. בשיטה זו מתרגלים עם המטופל תפקוד במשקל חלקי, ולאחר מכן במשקל מלא (כאשר הוא אינו במים), עד שהוא מגיע למצב תפקודי אופטימלי ביומיום.
בטיפול זה משולבים תרגילים לשיפור היציבה והתנועה. בשונה מטיפולי מים אחרים, טכניקת ג'הארה מתמקדת במערך השלדי כולו ולא רק במקור הכאב. בטיפול זה מושם דגש גם על תנועת המטפל במים, וקיימים סידרה של צעדים שמטרתם לסייע למטפל לשמור על תנועה ויציבה נכונה בזמן הטיפול. בסופו של דבר גם המטופל לומד מהמטפל את הצעדים הללו. בטיפול זה המטפל אינו הולך לפי רצף של תנועות סטנדרטיות, וההדרכה למטפלי ג'הארה מאד מינימאלית. טיפולים אלה מאפשרים למטפלים גמישות רבה ואלתור, ועליהם להתאים את הטיפול לאופיו וצרכיו של המטופל. טיפול זה מתאים לסובלים מבעיות גב, כאבים כרוניים ושרירים נוקשים, לנשים בהריון ולסובלים ממתחים ולחצים נפשיים.

ווטר דאנס- Water Dance
טיפול זה מבוסס על טנטרה ואייקידו ומשלב מחול עם ריקוד.
טיפול זה מסייע לטיפול בשרירים תפוסים המפריעים ליציבה התקינה של המטופל, כאבי צוואר, חרדת מים ונפגעי טראומה. טיפול זה מצוין במענה על צרכים רגשיים בגלל שהוא דורש אמון רב במטפל, המשהה לעתים קרובות את המטופל מתחת למים. בטיפול זה מוצמד אטב לאף המטופל כדי למנוע את חדירת המים. הטיפול הוא בעל אופי פאסיבי, כאשר המטפל משיט את המטופל על המים בתנועות של פיתולים וגלגולים. זמן השהייה של המטופל במים עולה בהדרגה, כאשר המטפל מנחה את נשימתו של המטופל. בסוף הטיפול, המטופל מסיר את האטב והמטפל מבצע עיסוי שיאצו קל.

התעמלות במים חמים
זוהי התעמלות הנעשית במים חמים ומטרתה חיזוק השרירים ופיתוח שיווי משקל וקואורדינציה. טיפול זה יעיל למבוגרים ואנשים הסובלים מעודף משקל, אוסטיאופורוזיס או קושי לדרוך על הרגליים.
המים החמים מאפשרים גמישות במקומות התפוסים והכואבים, והתנגדותם לתנועות הגופניות מחזקת את השרירים. בשיעורים משולבים תרגילי גמישות וחיזוק לכל מפרקי ושרירי הגוף, תרגילי שיווי משקל וקואורדינציה ותרגילי יציבה. השיעור מסתיים בתרגיל הרפיה בציפה על המים.

טיפולי המים ניתנים לא רק כפיתרון למחלות ובעיות גופניות, אלא גם כטיפולי מניעה (על ידי חינוך ליציבה נכונה והרגלים בריאים), וגם כימי פינוק למסיבת רווקות, אירועים, מסיבות יום הולדת, ימי גיבוש בעבודה ועוד.







טוביק שפר

מנהלת ספא

רמז 55, קדימה

09-8990740
http://www.tuvik.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב