דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ויזה לספרד 

מאת    [ 10/08/2009 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 4504 פעמים ]

ויזה לספרד היא למעשה מסמך או חותמת המהווים אישור על מעמדם של זרים במדינה. ויזה לצורך לימודים שונה מויזה למטרות עבודה בספרד, בעוד ויזה לספרד איננה נדרשת כלל אם מדובר בביקור או טיול שנמשך עד 90 יום. מעבר לכך, יש צורך בקבלת ויזה - אשרה - מיוחדת.

מי שמעוניין לטוס לצורך עבודה, יצטרך רשמית להוציא ויזה לספרד שמקנה את הזכות לעבוד בספרד. לא כל הישראלים עובדים בספרד עם ויזת עבודה, וחלקם נכנסים מתוקף האישור לתיירים שניתן אוטומטית לתקופה של 90 יום ומתחילים לעבוד ללא היתר מהרשויות, ומסתכנים בתפיסה וגירוש. מי שבכל זאת מעוניין לעבוד באופן חוקי ובגיבוי מלא של רשויות ההגירה הספרדיות, ייאלץ להתקשר עם חברה הממוקמת בספרד, שתזמין אותו כעובד ותשלח בקשה למשרד ההגירה הספרדי. במידה והבקשה תאושר, העובד יקבל ויזה המאפשרת עבודה בספרד ותקפה בדרך כלל לשלושה חודשים ונקראת transnational work visa. לאחר ההגעה לספרד ניתן להאריך את הויזה לתקופה של שנה.

אלו הרוצים לטייל במדינה, ומחזיקים בדרכון ישראלי, יקבלו עם הגעתם לביקורת הדרכונים הספרדית (בשדה התעופה/נמל/תחנת רכבת) חותמת שתאפשר שהות של עד שלושה חודשים (90 ימים למעשה). ספרד, הנמצאת ברשימת הארצות החתומות על אמנת שנגן, מאפשרת כניסה ויציאה לכל המדינות האחרות החתומות על האמנה, ללא פיקוח. המשמעות היא שמי שלמשל מעוניין להאריך את זמן השהיה שלו בספרד מעל התקופה האמורה לא יוכל לנסוע לבלגיה, צרפת, איטליה או רוב מדינות אירופה רק כדי לחזור לספרד ולהחתים מחדש את הדרכון לתקופה נוספת של 90 יום. על מנת להישאר מעבר לתקופה זו יש צורך להגיש בקשה מיוחדת, הכוללת את הסיבה לשהייה הממושכת, וקבלת היתר. סיבות נפוצות הן לימודים או עבודה.

למטרות לימודים, ויזה לספרד ניתנת למי שהתקבל כבר למוסד לימודים כלשהו בספרד ועתיד ללמוד בו לתקופה שמעל ל-3 חודשים. בשליחת הבקשה יש להציג מסמכי קבלה למוסד. על פי רוב, ויזת סטודנט מאפשרת עבודה בספרד בהיקף של עד חצי משרה.

מי שרוצה לפתוח עסק, מי שמתחתן עם אזרח/ית ספרדים ומי שעונה על תנאים כאלו ואחרים רשאי גם הוא לקבל ויזה לספרד שמאפשרת שהות במדינה שהיא מעבר לביקור או טיול. את התנאים וההגבלות יש לבדוק באתר משרד ההגירה הספרדי או באתר שגרירות ספרד בישראל. על פי רוב, יש צורך להוכיח את מטרת ההגעה לספרד ואת מטרת הבקשה - למשל, מי שמעוניין לקבל ויזה לספרד שתאפשר לפתוח עסק צריך להוכיח יכולת כלכלית גבוהה שתאפשר פתיחת עסק בספרד, וכן הלאה.

ישראלים שמחזיקים בדרכון אירופאי אינם זקוקים להגיש בקשת ויזה לספרד לשום צורך, כיוון שאמנת האיחוד האירופי מאפשרת למדינות החברות בו חילופי עובדים, סטודנטים ותיירים בלי הגבלה. הדבר תקף כל עוד מדובר במגורים זמניים. מי שמעוניין להגר לספרד ולהפוך תושב קבע, ואין לו אזרחות ספרדית וגם לא דרכון אירופאי, יצטרף לדאוג קודם כל להוצאת ויזה לספרד לטווח ארוך, למטרה כלשהי כדוגמת עבודה, לימודים או חיים משותפים, ורק לאחר מכן יוכל לנסות להתקבל כתושב.
לפרטים נוספים אודות הצעות עבודה בספרד



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב