דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגברת המכירות בשוק תחרותי 

מאת    [ 10/08/2009 ]

מילים במאמר: 670   [ נצפה 2490 פעמים ]

בעזרת השם

שלמה המלך החכם מכל אדם כתב בספר קהלת פרק ט פסוק י: כל אשר תמצא ידך, לעשות בכחך עשה: כי אין מעשה וחשבון, ודעת וחכמה, בשאול, אשר אתה הלך שמה.
התורה מכוונת את האדם ליצור ולעשות ולפעמים אפילו כמה פעולות בו זמנית, מיתוך תקווה וכוונה להשפיע בכמה שיותר כיוונים, הדבר נכון בייחוד לצורך הגברת המכירות בשווקים תחרותיים. על מנת להגביר את המכירות ובייחוד בשוק תחרותי כדאי ורצוי לפעול בכמה מישורים וערוצים.

להלן כמה עצות מעשיות שיכולות לפתח עסק קיים ולהגיע בעזרת השם גם ללקוחות פוטנציאלים נוספים:

ראשית פתחו דפי זהב או כל מקור מידע אחר וצורו רשימה של כל מה שבגדר של לקוחות פוטנציאלים. הרשימה צריכה לכלול שם עסק, כתובת למשלוח דואר, טלפון, פקס ומייל.

בנוסף, הכינו דף מידע או מצגת קצרה על העסק שלכם והשירות שאתם מציעים - הדף או המצגת חייבים לתת תמונה על: השרות, מוצרים שאתם מציעים, יכולות, למי אתם מספקים כרגע, והמלצות של לקוחות. לאחר מיכן התחילו ליצור קשר טלפוני עם אותם לקוחות פוטנציאליים: הציגו את עצמכם, נסו לסכם בכל שיחה שאתם שולחים חומר. לאחר מיכן שילחו את החומר בדואר או בדוא"ל או בפקס, כדאי להכין ערכה עם דוגמאות לעבודות (במידה ורלוונטי) ולשלוח אותה בדואר למתעניינים. לאחר מספר ימים התקשרו חזרה ובידקו שהחומרים ששלחתם התקבלו והכול ברור - מומלץ שמי שמתקשר יהיה המומחה שבתחום, וזאת על מנת לענות בצורה הכי מקצועית שיכולה להיות. מומלץ לבנות אתר פשוט ביותר בו תציגו את החומר האינפורמטיבי שהכנתם, כך שתוכלו להפנות אנשים גם לאתר.
בנוסף מומלץ ליצור בסיס נתונים חכם, אפילו ב- Excel, שיכיל את השמות והפרטים של כל מי שאי-פעם קיבל הצעת מחיר או סגר איתכם חוזה שרות כלשהוא, ולשלוח את החומר הפרסומי לכלל המאגר של הלקוחות מהעבר שהכנתם (הרשימה של לקוחות מהעבר מאפשרת לעניין אותם לקנייה מחודשת בעתיד או כדי שיהוו מנוע להפניית לקוחות פוטנציאלים לעסק שלכם). ניתן לפרט מבצעים חודשיים, מוצרים חדשים, ואפילו לעדכן לגבי עליית מחירים וכן הלאה, את פעילות ההפצה הזו יש לבצע מידי חודש בעקביות - כך תשמרו על קשר רציף עם לקוחותיכם! במקביל חובה להתחיל בקידום טלפוני מאסיבי. כמו כן, בקשו מכל מי שאתם מכירים (מנהל הבנק, שכנים, מכרים, משפחה, לקוחות, ספקים וכו') שיחפשו עבורכם לקוחות. מלקוחות מרוצים קחו "סיפורי הצלחה", סיפורים שיהוו כממליצים ללקוחות עתידיים. בנוסף, אני ממליץ לבצע סקר על מנת לנתר ולזהות את מקור הבעיה: קחו דפים וכלי כתיבה, ובדוקו עם לפחות 40 אנשים שאתם לא מכירים (רצוי שהרוב יהיו נשים) ובררו מה המפתח לקמפיין... למה לא מגיעים אליכם, מה גורם למתחרים כן למכור את המוצרים שלהם? למה דווקא אצלם ולא אצלכם?... וכו' לאחר שתקבלו תשובות לשאלות הללו, יהיה לכם יותר קל להבין את מקור הבעיה ולהגדיר פרסום שימשוך אליך את הלקוחות הפוטנציאליים אותם אתם מחפשים!

לאחר שנמצאה התדמית הרצויה, יש ליצור קמפיין שיווקי בסיסי, לא משהו ברמה של משרד פרסום בעלויות אסטרונומיות אלא שיהיה יעיל וזול, נסו לחשוב על משהוא לא שגרתי שימשוך את העין של הסובבים, וייצרו עניין בסביבת העסקים בה אתם מעוניינים לעבוד. לדוגמא: למה שלא תזמנו מספר לקוחות קיימים, לקוחות פוטנציאלים, ואפילו כאלו מהעבר לסיור מקצועי אצלכם במקום העבודה? לעניות דעתי חשיפת הלקוחות לטכנולוגיה, ולמקצוענות שבה אתם עובדים, תחזק את הרצון לשמר על העסקים אתכם ולביצוע עסקים חדשים, נוספים בעתיד. מוצרים איכותיים, ושירות מעולה - שני דברים קריטיים שעוזרים להתרחב ולהצליח למרות שהשוק רווי.

טיפ נוסף - פעולות הקידום והשיווק שציינתי דורשות סבלנות רבה, ובאם אתם לא טעונים באנרגיות הדרושות לכך, אני ממליץ לנסות לשכור על בסיס זמני - לתקופת ניסיון, עובד או עובדת עם רקע וכישורים המתאימים למשימת הקידום. רצוי להכין תסריט שיחה ומנגנון מעקב ובקרה וכל מה שצריך כדי שפעולת הקידום תוכל לצאת לדרך, ואת אופן התגמול לבסס בעיקר על תוצאות המכירות (אחוזים). הכלל הוא: ככל שעובד מתוגמל יותר על פי תפוקה, כך התפוקה שלו בדרך כלל עולה.

טיפים נוספים להעלאת כמות המכירות: להציע הנחה לקניה עתידית לאנשים שקונים את המוצר שלכם, להציע הנחה ללקוח על כל לקוח נוסף שיופנה על ידו, בדקו באם התמחור שלכם ריאלי, ודאו כי מחירי המוצרים/שירותים שלכם תחרותיים לשוק. וודאו שיש לכם קשרי לקוח מעולים עם הלקוחות, באם תתקשרו לאחל מזל טוב ביום הולדתו של הלקוח - זה ירגש אותו עד למאוד וכך התועלת תהיה כפולה!


כולי תקווה שהאמור לעיל יעזור בעזרת השם בהכוונה להצלחה בדרככם בקרוב.
אליאסיאן אחיקם
מייסד "יוזמה טובה" - הכוונה להצלחה ברוח היהדות
Yozma.Tova@gmail.com

אחיקם אליאסיאן, מייסד יוזמה טובה - מיזם שמטרתו לעזור ליזמים, בעלי עסקים והוגי רעיונות להגשים למציאות כלכלית כל מיזם, רעיון עסקי, פטנט ייחודי או המצאה.
השרות ניתן בהתנדבות מלאה וללא מטרות רווח מיתוך תפיסה ייחודית לעזרה ונתינה כפי שהוגדרה על ידי חז"ל שקבעו שהערך העליון בנתינה הוא קימום הנזקק לעזרה על מנת לסלול לו דרך להצלחה וחיים כלכליים עצמאיים ובלתי תלויים.

"מידה גדולה באהבת ישראל - לקחת חברך בידך וללכת עימו, אך גדולה ממנה - שילך הוא בכוח עצמו ומתוך אהבתך" (הרש"ב מלובביץ)



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב