דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אירוע החתונה 

מאת    [ 06/08/2009 ]

מילים במאמר: 578   [ נצפה 2944 פעמים ]

אירועים רבים יש ביהדות. האדם היהודי עובר אירועים שונים ורבים במהלך חייו. הבולט ביותר בין האירועים והאירוע החשוב ביותר הוא ללא ספק אירוע החתונה. חופה וקידושין הוא מונח מתחום מסורת האירועים היהודית. בשם זה מכונים הצעדים שעושים גבר ואשה על פי ההלכה כדי שיוכרו כזוג נשוי. לביטול אירוע הנישואין יש צורך בגט - שטר בו מודיע הגבר על גירושיה של אשתו.
תהליך הנישואין ביהדות הוא מסוג האירועים השלביים. ישנם אירועים בעלי זמן אחד ואירועים בעלי נקודת זמן אחת. ביהדות, אירוע החתונה הוא חד שלבי, וישנה נקודה אחת בזמן שבה הזוג הופך, מבחינה דינית, מרווקים לנשואים. אירוע תהליך החתונה ביהדות מורכב משני אירועים שיש ביניהם הפרדה: אירוע הקידושין (או ה"אירוסין") ואירוע הנישואין. בעבר שלב האירוסין נהג תקופה ממושכת (כשנה), ואילו מאז ימי הביניים הוא קוצר לכדי דקות בודדות, ונוצר מוסד שהחליף אותו, המחייב הרבה פחות, המכונה "שידוכין" (ובעברית מודרנית נקרא גם אירוסין או אירוע אירוסין). נוהגים לערוך אירועים ומסיבות לציון שלב זה מאחר וזהו אירוע משמעותי בחיי החתנים והכלות לקראת החתונה והאירועים המשפחתיים הבאים עליהם כזוג נשוי.
אירועים >> מאמרים >> אירועים בחופה וקידושין
טקס הנישואין היהודי קרוי חופה וקידושין. כיום נהוג לקדש תחת החופה באמצעות טבעת, בטקס שבמרכזו האיש אומר לאישה: "הרי את מקודשת לי בטבעת זו כדת משה וישראל", ועונד את הטבעת על אצבעה. בסיום אירועים אלו האשה נחשבת אשת-איש, ואינה יכולה להינשא לאחר.
בעבר נהגו החתן והכלה להתקשט בעת האירועים בעטרות חתנים וכלות. החתן היה מניח על ראשו עטרה של הדס או של ורד. הכלה ענדה בראשה עטרה של זהב בה הייתה מצוירת ירושלים של זהב, עליה היה החתן מניח טלית צבעונית. בציבור הליטאי נוהגים חתנים רבים ללבוש פראק באירוע החתונה וגם באירועים אחרים. האשכנזים נוהגים לערוך אירועים וחתונות תחת כיפת השמים לסימן ברכה: "והרבה ארבה את זרעך ככוכבי השמים" (בראשית כב, יז). רבים נוהגים לערוך אירועים וטקסי נישואים במילוי הלבנה (החצי הראשון של החודש העברי).
ברוב האירועים המשמעותיים ביהדות שותף הרב. הרב עורך את האירועים ומקפיד על כללי הטקס בכל אירוע, שמחה, מאורע, חתונה בר מצווה, ברית מילה, בריתה, מסיבת רווקות וכל מסיבה אחרת. את טקס החתונה עורך רב, המכונה "מסדר הקידושין". וזאת על פי תקנה עתיקה שנועדה להבטיח כי טקס האירוע יתבצע על פי הכללים ההלכתיים המגדירים כיצד לחגוג אירועים כגון חתונה, בר מצווה, בת מצווה, ברית מילה, בריתה, אירוסין. תקנה נוספת דורשת נוכחות של מניין באירועים. אצל שומרי המסורת נהוג שלפני אירועים כגון חתונה, החתן והכלה עוברים הכשרה הכוללת לימוד הלכות, מנהגים והדרכות שייסיעו להם באירועים ובחיים המשותפים שהם עתידים לבנות. ההדרכה מפרטת כיצד לחיות בשמחה ובדבקות ביניהם על פי דרך התורה, כך שהזוגיות ומהלך האירועים המשפחתיים והאהבה תהיה קדושה ותקרב אותם לאלוהים.
אירועים משפחתיים כגון חתונה של זוג צעיר שהיא חתונה ראשונה (לחתן, לכלה או לשניהם) נהוג לחגוג באירוע מסיבה שבה משתתפים מוזמנים רבים. אירועים וטקסי חתונה בגיל מבוגר נחגגים בדרך כלל באירוע צנוע. קיים מנהג להימנע מעריכת אירוע חתונה בימי בין המצרים ובימי ספירת העומר שלפני ל"ג בעומר.
יש העורכים אירועים משמחים, כגון טקס חינה, ימים אחדים לפני החתונה.
אירועים שונים מתווספים לאירוע החתונה. כאשר זוג חוגג את אירוע יום נישואיו ה- 25 נקראת חגיגה זו חתונת הכסף, אירוע חגיגת יום הנישואין ה- 50 נקרא חתונת הזהב, כאשר בני הזוג יחגגו את אירוע יום הנישואים בפעם השישים, תקרא חגיגה זו אירוע חתונת היהלום.
אכן אירועים רבים מחוברים אלה לאלה וכמאמר הברכה שנוהגים האורחים לאמר באירועים: "משמחה לשמחה" ו"שירבו אירועים כאלה בישראל".
אירועים, אטרקציות אירועים
מאת: יצחק אשר, צייר קריקטוריסט, מפעיל סדנאות יוגה צחוק באירועים
? ציור פורטרטים באירועים, יוגה צחוק
צייר קריקטוריסט, ציור פורטרטים באירועים, ציור פורטרטים, קריקטורות באירועים, חתונה בר מצווה תערוכות קד"ם, יוגה צחוק באירועים. Laughter Yoga , caricaturist_caricatures
מזל טוב.
כל טוב.
בכבוד רב
יצחק אשר
צייר קומיקס ופורטרטים באירועים. מפעיל יוגה צחוק באירועים, סדנת צחוק, הפעלות יוגה צחוק באירועים.
מנהל פורום ציור וקומיקס בפורטל תפוז:
http://communa.tapuz.co.il/h4uh
מנהל פורום הקומיקס בפורטל ביזניז:
http://www.bizniz.co.il/forum.asp?Ftype=33
עיתונאי, קריקטוריסט, יוצר המצגת אנימציית פלאש ללימוד פילוסופיה:
http://h4uh.com/_flash_k_2g.swf
מעצב ואנימטור פלאש
באגף האינטרנט של משרד החינוך (מופ"ת).
WEBMASTER, WEB DESIGNER, FLASH ANIMATOR
השתתף בתכנית הטלביזיה "זומביט" של הערוץ הראשון, הטלביזיה החינוכית.
מרצה, עיתונאי, קריקטוריסט, סטנדאפיסט, צייר קומיקס ופורטרטים באירועים.
אטרקציה אטרקציות צייר.
טל': 054-5969426 , טלפקס: 03-6494077
h4uh.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב