דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי בניה ירוקה? 

מאת    [ 05/08/2009 ]

מילים במאמר: 570   [ נצפה 2212 פעמים ]

מהי בנייה ירוקה?
בית ירוק הוא ידידותי יותר לסביבה ולמשפחה המתגוררת בו, תחת קורת גג אחת נהנים מאיכות חיים, חיסכון באנרגיה ומשאבים.

המודעות הסביתית בעולם ובארץ במגמת עליה, תהליכי התחממות גלובלית ושינויי אקלים, זיהום אוויר, זיהום סביתית, מחסור במים הם תהליכים המדאיגים את מרבית אוכלוסיית העולם ודרכה מגיע השינוי. בנייה ירוקה או בשמה - בנייה אקולוגית היתה בתחילת דרכה נחלת המשוגעים לדבר אשר נאלצו לעמול כדי למצוא את האלטרנטיבות האקולוגיות. כיום כל הטכנולוגיות והחומרים מצויים בהישג יד ואף הופכים לכלכליים יותר.

בניה ירוקה נמדדת במספר היבטים, ראשית ההיבט בו נמדד הבית מול הסביבה בו הוא מוקם ואיך הוא צומח אל הסביבה בו הוא מוקם, האם בתהליך הבנייה לא נרמס הטבע הסובב אותה, האם בתכנון נלקח בחשבון הנוף הטבעי כחלק מעיצוב הבתים והרחובות?

ההיבט השני הוא הבית - החומרים ממנו הוא נבנה, טכנולוגיות אנרגיה בהן עושים שימוש, מחזור אשפה, שימוש חוזר במים, ניצול תאורה טבעית, איטום המשמר חום או קור ועוד.

עקרונות הבניה הירוקה

סינרגיה עם הסביבה - בית ירוק יתוכנן תמיד כשהסביבה היא חלק ממנו וקיימת התחשבות בקווי הנוף, בצומח ובחורש הטבעי, חברת דוראל מקפידה לבחור מיקומים בהם הנוף והחורש הם תפאורה טבעית בחלק מהפרוייקטים הושקעו לא מעט מחשבה ומשאבים בהעתקת עצים או שילוב עצים קיימים כחלק מגינת הבית.
חומרי בנייה ידידותיים לסביבה - כיום יש בנמצא חומרי בניה, איטום וגמר מאיכות מעולה ואף ההתפתחות הטכנולוגית בתחום חומרי הגלם לבנייה היא מרשימה. בבניה ירוקה עושים שימוש גם בחומרי בניין מסורתיים כמו ברזל או אבן אך פה הנטייה היא לעבוד עם חומרים ממוחזרים או חומרים שבלאו הכי נוצרים דרך תהליך הבניה למשל אבן טבעית שנחצבה באתר הבנייה מנוצלת לבנייה. בנוסף חומרי היסוד, והגמר כגון טיח וצבע הם ידידותיים לסביבה ומיוצרים בתהליך נקי ללא רעלנים או זיהום סביבה מיותר.

שימוש מושכל באנרגיה ושימוש באנרגיות חליפיות - כיום כבר מבינים כי לא יהיה מנוס ממהלך בו יהיה מעבר המוני לשימוש באנרגיה טיבעית שכן שימוש באנרגיות מסורתיות כיום הם מקור לזיהום והרס כדור הארץ. חשמל סולארי לדוגמה הוא חשמל "נקי" המיוצר תוך שימוש באנרגייה השמש ובתהליך זה למעשה כל אדם יכול להיות יצרן חשמל, השינוי העולמי השפיע על ישראל וחברת דוראל בעזרת חברת האחותסולארית דוראל מובילה את המהפך הסולארי בישראל. כיום גם הרשויות מבינות את חשיבות המעבר לאנרגיה מתחדשת וגם משרד האנרגיה כיום מעודד פעילות כשיצרני החשמל הבייתים והמוסדיים מקבלים כסף תמורת החשמל אותו רוכשת חברת החשמל מהם. קולטי שמש סולאריים מותקנים על גג הבית בתהליך מהיר ולמעשה מהרגע בו הותקנה המערכת בבית ניתן להנות מאנרגיה נקיה וזמינה לכל. עניין נוסף בבנייה הירוקה הוא שימור האנרגיה אותה צורכי דיירי הבית לדוגמה בתכנון הבית האקולוגי נלקח בחשבון השימוש באור טבעי במהלך שעות האור השימוש בחלון גדולים ופתחי שמש יוצר תאורת שמש בהירה וטבעית בבית. השימוש בחומרי בניה ואיטום ירוקים מאפשר שימור החום והקור בבית וניצול מרבי של כל פעולת חימום או קירור בבית בו האיטום משופר אין צורך להפעיל מזגן או תנור 24 שעות ביממה.

הפחתה מושכלת של זיהום ומיחזור משאבים טבעיים - בית ירוק הוא בית בו נעשה ניצול מירבי של משאבי לדוגמה חלק נכבד מהזבל יכול להפוך לקומפוסט לדישון הגינה, במקום בו יש בתים ירוקים קיימת מודעות סביתית למחזור וקיימים אתרים נגישים למחזור פסולת כגון: פלסטיק,זכוכית,ניילון,מוצרי חשמל, סוללות ועוד. בעידן בו משבר המים המקומי ובחלק מהעולם הופך למשמעותי, בבית הירוק מערכת מים אפורים מסייעת בשימוש מים שבבית רגיל היו זורמים לביוב למרות שניתן לעשות בהם שימוש למטרות השקיה, לדוגמה מים ממקלחת יכולים לשמש להשקיית גינה או מדשאה.
הבנייה הירוקה היא המהפך הגדול שבפתח, בפועל מיישמת ומובילה דוראל את הבנייה הירוקה בישראל באתרי ההרחבות שלה, אתם מוזמנים לגלות על החיים בירוק ע"פ דוראל

סולארית דוראל
מערכת סולארית לייצור חשמל
036111888
http://www.solar-it.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב