דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון עיסקי - מי צריך את זה בכלל 

מאת    [ 03/08/2009 ]

מילים במאמר: 631   [ נצפה 2123 פעמים ]

שאלות מהקהל
מטרתו של תהליך האימון העיסקי הינה לספק לכל מנהל את הכלים הדרושים לו, את הכלים החשובים לו לניהול העסק. זו ההגדרה היבשה כפי שמופיעה במקורות ממקורות שונים. אבל..."את זה אפילו אני יודע לבד" צועק שם מישהו מאחור. "יופי לא אמרת כלום, מה שבאמת מעניין אותי הוא מה בדיוק את עושה, מהם הסודות המקצועיים הללו של המאמנים העיסקיים" אומר אחר, גם כן שם בשורה האחרונה.
ואני עונה. מה אני עושה? הכול!

אימון עסקי- כפפה ליד
עבור אחד יהיה זה אימון לקביעת החזון העסקי, עבור אחר יהיה זה אימון לבחירת מטרות ויעדים ועבור השלישי דווקא אימון לשימוש נכון בערוצי השיווק השונים והיד עוד נטויה. אז מה אני אומרת בעצם? האימון העסקי- הוא כפפה ליד. האימון העיסקי -הוא חליפה התפורה לצרכיך- המתאמן.
זה שם מאחור עדיין לא רגוע- יש לו עוד שאלות :). נו הוא אומר, אז תחומים יש לרוב ובכל זאת מה את עושה כמאמנת עסקית?
ואני עונה- "תלוי". לפעמים אנחנו מכינים יחד תוכנית עסקית, לפעמים עובדים על רשימת החוזקות של המנהל, לעיתים מתמודדים עם סוגיית החשש מעימותים. לפעמים כך, לפעמים קצת מזה, לפעמים יותר מה"הוא".

כי בעצם אם תעצרו רגע לחשוב על זה אימון עיסקי לא יכול להתנהל במתכונת אחידה אחת ויחידה, מכיוון שעליו להתאים לצרכים ולמטרות של כל עסק.
אז למי שמחפש תבניות זה הזמן לשנות כיוון. אימון עסקי אינו תבנית אלא חליפת עילית התפורה לצרכיך.
כפפה ליד כבר אמרתי?

אין זמן- כמו ההווה
בינינו. זה אף פעם לא הזמן המתאים להרים טלפון למאמן העיסקי. אף פעם זה לא יהיה ממש אבל ממש נוח . תמיד יהיו דברים חשובים/דחופים/בוערים יותר.
וכאן בא אבל אחד גדול. אבל, אין זמן כמו ההווה! גם כאן גם עכשיו. צריך לעצור הכול לקחת הרבה אויר ו...לקפוץ למים.
כן זה לא פשוט. לפעמים זה אפילו ממש מפחיד. לפעמים עולות תהיות משונות- "אני באמת לא יכול/ה לבד?" "זה נראה ממש פשוט כשהמאמנת העסקית שלי אומרת את זה- אולי אנסה בעצמי", או לחילופין "ניסיתי כבר כל כך הרבה פעמים מה ישנה כבר תהליך האימון העיסקי הזה?"

לא להבהל כל הפחדים, כל ההיסוסים מעידים שאתם מקבלים את החלטה הנכונה. כל הדיאלוגים הפנימיים והתהיות מעידים שאתם עומדים לעשות צעד אל מחוץ לאיזור הנוחות שלכם. לנצח את הפחדים. כן. כי גם שדונים של התחום המקצועי- שדוני עבודה אני קוראת להם הם שדים.

אל המטרה בזמנכם החופשי- שווווטטט
אז לקחנו נשימה עמוקה והרמנו טלפון אל המאמן העיסקי ועכשיו מה?
לפני הכול, בראש הכול. צריך להתמקד. מה חשוב, מה עוד יותר חשוב- להבחין בין עיקר וטפל. הרבה פעמים כמנהלים, כעובדים בארגון נתקשה מאוד להתעלם מרעשי הסביבה. מכל אותם דברים ש"צריך", ש"חשבנו ש..." ש"המנכ"ל מחייב" ועוד מרעין בישין.
ולכן, ראשית חייבים לעשות סדר, להגדיר ובצורה ברורה את המטרות והיעדים של העסק. רק כשאנחנו יודעים לאיזה כיוון רצים אפשר להעביר הילוך. ותהליך האימון העסקי עוזר להעביר הילוך. ועוד איך עוזר.

מאמן עסקי רק למי שלא הצליח לבד? האמנם
ואבל העסק שלי דווקא מצליח (זה שוב ההוא מאחור). נכון, לעיתים נדמה כי רק עסקים כושלים זקוקים לשרותיו של מאמן עיסקי. ובכל זאת למי שבינכם שכבר שוכנע בנחיצות המאמן העיסקי - אבל דווקא מנהל עסק מצליח או קריירה מפוארת יש לי חדשות טובות- מאמן עיסקי או מאמנת עיסקית, יכולים לשפר מאוד אפילו את העסקים של המצליחנים שבינינו.

אני אוהבת לחשוב על זה כך: תאר/י לך שאת/ה ספורטאי/ת מקצועי/ת עם כל הכישורים הנדרשים לעסוק בענף בו אתה מתמחה. אפילו זכית באליפות המדינה. יפה לא?
נו? כישורים יש! אכן. האם זה מספיק? ממש לא. או לא ממש.
את/ה הרי רוצה את מדלייה האולימפית שלך! אתה הרי רוצה להשתפר ומהר ולקבל הכרה בהשגיך. והתשובה המתבקשת? מאמן צמוד שיעבוד איתך, מאמן צמוד, 100% שם בשבילך , 100% שם לצידך מאמן שיהפוך אותך לספורטאי טוב יותר.

והמאמן העסקי? הוא יעשה יעשה את אותו הדבר בדיוק רק לעסק שלך. גם אם העסק שלך הוא המצטיין בתחומו. תמיד יש שווקים חדשים לכבוש ויעדים חדשים שרק מחכים ליוזמה ולמצוינות שלך. המאמן העיסקי שלך יסייע לך למצות את מלוא הפוטנציאל שלך.

אז קדימה, למה אתם מחכים?
הכותבת מנהלת את מרכז מנטורינג- ייעוץ, חניכה ואימון. יועצת ארגונית ומאמנת עסקית ואישית, בעלת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל-אביב (MBA),
tamar.adler@gmail.com
http://www.tamaradler.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב