דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסטרטגיה וטקטיקה בעסק קטן 

מאת    [ 02/08/2009 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 2087 פעמים ]


מה זו אסטרטגיה
זוהי מערכת החלטות שמבצע מקבל ההחלטות בעסק, תוך התחשבות בטווח קצר וטווח ארוך, בתנאי אי וודאות על מנת להשיג מטרות עתידיות. בעסקים ההחלטות הן שילוב של אסטרטגיה וטקטיקה. למרות שאסטרטגיה מתייחס לרוב למה היא המטרה וטקטיקה לאופן השגת המטרה.


מהם המאפיינים אשר יש להכלילם בתכנון אסטרטגי?
? חיזוי נכון של מגמות השוק ושינויים בשוק (חשוב להבחין גם בשינויים כגון סבירות לעליה בריבית וכד'
? אסטרטגיות שיווק מתוחכמות
? ניתוח פיננסי יעיל
ולבסוף... בקרה יעילה על תוצאותיהן

ע"י תהליך תכנון אסטרטגי ניתן לבחון בשלבים שונים האם הפעולות תואמות ומשרתות את המטרה שנקבעה בתהליך התכנון.



תכנון אסטרטגי מחייב הגדרת מטרות ברורות
החלטות אסטרטגיות הן מורכות מטבען בעולם העסקים שכן גם אם המטרה ידועה ומוגדרת, ההחלטה לפעולה תלויה בזמינות מידע, בפירושו, ובגורמים סביבתיים ופנימיים רבים.
המטרה היא לפרש את המצב הנוכחי, ליצור ציפיות לעתיד ולפעול בהתאם להשקפתנו האישית ביחס לסיכונים ולמהלך האירועים הנצפה.
לעמוד על המשמר - גם אם נבחרה שיטת הפעולה, יש לבחון אותה באופן קבוע שכן יש לבדוק האם אנו משיגים את מטרתנו, האם יש שינויים סביבתיים שמשנים את התמונה הכוללת. רק ע"י בדיקה, תיקון ושינוי במידת הצורך, הסיכוי להשיג את המטרה יגבר באופן משמעותי.


המספרים בעולם התכנון
בעולם התכנון האסטרטגי לרוב לא ניתן להשיג דיוק במספרים, החל מאיסוף מידע שלעיתים כרוך בטעויות ועד לחיזוי עתידי שאינו ניתן לצפיה באופן מדויק ובמצבים כאלו יש להתיחס לסדרי גודל יחסיים ולמגמות כלליות (כגון מגמת צמיחה)
בנוסף, לרוב למידע איכותי יש חשיבות רבה למול המידע הכמותי שאינה ניתנת להשוואה מספרית כגון - שינוי עמדות של צרכנים וכד'


מה צריך לקחת בחשבון בתכנון אסטרטגי?
זיהוי - יש לקבוע יעדים כמותיים ו/או איכותיים
פנימי: להגדיר משאבים קיימים ומגבלות, לחזות הוצאות עתידיות, לחזות מגרעות
חיצוני - ניתוח ואבחון הסביבה הכלכלית,הענף כולו המתחרים
בחירה - לתת מספר חלופות אסטרטגיות ולבחור את התמהיל הטוב ביותר לעסק
לקבוע נקודות בדיקה ומדדים להצלחה בכל נקודת בדיקה


יישום - להקצות לכך את המשאבים הנדרשים


קביעת מטרות:
פער בין רצוי לצפוי - ההבדל בין המצב העתידי הרצוי (יש להחליט מהו המצב הרצוי בזמן מסויים בעתיד ) לבין המצב העתידי הצפוי (המוערך ללא שינוי בדרכי הפעולה כהקיימים בהווה)
ולבחון האם הפער נוצר בשל גורמים חיצוניים (מתחרים, צרכנים, מחירי שוק, ממשלה וכד') או פנימיים ( כ"א, משאבים וכו')?
האם ניתן להתמודד עם הפער - לדוגמא: האם קיימים מספיק משאבים לסגירת הפער

מטרות - חייבות להיות ריאליות, ישימות, ברורות ואשר ניתן למדוד אותן.
חשוב להבדיל בין האמצעים לבין המטרה, בין המה לאיך,
לדוגמא המטרה- היא רווח האמצעי - העלאת שביעות רצון הלקוחות
יעל גרינברג - יועצת עיסקית
http://www.i-deliverit.com/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב