דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעמדם של יוצרים ובעלי זכויות יוצרים בעיצומה של מהפכת התוכן 

מאת    [ 29/07/2009 ]

מילים במאמר: 570   [ נצפה 2026 פעמים ]

מעמדם של יוצרים ובעלי זכויות יוצרים בעיצומה של מהפכת התוכן
בשל מהפכת התוכן, ששוטפת את חיינו, בעת האחרונה, אנו עדים לביקוש הולך וגובר של תוכן מקורי, פרי יצירתם של יוצרים. בשל כך, מעמדם של יוצרים ושל בעלי זכויות היוצרים,בתחומי היצירה שונים,עווברים בתקופה זו,  שינוי מהותי, נוכח היותם יצרני התוכן המרכזיים והספקים של חברות התקשורות.  
אז מה הכוונה במהפכת התוכן.
לאחר הנפץ הגדול שנבע מהתפכחותנו מעידן ההיי- טק, החלה לה מהפכה טכנולוגית, שהתרכזה לרוב, בפיתוח המצאות ופתרונות פרקטים למזעור-מידע מיקרו ניידים.
ואז התחלנו להיחשף לפיתוחים טכנולוגים מדהימים, שהתרכזו למעשה בהמצאות של פלטפורמות חדשניות המאפשרות להעביר תוכן שמוזער בערוצי המדיה השונים.
החל מתוכן שהועבר ב- VOD , במכשירים סלולאריים מהדור השלישי והרביעי, mp3, mp4, איי- פון יצירות שהועברו לקריאה בקוראי ספרים אלקטרונים וכלה בטכנולוגית ה- VoIP  ותעשיות ה- WIMAX.
לכל הפלטפורמות החדשניות האלו יש מכנה משותף יציב ואיתן. כולן זקוקות למלאי, בלתי נדלה, של תוכן מקורי- שהנו פרי יצירתם וקניינם המקורי של לא אחר, מאשר קהילת היוצרים!
אם כך, למעשה המהפכה העולמית החדשה היא מהפכת התוכן, שייתכן ובשל הביקוש הגובר בתוכן מקורי - מחוללת טרנספורמציה עמוקה ויסודית במעמדם של היוצרים - כבעלי המשאבים לאספקת ביקוש עולמי זה.
על אף שבישראל מורגשות כיום, התמורות של מהפכת התוכן, אך רק לבעלי רגישות טקטילית, חשוב מאד ,שיוצרים יפנימו עד תום את מעמדם המשפטי - חברתי החדש, וינהגו כמנהג בעלים, בנכסיהם הרוחניים פרי יצירתם. 
יוצרים נכבדים!!!הרשו למשפט הבא  להדהד בתודעתכם: יצירות המוגנות בזכויות יוצרים, הן נכסים רוחניים -קניינכם הבלעדי.
אם נעזר בהקבלה הנפוצה, בין בעלים של נכסי נדל"ן ,ליוצרים מקורים שהם בעלי הקניין הרוחני ביצירותיהם, הרי שהבעלים של פלטפורמות המדיה השונות, כגון חברות הסרטים ("האולפנים הגדולים"), חברות ההוצאה לאור, חברות תקליטים ועוד, הם למעשה אך ורק הבעלים של הקרקע, בעוד היוצרים, מפתחי התכנים והיצירות - הם הבעלים של הדירות והבניינים הניצבים על הקרקע - שכידוע בלעדיהם - הייתה הארץ שממה!!      
החזון של מהפכת התוכןואם נמשיך עם אותה אנלוגיה, בין מסחור של תוכן מוגן בזכויות יוצרים למסחור של נכסי נדל"ן.  תסתכלו לרגע מהחלון באשר יהיה מושבכם, וחשבו. כמה עוד בניינים עשויים מבטון יצליח עוד לבנות על שטחינו רוויי הבנייה. הרי לא רחוק היום שבו, לפחות במטרופולינים, לא יוותר מספיק שטח לבנייה נדל"נית.
ומכאן החזון שמציגה הכותבת. הנדל"ן של העתיד, יהיה מורכב מנכסים רוחניים, בעיקר מסוג תוכן מקורי המוגן בזכויות יוצרים - שהנו קניינם הבלעדי של היוצרים, אשר ימוסחר על ידם או על ידי שליחים מטעמם בזירות המסחר הבינלאומיות. 
 
ומכאן קריאתי הנחרצת  , לקהילת היוצרים במדינתנו.
יוצרים, פעלו במתאם למעמדכם המשפטי ונהגו ביצירותיכם כמנהג בעלים.
העניקו ליצירות את מלוא הטיפול הנדרש, כיאה לנכס קנייני, שעשוי להניב לכם ממסחורו בזירה המקומית והבינלאומית, הכנסות פאסיביות. נוכח הביקוש ההולך וגובר בשוק הבינלאומי, לתוכן ייחודי, תבטיחו את ההגנה המרבית על זכויות היוצרים שלכם בנכסים אלו ותקפידו להתקשר בעסקאות המובנות באופן, המגן על זכויות היוצרים שלכם, תוך הקניית רישיונות לשימוש מוגדרים, לבעלי עניין בנכסים אלו..    
 
* מטרת המאמר לשפוך אור ולהרחיב ידע כללי, אך אין לראות בו ואו באמור בו משום תחליף לייעוץ משפטי או אחר, ואין להסתמך עליו לביצוע, או להימנע מביצוע, של פעולה כלשהי.

הכותבת: עו"ד עירית הכהן, מייסדת ושותפה בכירה ב"הכהן ושות', עורכי דין".
המשרד מייצג יוצרים וחברות מסחריות העוסקות בפיתוח תוכן ומסחור, בכל תחומי היצירה , המעוניינים להגן ואו למסחר את יצירותיהם בזירות המסחר בארץ ובחו"ל.
עו"ד הכהן מתמחה בדיני קניין רוחני בכלל ובזכויות יוצרים בפרט. במהלך שנות עבודתה יוצרת הכהן מעמד חדש ליוצרים ביחסם ליצירותיהם, בהגנה על קניינם הרוחני ובהתנהלותם עם משקיעים, מפיקים ובעלי עניין במסחור התכנים והיצירות.
Hacohen & Co. Advocates הכהן ושות' - עורכי דין רחוב מזא"ה 22 תל אביב 65213טלפון : 03-6299628; פקס: 036205025website/ אתר : www@hacohen-law.com
 
עו"ד עירית הכהן
מומחית בדיני זכויות יוצרים
http://www.hacohen-law.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב