דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוות פסיכיאטרית מה זה אומר? 

מאת    [ 28/07/2009 ]

מילים במאמר: 277   [ נצפה 4296 פעמים ]

רק לפני פחות משבוע, בעקבות פרשת "האם המרעיבה", העליתי פה לדיון את סוגיית חוות הדעת הפסיכיאטרית וקבילותה בבית המשפט. והנה, שוב היא עולה על הפרק - הפעם בעקבות הרצח המזעזע של נועה גולדרינג הילדה בת ה- 3 שעל פי החדש נחנקה למוות על ידי אביה.

אין מה לקנא בעו"ד הפלילי מטעם ההגנה המטפל בתיק זה. מעבר לכך שבאופן טבעי הגנה על האב לא מקבלת אהדה ציבורתי בלשון המעטה, הרי שבמקרה דנן נראה כי אסף גולדרינג הוא אדם נורמטיבי, שקול, מתוכנן, ואחד כזה שהיה מודע למעשיו לפני ובזמן ביצוע הרצח.

ואם קו ההגנה העיקרי ייסוב סביב נקודת האי שפיות, צפויה לסניגור בעיה. בדיון בהארכת מעצרו של אסף גולדרינג טען עורך דינו, כי "בשלב זה של החקירה הדבר הבסיסי הוא לשלוח את החשוד לבדיקה פסיכיאטרית שתגלה מבחינה משפטית מה היה מצבו בעת ביצוע העבירה, ומה עבר לו בראש בעת שעשה זאת".

"כל אדם ששומע על אירוע טראגי כזה מבין שמדובר במעשה טירוף, מעשה לא מובן, ושקיים פער עצום בין החשוד הנורמטיבי לבין המעשה הקשה שעשה".

 אולם היום, על פי חוות הדעת הפסיכיאטרית, אסף גולדרינג היה שפוי בעת ביצוע המעשה ואף עסק בתכנון מקדים לו. אומנם גולדרינג טען בחקירתו כי בשעת המעשה היה נתון להשפעתם של 35 כדורי ריטאלין אותם נטל. סביר להניח כי הוא היה מצב מודע ושפוי כשנטל אותם - ורק מעצם עובדה זו הוא סיכן בכך את ביתו - על כן עובדה זו, גם אם תוכח כנכונה, אינה אמורה לחזק את קו ההגנה.

יחד עם זאת, אם יוכח כי אסף גולדרינג השתמש בכדורים פסיכוטיים כאלה ואחרים באופן קבוע וסיסטמתי, אזי ייתכן כי ההגנה בהתאם לחוות הדעת הפסיכיאטרית תטען כי הנאשם לא היה מודע למעשיו ואולי מכאן יזכה להקלה בעונשו - על אף שמדובר במעשה כל כך מזוויע.

נגה ויזל עורכת דין פלילי . נייד : 052-3295296 אתר המשרד : http://nogawiesel.com/ רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב *********** המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד. ***********




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב