דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום בבלוגים - שיווק באינטרנט - האם זו פגיעה בערכים? 

מאת    [ 23/07/2009 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 2607 פעמים ]

בשנים האחרונות עולם האינטרנט התפתח ועלה כמה שלבים נכבדים מבחינת טכנולוגיה ונגישות. כיום, כמעט ואין בתים בישראל אשר אינם מחוברים לאינטרנט לפחות ממחשב אחד, והנגישות לפורומים, צ'אטים ואתרים בכלליות - גבוהה ביותר לכל אזרח, מילדים וטף עד מבוגרים.

כתוצאה מהתפתחות זו - גדלה והתעצמה גם פופולאריות ענף הבלוגינג - היומנים האישיים.
פעם, כדי שיהיה לך אתר באינטרנט - היה צורך בלמידת שפות תכנות מורכבות כמו
HTML, ASP ועוד שלל אותיות אנגליות שלרובינו, לא אומרות שום דבר...

אבל כיום? כיום הכול נעשה הרבה יותר פשוט, נוח ונגיש לכל נפש באשר היא.
כדי לפתוח אתר באינטרנט, או בלוג ליתר דיוק, כל שעליך לעשות הוא להיכנס לאתרים כמו תפוז, ישראבלוג, בלוגלי ועוד אתרים אשר מציעים לכולנו, גם לבורים ביותר שבינינו, את האפשרות לשחרר לחלל הרשת האינסופי את דעותינו, תמונותינו, הגיגינו וכל אשר רובץ על ליבנו.

כתוצאה מכך, אנשים רבים אשר מנהלים בלוגים התגלו גם כמובילי דעה לכל דבר ועניין. אחרי הכול - כושר ביטוי הוא גם כוח לשנות. כאשר אזרחים תמימים קוראים דעותיו של אדם, לכאורה פשוט מהרחוב - בדיוק כמוהם, אותן הוא מנסח בלשון חדה ובטיעונים משכנעים - אותו בלוגר תמים עשוי להיות כוח שכנוע רב וגדול יותר מאשר מובילי דעת קהל רבים.

אחרי הכול, כולנו מתחברים ומסכימים יותר עם אנשים כמונו, ולכן גם אם נראה למשל פרסומת למוצר מסוים ומאוד נרצה לקנות בו, נשקול את העניין פעמיים במידה ונקרא אצל בלוגרים מסוימים כי הם התאכזבו מהמוצר, כמעט כמו במידה שנשמע מחבר קרוב ביקורת שלילית לגבי המוצר.

מה שגורר אותנו בעצם לאחת הדילמות הגדולות אשר עלו בזמן האחרון - האם אפשר וצריך לפרסם בבלוגים?
לאחרונה, גילו חברות הפרסום את כוחם של הבלוגרים, וניגשות לבלוגרים פופולאריים - במטרה לכתוב על מוצריהם.
האם מדובר בפרסום לגיטימי, או שמא במכירת "ערכים" ופגיעה בטוהר הדעה האישית והלכאורה אובייקטיבית, אשר אמורה להישמר אצל הבלוגר - שבעצם מייצג את האזרח הפשוט, לא הקונצרן הפרסומי, אלא בסך הכול עוד אחד מהרחוב עם מחשב בבית?

אסור גם לשכוח כי יש משהו מאוד מחמיא בכך שבוחרים בך כדי להוביל דעת קהל, במיוחד אם מדובר בחברה גדולה אשר מאמינה כי אתה, אדם לכאורה קטן שבסך הכול כותב כמה מילים באינטרנט, יכול להביא כזה שינוי.

על פי השקפת YMC - יואב מאור תקשורת - פרסום בבלוג הוא דבר לגיטימי לחלוטין. אך בניגוד לפרסום בפורטלים גדולים או באתרי ענק אחרים, יש מגבלה אחת אשר הופכת פרסום בבלוג לבלתי לגיטימי - וזה אך ורק כאשר המוצר הפוטנציאלי אינו מתאים ומזוהה עם הבלוגר. למשל, ילד לא יפרסם מוצרים אלכוהוליים, צמחוני לא יפרסם את הסטייק של "אדום אדום".

לכן, גם במידה ואקבל הצעה מפתה מאוד לפרסם חברת סיגריות - לא אעשה זאת בשום מצב, ואם אעשה? לעולם לא אגיד שאני משתמש בסיגריות האלה. כאן בהחלט מדובר במכירת ערכים ויש כאן סכנה לאבד את כל הקוראים.

הדבר הכי חשוב הוא לא לשקר לקוראים שלך - ואם לפרסם, אז רק מוצר שבאמת מזוהה איתך כבלוגר. כך הקהל לא מתעצבן וגם שמך הטוב ככותב נשמר.
יואב מאור - מנכ"ל יואב מאור תקשורת - פרסום ויחסי ציבור במדיה החברתית
יואב מאור תקשורת
פרסום בבלוגים לצעירים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב