דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קטנוע חשמלי - ידידותי לסביבה 

מאת    [ 23/07/2009 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 6661 פעמים ]

בשנים האחרונות המונח קטנוע חשמלי עולה שוב ושוב בהקשר של שמירה על איכות הסביבה. מהו קטנוע חשמלי? כשמו כן הוא - קטנוע חשמלי הוא קטנוע אשר מונע על ידי מנוע חשמלי ולא מנוע בנזין סטנדרטי.

מדוע נחשבים קטנועים אלו כידידותיים לסביבה? והאם בכלל יש אמת בטענות כי קטנוע שכזה הוא ידידותי לסביבה, או שמדובר בקונספציות שגויות? מהם יתרונותיו על פני קטנוע רגיל ומהם חסרונותיו לעומתו? וכמובן, האם שווה לרכוש קטנוע חשמלי או לא? בשורות הבאות, ננסה לענות על כל השאלות הללו.

קטנוע חשמלי - ידידותי לסביבה וגם לארנק

יתרונו הגדול ביותר של קטנוע חשמלי הוא שהוא איננו מונע על ידי מנוע בנזין סטנדרטי, אשר נחשב כמזהם סביבתי גדול במיוחד. במקום לצרוך בנזין יקר ומזהם, קטנוע חשמלי אוגר חשמל בסוללה המובנית בגופו, ובאמצעותה הוא מונע. תוצאת הנעת הקטנוע בחשמל היא שהקטנוע לא פולט גזים מזהמים לאוויר ולפיכך לא מזהם את הסביבה. טעינת הקטנוע בחשמל ולא בבנזין יוצרת יתרון נוסף לשימוש בקטנוע חשמלי על פני קטנועי בנזין - השוואת מחירים בין טעינת קטנוע חשמלי בחשמל לעומת מילוי בנזין בקטנועי בנזין מראה כי שימוש בקטנועי חשמל חסכוניים יותר בכ- 75% מבחינת תחזוקם השוטף. יתרון כלכלי נוסף של קטנועים חשמליים הוא שמרבית הממשלות, כולל ממשלת ישראל, מעניקות הקלות מס משמעותיות על רכישת כלי רכב ידידותיים לסביבה, כך שמחיר רכישת קטנוע חשמלי יורד בהתמדה בשנים האחרונות.

חשוב לציין יתרון נוסף של קטנועים אלו על פני קטנועי בנזין - קטנוע חשמלי לא מייצר כמעט שום רעש. ניתן רק לדמיין את השקט שישרור במדינה לו כל כלי הרכב בה יהיו חשמליים...

קטנוע חשמלי - איטי ומקומי

למרות יתרונותיו הגדולים של קטנוע חשמלי, עדיין לא נפתרו מספר בעיות אשר גורמות לכך שהוא לא יתאים לכלל רוכבי הקטנועים באשר הם. החסרון הראשון של קטנועים אלו אותו יש לשקול הוא המרחק - קטנועים חשמליים עדיין מוגבלים ביותר בטווח הנסיעה שלהם לפני שהם זקוקים לטעינה נוספת של חשמל - עשרות קילומטרים בודדים. כמו כן, מהירותו של קטנוע חשמלי אף היא נמוכה ביחס לקטנוע עם מנוע בנזין סטנדרטי - כשישים קמ"ש בלבד. כמו כן, חשוב לציין כי הדעות באשר ליתרונותיו של קטנוע חשמלי בתחום השמירה על איכות הסביבה אף הן חלוקות - קיימים מומחים שונים אשר טוענים כי עקב תהליך יצור החשמל המזהם והלא יעיל השורר במדינות רבות בעולם, שימוש בכלי רכב חשמלי כדוגמת קטנוע חשמלי איננו שונה במיוחד משימוש בקטנוע רגיל מבחינת זיהום.

קטנוע חשמלי בשורה התחתונה - כדאי או לא...?

מחירו של קטנוע חשמלי הולך ויורד משנה לשנה. הוא כלי רכב שקט, יעיל ואמין, ועל פי מרבית המומחים ידידותי לסביבה. אף על פי כן, חסרונותיו של קטנוע זה מכתיבים את העובדה כי אין מדובר בכלי רכב לגמיעת מרחקים גדולים במהירות - קטנוע חשמלי הוא כלי רכב מקומי, ובכך הוא מצטיין ביותר.

קטנוע חשמלי - באתר נקו - www.Neco.co.il תוכלו לבצע השוואת מחירים של מגוון מוצרים ירוקים כגון אופניים חשמליות, מכונית היברידית, קטנוע חשמלי, קורקינט חשמלי ועוד!



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב