דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שאול מופז, לא זו הדרך 

מאת    [ 20/07/2009 ]

מילים במאמר: 573   [ נצפה 2473 פעמים ]

 

שאול מופז, לא זו הדרך  /  נמרוד נוי

20/7/2009

אמביציות אישיות ואגו גדול יכולים להצעידנו להשגים מדהימים ויכולים גם להוליכנו אל עבר מדרונות תלולים. כשאמביציות אישיות ואגו גדול אינם פוגשים את צורכי השעה של מדינת ישראל ואינם עונים לבעיות האמת שלה, הם לרועץ למדינה ויש להתריע על כך בעוד מועד ולעוצרם בטרם יפזרו הפסדים עצומים לכל עבר.

צר לי, אבל אי השקט הפנימי המפעם בנפשו של שאול מופז בימים אלה איננו מעוגן בשום רעיון אמיתי ויצירתי ובשום מחשבה מקורית נדרשת, היכולים לתרום באופן משמעותי למדינת ישראל בשעה זו פרט לשאיפות אישיות ותו לא. כבר אמרתי באחד ממאמריי, כי לא יתכן שמשרתי הציבור השונים יתנהגו ויתנהלו כאילו הציבור חייב להם משהו. כאילו על הציבור לשרתם במקום שהם ישרתו אותו.

שימו לב רבותי כיצד הדברים נעשים כיום בישראל במערכת הפוליטית שלה. בוקר אחד קם לו רמטכ"ל לשעבר, או כל מישהו אחר ששירת את המדינה בתפקיד בכיר כלשהו, 'ומרגיש שהוא עם ומתחיל ללכת'. הוא מנסח כמה משפטי מפתח פשטניים - אשר אינם עונים על שום דבר אמיתי וממשי הנוגע למציאות החיים שלנו, ואשר ניתן להפריכם בקלות רבה - ומתחיל לפזרם כמנטרות לכל עבר. לא בנייה של תובנות מושכלות על החברה הישראלית ועל המדינה, אלא הסטה והדחה של הציבור. הראשונים לספוג את המלל הטפל הזה הם אנשי השטח של המפלגות. זו הקרקע הפוריה ביותר למעשיי הקוסמות ולתעלולי אחיזת העיניים של הפוליטיקאים ד'היום. זו הפלטפורמה של החמורים עליהם הם רוכבים בדרכם לכנסת ולממשלה. זה המקום בו מורידים את הדמוקרטיה לכביש ועושים בה שימוש קלוקל.

שאול מופז לא מביא עימו דבר וחצי דבר שיש בו איזשהו ערך מוסף למערכת פרט לעשיית אותו עוד מאותו הדבר. אפילו הצהרותיו המדיניות בטחוניות אינן עונות מספיק טוב לדיון מושכל בנושא. שום דיון רציני על זהותה של קדימה ועל שליחותה הדורית וההיסטורית, שום תשובה הולמת להתמודדות עם חולשת המערכת הפוליטית בישראל - המייצרת כיום למדינה ולחברה בה הפסדים עצומים אשר להם משמעויות אסטרטגיות מרחיקות לכת על בטחונה של המדינה ועל רווחת תושביה - וגם לא בניית תובנות חדשות אל עבר עתידים חדשים. מה שהיה הוא שיהיה. אותה הפרדיגמה אותו השיר ואותו הניגון.

אשר לכניסה לממשלה בעת הזאת והניפנוף הבלתי פוסק במטפחת האדומה של 'טובת המדינה', מופז חייב להבין, כי טובת המדינה לא יכולה לבוא על חורבותיה של המערכת הפוליטית. מדינת ישראל זקוקה כיום למערכת פוליטית חדשה ואיכותית וזה לא פחות חשוב ואקוטי לטובת המדינה מכל שיקול אחר פרט למצב חירום לאומי עליון.

אם באמת טובת המדינה לנגד עיניו של שאול מופז ובאמת חשובה לו טובתה של קדימה אז עליו להפשיל את שרווליו ולהתחיל במלאכת הקודש החשובה הזו של שיקום המערכת הפוליטית בישראל ובנייתה כהלכה של מפלגת קדימה. אך אם אצה לשאול מופז הדרך אז מוטב שישאר בביתו. אנו זקוקים כיום במדינה למנהיגות מכוננת אמיתית ונבונה, ולא לעוד אישיות שמילאה תפקידים בכירים בשירות המדינה ומגיע לה ועל כן כולנו חייבים לה. גם אין אנו זקוקים לאותו עוד מאותו הדבר. היה לנו כבר דיי מכך.

על חולשת המערכת הפוליטית בישראל ועל שאלת זהותה של קדימה ומכלול המרכיבים האסטרטגים שהיא כה חסרה אותם הרביתי לכתוב במאמריי הרבים שאת המיטב שבהם ריכזתי לאחרונה באתר הארצי 'מאמרים' וניתן בקלות רבה דרך הקשת שמי המלא בגוגל להגיע אליהם.

טובת המדינה כיום היא שאתה, שאול מופז, תחבור לציפי ליבני ושניכם יחד תובילו את קדימה לקראת ההתמודדות ההיסטורית הדורית החשובה הזאת עם חולשת המערכת הפוליטית בישראל, מה שלצערי הגדול איננו מתקיים. זה יעודה של המפלגה הזאת וזו ההצדקה האמיתית לעצם קיומה. כל יתר הדברים הם בחזקת כאילו אחד גדול ושום דבר ממשי.

 

 

 

 

נמרוד נוי

מרצה על 'חולשת המערכת הפוליטית בישראל' בפני פורומים שונים ומקיים שיח משתתפים על הדברים (להזמנות - 3611500 052).

פיתוח עיסקי וייעוץ ארגוני ואסטרטגי

בוגר הטכניון בחיפה בהנדסת תעשייה וניהול

בוגר לימודי עיתונאות באוניברסיטת תל אביב

חבר לשעבר בפורום האסטרטגי של המועצה הציונית בישראל בראשותו של פרופסור יחזקאל דרור

רב תחומי וקורא (ספרות יפה וספרים ומאמרים העוסקים בשאלות חברה ומדינה ובתחומים רלוונטיים נוספים) וכותב מאמרים ועבודות מקצועיות.

3611500 052



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב