דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי עבורי הפרעת קשב וריכוז 

מאת    [ 19/07/2009 ]

מילים במאמר: 648   [ נצפה 2059 פעמים ]

תמיד אבל תמיד הרגשתי שונה אחרת משאר הכיתה, משאר הילדות שגדלו איתי, אני תמיד חיפשתי הרפתקאות, לטפס על עצים, לרוץ ברחובות, לקפוץ ממקומות גבוהים, ובכלל משחקים שיש בהם סיכונים. שאר הבנות שהיו שכנות שלי חיפשו את משחקי הקלאס, קפיצה בחבל, חמש אבנים ואני כילדה לא עניינו אותי משחקים "משעממים" אלו. תמיד אמרו שאני נולדתי בטעות בת, ולא מבינים מדוע אינני בן. בכיתה - להקשיב עם ידיים שלובות? זה שיגע אותי, תמיד חיפשתי על מה לקשקש / לצייר, מה לעשות עם הידיים וגם הרגשתי שכאשר אני "משחקת" עם הידיים יותר קל לי לקלוט מה המורה מדברת ומסבירה, אך אסור באיסור מוחלט להתעסק עם הידיים, חובה לשבת כמו גולם בידיים שלובות להתבונן במורה כמו.... אבל אני לא קלטתי ומה שקלטתי נמחק מהר מאוד, נו טוב- את זה ראו בציונים.
תמיד אבל תמיד היו לכל המורות והמורים טענות למה ומדוע, אבל אף פעם לא היו מוכנים גם לשמוע מה לי הילדה יש להגיד שהרי מה היא מבינה היא בסה"כ ילדה קטנה. אולי אני ראיתי דברים שאחרים לא שמים לב אליהם? אולי אני קולטת עוד דברים מעבר למה שנאמר? אולי אני כן קולטת את מה שהמורה אומרת אבל קצת קשה לי עם הדברים שנאמרים לחלל, אני צריכה איזה שהוא גירוי אחר כדי לגרות את יצר הסקרנות ללימודים, טוב לפחות אז לא שאלו את פי הילדים , מחקרים לא עשו וברור לא ידעו כלום לגבינו. לעומת בשנים האחרונות למדו והחלו להבין שישנם ילדים שהם שונים מסיבה זו או אחרת (סיבות פיזיולוגיות / רפואיות פסיכוטכניות וכו.... זה עבור המומחים), פתאום גילו שישנם ילדים/אנשים בעלי אינטליגנציה גבוהה מאוד שהראיה שלהם על דברים מסויימים הינם ראיה אחרת ולעיתים טובה יותר, אך אוי יש להם בעיה, קריאה, כתיבה לימודים לשבת בשקט עם ידיים שלובות זה עבורם סיוט וקושי.
לכן ישנה מילת קסם "הפרעה" קשב וריכוז, אז נכון שהמציאו את הכדור ריטלין ונכון שכדור פלא זה עוזר להרבה מאוד ילדים והרבה נכון יש בו (ומטעמים של בית X לבית Y הויכוח לגבי הכדור אין אני דנה בו), אך אני בנוסף להיותי ילדה עם "הפרעת" קשב וריכוז גם הבאתי לעולם בן עם אותה "הבעיה", גם בננו כל הזמן חיפש מה לעולל, ללמוד לקרוא, לכתוב, לשבת בשקט על הכסא בכיתה, הגזמתם קצת!
אחרי שבננו אובחן אובחנתי גם אני ונולדה לנו מילה חדשה אנחנו בעלי ADHD עם לא מספיק לנו עם המילה "הפרעה" אז אנחנו בעלי "סופר הפרעה ", לקשב ולריכוז ישנה תוספת של היפראקטיבי, הווה אומר ילדים בעלי עודף אנרגיות. ילדים שצריכים כל הזמן גירויים, וכל הפרעה קטנה מחוץ לגירוי הקיים מוציא אותנו מריכוז בכלל, אז מתחילים הכל מהתחלה "לחפש אותנו".
עכשיו שאני כבר יודעת טוב יותר מי אני ומה אני, התחלתי לשמוח, אני נורמלית הייתי נורמלית ונשארתי אך בעלת אנרגיות גבוהות מהרגיל, אבל עכשיו לכי תתחילי להסביר למורות ביה"ס של בנך שהכל בסדר פרט לכך שהוא צריך עוד גירויים ועוד דברים מעבר ללשבת עם ידיים שלובות ולבהות במורה .
למזלי הרב בביה"ס היסודי היתה מורה אחת מקסימה אשר באתי אליה עם רעיון כיצד להתייחס לבננו, היא אמרה אני איתך, אני מוכנה לנסות, וראו איזה פלא פלאים אכן הבן שלנו הצליח לקרוא, לכתוב, להבין את החומר וכל זה...... בזכות אותה מורה שהבינה שהילד הזה זקוק לפורקן , זקוק לתעסוקה סדירה עם הידיים שלו, זקוק לעוד מספר גירויים אשר יכולים לעזור לו, גם אנחנו שלחנו אותו ללמוד אומניות של לוחמה משולבת, כדורגל, לרוץ בגינה, לעלות ולרדת מדרגות, ועוד ועוד......
אח"כ בחטה"ב זה כבר היה סיפור אחר, אבל הילד למד בביה"ס מקצועי, למד קונדיטורה, שרת בצה"ל, אז נכון לילד אין היום תעודת בגרות, אין לו תואר באוניברסיטה, איננו עובד בהיי טק או כעורך דין וכו..., אבל הילד עובד בקונדיטוריה, הילד עובד עבודה שנותנת לו סיפוק אדיר, הילד עובד במה שהוא אוהב, הילד מאושר ממי שהוא ומה שהוא, ותאמינו או לא זה הדבר החשוב ביותר בחיים -
האושר שאתה עושה את אשר אתה אוהב.
וכן גם אני - עושה את אשר אני טובה ואוהבת - אני מאושרת מיזה שאני אוהבת את מי שאני רואה במראה כל בוקר.
אז חברים ספרו לי מי אתם ........
רוצים לשמוע עוד מחוויותיה של ילדה עם "הפרעת" קשב וריכוז?


רוחי בכר
מתקשרת ומדריכה רוחנית
http://www.rochycu.com
052-3277757



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב