דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בגדים מכותנה אורגנית: טיפים לרכישה נבונה. 

מאת    [ 18/07/2009 ]

מילים במאמר: 599   [ נצפה 3614 פעמים ]

עד לאחרונה, כשאנשים דיברו על אורגני, בדרך כלל הם התייחסו למזון שגודל ללא התערבות של כימיקאלים מזיקים. אך מוצרים אורגניים אינם מוגבלים רק למזון שאנו מכניסים לגופנו- גם למה שאנו לובשים על עורנו יש השפעה מרכזית על חיינו. רכישת בגדים אורגניים ואביזרים נלווים שייוצרו במקור מחומרים אורגניים וידידותיים לסביבה יכולה להיות החלק שלך במשימה של כולנו: הורדת כמות הכימיקאלים שמשתחררים לסביבה, גם בתהליך הגידול וגם בתהליך היצור.

ביגוד אורגני בד"כ יהיה מעט יותר יקר מביגוד שייצור בפס יצור המוני, זה לא אומר שהלבשת ילדך בביגוד אורגני תגרום לך לשבור תוכנית חיסכון בבנק. הינה כמה טיפים בסיסיים לרכישת ביגוד אורגני שגם ילדיך, גם את וגם הסביבה תיהנו ממנו. מומלץ לקרוא ולשמור לפעם הבאה שבה תרכשי ביגוד אורגני:

1. תלמדי מה הופך בגד לאורגני: הרבה מוצרים זוכים בימים אלו לתווית המציינת כי המוצר "טבעי", "אורגני", "ידידותי לסביבה" וכו'..., משווקים רבים הבינו את הפוטנציאל השיווקי הגלום בציון התכונות הירוקות של המוצר, כי הצרכנים מעדיפים לרכוש מוצר שיוצר תוך התחשבות בסביבה. מומלץ לערוך מחקר קטן לפני רכישת מוצר "אורגני" על מנת להבין מה הופך אותו בעצם לכזה, מהם התהליכים הדרושים להפיכת המוצר לאורגני בשלב הגידול והייצור.

2. חפשי מי הארגון שנתן את האסמכתא האורגנית: ארגון הסחר האורגני (Organic Trade Association) קבע תהליך ברור למתן היתר להיותו של בד אורגני. הפדרציה הבין לאומית לחקלאות אורגנית (International Federation of Organic Agriculture Movements) עוקבת ומפקחת אחר אופן גידול הכותנה ברחבי העולם. חפשי אחר אישור מאחד מ: 2 הגופים הללו, או מאחד הארגונים האורגניים האחרים בעלי מוניטין מוכח, למשל SKAL או ECOCERT המאשרים כי המוצר גודל וייוצר על פי התהליך המותר לייצור כותנה אורגנית, על מנת שתקבלי את האיכות הגבוהה ביותר של בד עשוי מ- 100% כותנה אורגנית.

3. רכשי בגדים שאינם דורשים כביסה בניקוי יבש: אולי את ההשפעה הכי גדולה שיש לבגדים הן על הכיס שלך והן על הסביבה היא בתהליך הניקוי של הבגד. בגדים שניתן להכניס לכביסה במים קרים ולייבש על חבל הם הבגדים הכי ידידותיים לסביבה. בעוד שבגדים הדורשים טיפול בכימיקאלים מיוחדים ו/או ניקוי יבש בתהליך הניקוי הם בגדים בעלי השפעה הרסנית על הסביבה והם אינם מומלצים מבחינה אקולוגית. אם החלטת לרכוש ביגוד אורגני, קראי היטב את התווית וודאי כי הבגד אינו דורש כביסה בחום או ניקוי יבש.

4. חפשי מוצר בעל אריכות ימים: הבגדים הטובים ביותר שאת יכולה לרכוש הם אלו העמידים מספיק להחזיק מספר שנים של שימוש, וקלאסיים מספיק כך שלא יצאו מהאופנה עוד לפני שהספקת ללבוש אותם פעם אחת. יצרני רבים בתחום הביגוד אורגני הולכים על אופנה בסיסית על מנת להתאים לצו השעה האופנתי ולמשך מספר שנים. דבר זה מעלה את ערך הבגד.

5. השוואה לעיתים משתלמת: בזמן שבדים אורגניים אידיאלים עבור אלו שאוהבים ללכת עם "ירוק", מומלץ לעיתים לערוך השוואה בין בגדים מבד סינטטי לבגדים מבד אורגני, הבד האורגני הרבה יותר עמיד ואיכותי, הוא ימשיך להחזיק מעמד לאורך זמן רב בהרבה מהבד הסינטטי. בנוסף, כיום יש בדים מבמבוק וסויה, בדים אלה עוברים תהליכים מוגברים שהופכים את הבד למתכלה. על אף שהמראה וההרגשה היא של בד סינטטי.

6. יותר יקר לא תמיד שווה יותר: כמו בכול דבר אחר, לא תמיד הבגדים היקרים ביותר מכותנה אורגנית דווקא יהיו האיכותיים ביותר. יצרנים מסוימים משתמשים בתווית האורגנית כתירוץ לגביית מחירים מופרזים, גם אם הבגדים שלהם באותה הרמה של יצרנים זולים יותר. גם אם את רוכשת בחנות או דרך האינטרנט כדאי שתשמעי חוות דעת מלקוחות אחרים שרכשו את המוצרים של אותו היצרן, או שתשתמשי בכושר השיפוט שלך על מנת לבחור את הבגדים האופנתיים ביותר שיישארו לתקופה הארוכה ביותר בתקציב הוגן.

7. למדי ממה מורכב הבד: מבחר של כמה סוגי צמחים מהווים חומר גלם ליצירת חלק מהבגדים האורגניים, למשל המפ, במבוק, כותנה ופשתן, מספר יצרנים אף הצליחו לייצר ביגוד ברמה מאוד אקולוגית ממשי. לכול חומר יסוד יש את 'הבעד והנגד' שלו, לכן קראי והתעדכני לפני שאת מבצעת את הרכישה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב