דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההיסטוריה של מנועי החיפוש 

מאת    [ 17/07/2009 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 3311 פעמים ]

רשת האינטרנט, נוצרה בשנות ה- 60 של המאה ה- 20, כפרויקט של משרד ההגנה האמריקאי בשיתוף עם גופים אקדמיים, במטרה לשמור מידע בצורה מבוזרת ולא מרוכזת, כך שבמקרה של התקפה או קריסה במקום מסוים, לא יאבד מידע כה רב.

בתחילת הדרך להקמת רשת האינטרנט נוצרה בעיה והיא חוסר קיום ממשק אחיד. זה  יאפשר גישה נוחה וקלה לקבצים המאוחסנים במחשבים השונים המחוברים לרשת.
הגישה לקבצים מקוונים, הייתה משימה שהורכבה משני שלבים הכוללים תוכנות התחברות ממחשב למחשב (TELNET) ותוכנות FTP. זאת לשם העתקת קבצים ממחשב למחשב. לרוב המוחלט של משתמש המחשב לא היה קיים  הידע ו/או היכולת להפעיל תוכנות אלו בהתחשב ביכולות הגישה למחשבים באותה תקופה. כל אחזור של קובץ מרשת האינטרנט, דרש ידיעה מראש של פרטים רבים דוגמא: כתובת IP למחשב אליו ניגשים, סיסמאות והרשאות התחברות, שם נתיב התיקה ועוד.

כלי איתור קבצים ומידע, פותחו בשנות ה 90 על ידי צוותי מחקר רבים באוניברסיטאות בעולם. הם החלו להיות זמינים לבעלי נגישות לרשת האינטרנט כאשר בתקופה זו השתמשו ברשת בעיקר  אנשי מחקר ואקדמיה, מדענים וסוכנויות ממשלתיות  Archie ? 1990 אוניברסיטת McGill במונטריאול , Gopher -  1991  באוניברסיטת מינסוטה ארה"ב , Veronica ? 1992 אוניברסיטת נבדה ארה"ב.

רשת האינטרנט וחיפוש מידע ב- WEB
מול אינטרס הציבור לחופש מידע, ניצבת מציאות טכנולוגית שבה המידע מאורגן באופן כה כאוטי, עד שניתן לכנות אותו   Information Entropy [7]
טים ברנרס-לי (Tim Berners-Lee) מהנדס תוכנה,  פיתח תוכנה אשר הפכה לפרוטוקול האינטרנט של ימינו . ברנרס-לי יצר גישה נוחה וקלה לקבצים המאוחסנים במחשבים השונים המחוברים לרשת האינטרנט וזאת באמצעות פיתוח מערכת בעלת ממשק אחיד, אשר אליה יכולים להתחבר מחשבים בכל רחבי העולם המתקשרים בפרוטוקול אחיד HTTP -Hypertext Transfer Protocol פרוטוקול זה מבוסס על טכניקת ההיפרטקסט וקישוריות בין דפי WEB.
תופעת אימוץ ה"ווב" הפכה לגורפת בכל העולם. שני אירועים מרכזיים תרמו לכך: האחד הוא התפתחות הדפדפנים הגראפיים (כמו אלה המוכרים לנו כיום), אשר אפשרו שילוב בין טקסט לתמונה בחלון אחד והפכו לראשונה את התצוגה של חומר אינטרנטי לאטרקטיבית במיוחד.  השני הוא העברת "השליטה" על האינטרנט ממשרד המדע האמריקאי לסקטור הפרטי, כך שכל אחד, פרט או חברה, יכולים היו להקים אתר באינטרנט.
עד מהרה התגלה הכוח העצום של הווב והעסקים החלו לשגשג.
הווב הצליח מאוד בשל ממשקו הפשוט ובשל אופיו הביזורי, אולם הטבע הביזורי יצר בעיה: בשל חוסר ממונה על הווב, זה גדל במהירות וללא כל רשימה מסודרת של השרתים שנוספו לו ותוכנם. דבר זה הקשה מאוד על איתור מידע חיוני ברשת.

בכל העולם התפתחו מדריכי אתרים של בעלי אתרים אשר ריכזו קישורים לאתרים אחרים, אך קצב הגידול באינטרנט היה עצום.  דבר זה גרם למדריכי האתרים להיות בלתי רלוונטיים או אובייקטיבים עבור המחפשים.

בעידן האינטרנט הנוכחי, קיימים ברשת מספר רב של מנועי חיפוש כלליים, אשר מספקים מידי יום תשובות ומידע לשאילתות רבות של גולשים מכל רחבי העולם, בכל השפות ובכל התחומים בהם קיים מידע ברשת. כמו כן, נוצרו מגוון מנועי חיפוש המשרתים נישות ממוקדות דוגמת חיפוש וידאו (youtube), חיפוש תמונות (flicker.com) ועוד.

 

 

 

קומבר קידום אתרים combar
בניית אתרים
קידום אתרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב