דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי דולה ומה חשיבותה בלידה 

מאת    [ 15/07/2009 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 2748 פעמים ]

דולה (באנגלית DOULA ) הינו השם המקובל למי שתומכת באישה ההרה, בשנת הלידה: תקופת ההריון, הלידה ולאחר הלידה. השם נגזר מהמילה היוונית דולה שפירושה שפחה- אישה העוזרת לבנות האצולה.

כיום במדינות המערב, מיוחס השם לנשים "מרפאות", המתמחות במשך שנה מחייהן בתחומים הסב לידתיים ובתחומי הריפוי ההוליסטי, לרווחת הנשים המטופלות על ידן. הדולה רוכשת ידע בכל הקשור להריון ולידה, בדרכים לסייע לנשים ההריוניות, לנשים בזמן לידה כמו גם בתמיכה באם לאחר הלידה. המידע בקורס מועבר ע"י רופאים, מיילדות ומנחות מובילות בתחומן. בנוסף עוברת הדולה בהכשרתה התפתחות אישית. העצמה לאישה שהיא. לאישה שחווה את הלידה שלה עצמה, עם כל לידה שהיא מלווה.


הדולה בהריון

דרכים בהן תוכלי להסתייע בדולה, ונושאים בהם תוכל לתת מענה לשאלותייך: מידע לגבי מה באמת חשוב בהריון? איך מומלץ לחיות בהריון כדי שהחיים אחר-כך יהיו עוד יותר יפים? איך לתקשר עם תינוקך? איך לשחרר פחדים הנישאים עמך עוד מימי היותך ברחם אימך בהריון - האם יתכן שתחזרי על חווית הלידה שאת מכירה מלידתך שלך? כמה השפעה יש מהסובבים אותך על לידתך? כמה החיבור שלך לאימך משפיע על צורת הלידה בה תלדי ?

כל אלו הן שאלות עליהן כשירה הדולה לענות ולכוון אותך לידע המלא . בנוסף תעבוד איתך הדולה על ההכנה ללידה: תעבדו יחד על תנועתיות נכונה בזמן הלידה,עיסויים, תדריך את בן זוגך בכלים לשימוש בלידה. והעיקר תהיה לך אוזן קשבת לכל תהייה, הנאה או מצוקה.


הדולה בלידה

יכול להיות שתרצי בדולה איתכם כי היא הנותנת לכם את הביטחון לעשות זאת. ויכול להיות שתרצו כבר לצאת לחדר הלידה ולפגוש את הדולה שם. הכול אפשרי ועוד. בכל בחירה שלכם תהיה שם הדולה לחזק אתכם, לעודד לתמוך. להקל על תחושות הלידה שלך בעזרת עיסויים, רפלקסולוגיה, שיאצו, על פי ראות עיניכן. שינויי תנוחה לקידום תהליך הלידה.


ההורמונים המופרשים בזמן לידה גורמים לאישה רצון להסתגר בעצמה - כמו החתולה המסתתרת מפני צופים ומסתגרת במקום מחבוא ויולדת בו. כן האישה, ללא הפרעה, תפריש את הורמוני הלידה בצורה שוטפת וזורמת יותר ובכך תקדם את תהליך הלידה ביתר קלות וזרימה. כשיכולת החישה מחודדת, יכולה הדולה להעניק סיוע גם ללא בקשתה של האישה במקום ובזמן הנכון ולהאיר את תשומת לב בן הזוג לאיכויות הנדרשות לקידום תהליך הלידה. גם בנושא זה מתפתחת הדולה בקורס הדולות: קריאת האישה גם ללא השפה הוורבלית- ללא הדיבור, עליה לפתח את אותן אינטואיציות, אותם רגישויות קליטה שניחנה בהן כל אישה.


כמובן שהדולה ממשיכה ללוות גם לאחר הלידה אולם על כך במאמר אחר.

רונית קופליס -מיילדת ותומכת הריון ולידה. מעבירה קורס הכשרת דולות.
ליווי לידה
קורס דולות
לידת בית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב