דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנית מיוחדת לגיוס הפעלה ושימור מתנדבים - במרכז וראייטי ירושלים 

מאת    [ 15/07/2009 ]

מילים במאמר: 588   [ נצפה 3485 פעמים ]

כחמישים מתנדבים השתלבו בשנה האחרונה בפעילויות שונות של מרכז וראייטי ירושלים, המאגד תחת קורת גג אחת מסגרות טיפוליות ותמיכתיות  בילדים בעלי צרכים מיוחדים ובילדים רגילים מכל מגזרי החברה הישראלית: דתיים, חילוניים, ערבים ויהודים.

ענת אשרי, מתנדבת בעצמה , קיבלה על עצמה את תפקיד רכזת המתנדבים של מרכז וראייטי ירושלים.  "מהמקום שממנו הגעתי - המשחקייה ראיתי את הצורך של  "וראייטי" במתנדבים , היא מספרת, והחלטתי "להרים את הכפפה" ולנסות לארגן את כל נושא גיוס ושימור המתנדבים. התחלתי לרכז ב"וראייטי" את גיוס המתנדבים שרוצים מתאימים ויכולים לתרום מזמנם ומכישרונם  למען הארגון והילדים."

לאחר מספר חדשים של פעילות בקליטת מתנדבים ושיבוצם במסגרות הפעילויות השונות - במשחקייה, בגני הילדים במועדוניות ובקייטנה  וכן לאור הניסיון שנצבר בהפעלת קבוצת מתנדבים מחו"ל , הוחלט במרכז וראייטי ירושלים על השקת פרויקט מיוחד לאפיון קליטה ושימור המתנדבים .

"לא מספיק לפרסם כי דרושים מתנדבים, לא מספיק להזמין אותם להגיע ולשלוח אותם להשתלב באחת הפעילויות, אומרת ענת. חשוב להתאים את מסגרת הפעילות ליכולתו של המתנדב ולשבצו בתפקיד הולם שיאפשר לו לתרום באופן ממשי. חשוב לאפיין מראש את התחומים בהם נזקק הארגון לסיוע מתנדבים, תחומי פעולתם, זכויותיהם וחובותיהם, שילובם המלא בפעילות הצוות המקצועי והמנהלי של הארגון, ופיתוח יכולות לשימור רצונם להמשיך ולתרום במסגרת התנדבותית לארגון.

בעזרת יועץ ארגוני, המתמחה בקליטה ושימור מתנדבים בעמותות, אנו מאפיינים עכשיו את המרכיבים השונים שיש להקפיד על קיומם בתהליך גיוס מתנדבים שיבוצם הפעלתם ושימורים. לצורך זה נערכים תיאומים מפורטים עם כל אחד ממנהלי תחומי הפעילות בוראייטי. "

"מתנדב מאוכזב ,אומרת ענת , הוא בראש ובראשונה כישלון לארגון . מתנדב פעיל ותורם, מוסיף למסגרת מעל ומעבר לפעילות הנקודתית עצמה". היא מציינת כי "שלב חשוב בפעילות גיוס המתנדבים הוא תיאום צפיות, של המתנדב המיועד ושל הארגון והיחידה אליה הוא מיועד.  במרכז וראייטי ירושלים גיבשנו כבר לפני זמן, עקרונות ל"אמנת מתנדבים". באמנה זו מוגדרות זכויות המתנדב וחובותיו. התגובות שהגיעו אלינו עד כה היו מעודדות. רבים בציבור הירושלמי רוצים ומוכנים להתנדב ולתרום מזמנם וממרצם. תפקידנו הוא לדאוג לשבצם  בפעילות המתאימה להם ולארגון - כי כך נשיג את השילוב המנצח."

תחומי פעילות המתנדבים במרכז וראייטי ירושלים

במרכז "וראייטי" מספר שלוחות שבהן ניתן לשבץ מתנדבים. גני הילדים שפועלים במרכז מאוישים על ידי גננות מקצועיות וכמובן סייעות והצורך במתנדבים הוא בעיקר בתחומים כמו סיוע וארגון בזמן ארוחות והפעלת הילדים על ידי הקראת סיפורים , או משחקים.  תפקיד כזה יכול להתאים, למשל  ל"סבים וסבתות גן" שיגיעו פעם או יותר בשבוע לגן קבוע, יכירו את הילדים, ישחקו עימם ויקראו להם סיפורים.

במשחקיית "ממל"ה" המותאמת לילדים עם צרכים מיוחדים, השתתפו בפעילות השוטפת השנה מספר לא מבוטל של  מתנדבים שעזרו, בהפעלת המשחקים, הסבר וליווי של הילדים, מתן תמיכה טכנית ובעיקר הכרת קבוצות של ילדים ומשחק לשם הנאה.

בשעות אחה"צ היו מגיעים למשחקייה ילדים עם ההורים והאחים שלהם למשחק מהנה והמתנדבים למדו להכיר את הילדים באופן אישי ויצרו עימם קשר שגרם הנאה רבה הן לילדים והן למתנדבים. פעילות התנדבותית הייתה גם במועדונית בלויי חוגי יצירה ואומנות של ילדים בשעות אחה"צ.

השנה השתלבו בפעילות ההתנדבותית גם קבוצות מתנדבים שהגיעו  דרך תכניות של צעירים הבאים מחו"ל לשנת לימודים בישראל. הגיעו  תלמידי תיכון שפעלו במסגרת מחויבות אישית . מתנדבים אחרים היו גמלאים שבאו מתחומים שונים ומגוונים.

גם בשנה הבאה יזדקק מרכז וראייטי ירושלים  למתנדבים בתחומים שונים, ליווי והדרכת ילדים במשחקייה, ליווי והדרכה בזמן הגעת ילדים למועדונית, גם בזמן ארוחת הצהרים ובהמשך בחוגים השונים. סבי וסבתות גן יתקבלו בברכה, עובדים בתחום האדמיניסטרציה והמזכירות יתרמו אף הם בשעות לחץ.

ענת אשרי מדגישה לסיום: "כל פנייה של מתנדב זוכה למענה על ידי, אני מזמינה את האנשים לפגישת הכרות איתי ועם המקום ולתיאום צפיות, מסיירת איתם ומסבירה על הפעילות של המרכז."

 יצירת הקשר  נעשית בטלפון מספר: 054-4678880

הערה: הכותב הוא פעיל בהתנדבות במרכז וראייטי ירושלים

מרכז וראייטי ירושלים הוקם בשנת 1994 כדי לשמש בית חם לילדים בעלי צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם. מרכז וראייטי ירושלים הוקם כדי לקדם את זכותו של כל ילד למירב ההזדמנויות למיצוי כישרונותיו ויכולותיו ולקידום השתלבותו בחברה.מרכז וראייטי ירושלים משתייך לארגון וראייטי העולמי, ופועל בשיתוף עם וראייטי ישראל. מרכז וראייטי ירושלים מאגד תחת קורת גג אחת מכלול מסגרות טיפוליות ותמיכתיות, בהן משתתפים מאות ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
אתר אינטרנט
http://www.variety-jerusalem.org.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב