דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיסוי בטן - טיפול טבעי לבעיות פוריות האישה 

מאת    [ 13/07/2009 ]

מילים במאמר: 562   [ נצפה 4154 פעמים ]

בשנים האחרונות, יד ביד עם התפתחויות מדעיות וטכנולוגיות פורצות דרך, גוברת ההתעניינות בתרופות וטיפולים עממיים שהיו נהוגים בתרבויות עתיקות. אחת התרבויות הנחקרות בהקשר זה היא תרבות המאיה.
תרבות המאיה פרחה באמריקה בשנים שקדמו להגעתם של האירופאים והייתה ידועה כאחת התרבויות המפותחות ביותר. התרבות הגיעה לקיצה במאה ה-16 אך חלק מהשבטים באזורי מקסיקו, גואטמלה ובליז שמרו על מיקומם ועל מנהגיהם המסורתיים.
אחת המסורות שנשמרו בקפידה ועברו מדור לדור היתה הרפואה העממית, שהתבססה על צמחי מרפא מקומיים, טכניקות מגע שונות, תפילות וטקסים רוחניים.

בעיות פוריות האישה היו מאז ומתמיד נושא טעון וכאוב, החוצה את גבולות המקום והזמן.
בקרב שבט בני המאיה שררה האמונה כי למיקום הרחם יש חשיבות עליונה הן לנושא הפוריות והן לכל תפקודי האישה. המרכז של האישה הוא הרחם שלה, וכשהמרכז אינו מאוזן, שום דבר אחר בגוף אינו יכול לעבוד בצורה טובה.

כשאישה חוותה קושי להרות, אחד הטיפולים הראשונים שקיבלה היה עיסוי חיצוני, באזור הרחם שמטרתו הייתה לאזן את הרחם ולהחזירו למצבו הטבעי. פעולה זו, על פי הבנתם, היא הבסיס להחלמה של האזור ובעקבותיו - החלמה של גוף האישה כולו. החלמה שבזכותה, כך האמינו, יבוא ההיריון המיוחל.

עיסוי הרחם שימש לא רק בבעיות פוריות אלא גם בבעיות נשים שונות כמו נטייה להריונות ולידות קשים, הפלות חזרות, צניחת רחם, מחזורים לא סדירים או כואבים, תסמיני גיל מעבר קשים וכדומה. למעשה, כאשר הגיעה אישה לטיפול בבעיה כלשהי, גם בנושא שאינו קשור לפוריות או מחזור, אחד הדברים הראשונים שנבדקו היה האם הרחם שלה - המרכז שלה - נמצא במקום הנכון.

העיסוי התבצע על ידי מיילדות ורופאים מסורתיים של שבט בני המאיה שהעבירו את יסודותיו וסודותיו מדור לדור.

כיצד הגיעה השיטה למערב?

דר' רוזיטה ארויגו (Dr. Rosita Arvigo), היא הרבליסטית ומרפאה אמריקאית בעלת ידע נרחב ושנים ארוכות של ניסיון קליני. בשנת 1981 הגיעה לבליז שבמרכז אמריקה ופגשה שם את דון אלי פנטי ( Don Elijio Panti), מאחרוני המרפאים המסורתיים של שבט בני המאיה. היא ביקשה ממנו להתמחות אצלו על מנת להתוודע לצמחי המרפא המקומיים אך הוא סירב. הוא טען שאינו מעוניין להשקיע וללמד מישהי שתיקח את הידע ותעזוב איתו את המקום. לאחר הפצרות ושכנועים רבים נאות לבסוף לקחת אותה תחת חסותו אך התנה זאת בכך שתישאר לגור בבליז במשך כל חייה ותשתמש בידע שיעביר לה על מנת לרפא את קהילתו. רוזיטה הסכימה לעסקה והחלה בלימודים האינטנסיביים. את קורותיה בשנות ההתמחות הארוכות פירטה בספרה המרתק Sastun.

כחלק מהתמחותה היא נחשפה לטכניקת עיסוי הרחם שכאמור ניתנה כמעט לכל אישה שהגיעה לטיפול. בשלב מסוים הבינה שהטכניקה עוסקת בדיוק בתחום התמחותה. דר' ארויגו התמחתה בארה"ב בתחום הנפרפתיה - ענף שיצא מתחום הכירופרקטיקה ומתמקד בחיזוק ושיקום רצועות הגוף, ואילו הטכניקה המסורתית עוסקת בחיזוק רצועות הרחם. את השנים הבאות בילתה בחקירה מעמיקה של האנטומיה והפיזיולוגיה שמאחורי השיטה. היא עבדה בצמוד למיילדות המקומיות והמרפאים המסורתיים והתפעמה מהנפלאות שחולל עיסוי הרחם בנשים שקיבלו אותו.

היא למדה את הטכניקה על בוריה ו"תרגמה" אותה למונחים המקובלים ברפואה המערבית וכוללים הסברים על רצועות, שרירים, זרימת דם, לימפה ומערכת העצבים. לאחר יותר מעשרים שנים של למידה ומחקר החלה להפיץ את בשורת השיטה בארצות הברית.

תוך זמן קצר הפכה השיטה שם דבר לטיפול בבעיות פוריות והריון ואף הוכרה כלימודי המשך למיילדות ואחיות. בתקופה זו החלה דר' ארויגו להכשיר מטפלים נוספים בשיטה, ועד היום הוסמכו מאות מטפלים הפועלים בהצלחה מרובה בארצות הברית, קנדה, אירופה, יפן, אוסטרליה והחל משנת 2007 גם בישראל.

דר' ארויגו מקפידה להמשיך לטפל ולנהל את עיסוקיה ממקום מושבה בבליז, שם היא נשארה להתגורר עד היום, על פי הבטחתה לדון אלי פנטי.

בשנת 2003 זכתה בפרס "Wings Trust Earth Award" על תרומתה לשימור תרבות הריפוי של בני המאיה.
גלית בראלי, נטורופתית והרבליסטית. בוגרת מצטיינת של בית הספר "מירב" להכשרת מטפלים השייך לאוניברסיטה הפתוחה ול"מכבי טבעי". בעלת תואר BA בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב.

מטפלת מוסמכת מטעם הארגון הבינלאומי לשיטת Maya Abdominal Massage - טכניקת עיסוי בטן ייחודית להשבת האיזון לגוף האישה, השואבת את מקורותיה ממסורת שבט בני המאיה.

מטפלת באמצעות עיסוי, תזונה וצמחי מרפא בנשים הסובלות מסימפטומים הקשורים במערכת הרבייה - פוריות, כאבי מחזור, צניחת רחם, גיל המעבר ועוד.

לאתר הבית של גלית בראלי
טלפון: 050-7677583
דואר אלקטרוני: galit.bareli@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב