דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אינו מותרות 

מאת    [ 08/07/2009 ]

מילים במאמר: 756   [ נצפה 2106 פעמים ]

אימון אישי, היום שגור בפיהם של רבים, אך האם המשמעות והחשיבות של התהליך אכן ברורה לכולם? כולם במרדף ל"יותר", יותר בכל דבר מי בחומר ומי ברוח. רובנו מעוניינים להשיג מטרות אלו, שכן חיינו יהיו מלאים, בריאים וטובים יותר, סיבות טובות לכל הדעות.
האם יש בידינו את הכלים הדרושים להשגת המטרות? האם אנחנו מכירים ביכולות וחשוב יותר במגבלות שלנו?
ברצוני לנסות ולהסביר את תהליך האימון כפי שאני מוצאת, מרגישה וחווה אותו. בעיני, המאמן משמש כמלווה למתאמן, העוזר לו לגלות להכיר ולהשתמש "בארגז הכלים" העומד לרשותו, וצועד עימו בדרכו החדשה לאותם יעדים אשר יגדירו מראש ובזמן עליו יחליטו בתחילת התהליך.

1. הגדרת יעדים - הקריאה בין השורות
מי מגיע לאימון אישי? אלו שרוצים יותר, אלו שאינם מסתפקים בקיים מבחינה אישית.
בתחילת תהליך האימון מגדירים יעדים, קובעים לוח זמנים ויוצאים לדרך.
בתהליך המתאמן משתף ופורש יריעה רחבה ככל האפשר, ואילו המאמן מזהה ומרגיש בדרכו את המצוקות ואת הקריאה לעזרה שמשדר המתאמן באופן התבטאויותיו, אף בשתיקותיו מעין "קריאה בין השורות". השתיקות מדברות בשפה שלהן, המאמן רגיש יודע לזהות את השפה החבויה המסופרת ע"י המספר. ההקשבה עוזרת לזהות דקויות באישיותו של המתאמן ומכאן עוזר למאמן לטוות את הדרך להגשמת החזון או את העתיד אותו היה רוצה לחיות.
הרבה פעמים בתהליך, המאומן מצליח להגיע לעומקם של דברים, בעצם שיקופם, המאמן מציג את המראה עבור המתאמן אשר מבין ורואה את הדברים מנקודת מבט שונה, וכתוצאה לומד כי הגדרות הראשונות אותן הגדיר בתחילת האימון, בעצם רק כיסוי ל"דבר" האמיתי אותו הוא מתקשים לראות ולהכיר בו. באימון אנחנו נותנים מקום ומקבלים ומכילים את אותם מקומות קשים בעצמנו ולומדים למצוא דרכי פיתרון שיעזרו לנו להתמודד בעתיד מבלי להגיע לאותם מקומות לא רצויים, אשר מונעים מאיתנו להתקדם ויוצאים לדרך חדשה אשר תוביל אותנו למחוזות ליבנו.
(הגיע אלי גבר והגדיר את רצונו "להוריד במשקל". במפגש השלישי, גילינו יחד שנושא המשקל משמש עבורו עולם מורכב המלא בקצוות. מתוך הקשבה הצלחתי לזהות כי המתאמן מבקש בדרכו להגיע לאיזון בחייו, הן המקצועיים והן האישיים. יחד מצאנו את החלופות עבור "הרעב לאוכל" ויישמנו דרך חדשה מצות את חייו בדרכים בהן היה זקוק לשינוי.)

2. איתור ושימוש בארגז הכלים האישי
לעיתים אנחנו מגיבים באופן מסוים, כביכול "ספונטני", פעם אחר פעם ולאחר פעולה אנו מנסים להבין מה היה המניע לתגובה זו? המציאות והתכונות הפועלות על תקן "אוטומט" מהוות גורם מעכב בחיים, לכן יש צורך בזיהוי אותן התנהגויות, הבנת המקור והסיבות להימצאותן בקרבנו. בשלב מתקדם לומדים למצוא ולהשתמש בדרכי חלופיות שישרתו אותנו בצורה פרודוקטיבית ונכונה.
האימון האישי דורש מאיתנו לחקור את אותן התכונות המקשות עלינו להתקדם קדימה, ובאותה המידה עוזר לנו לזהות את התכונות החזקות והמעצימות שלנו. אך בשונה מהפסיכולוגיה, האימון האישי לא בלבד שעוזר לנו לזהות את נקודות התורפה המקשות עלינו, אלא מספק עבורנו דרך לשימוש מעשי בתכונות החזקות שלנו של כאן ועכשיו, על מנת להשתחרר מהדפוסים הישנים, ובצורה זו להתקדם לעבר העתיד הרצוי. זהו בעצם תהליך שינוי שהמתאמן עובר בעזרת הליווי של המאמן. באימון אנו מצליחים להשיג שני רבדים חשובים עבור המתאמן, האחד הינו זיהוי דפוס התנהגותי בעייתי. והשני, דרך חדשה להתנהלות החיים ללא השימוש בדפוסים הישנים. המאמן והמתאמן יוצרים דרך חדשה שתאפשר לפעול בדרכים חלופיות והחשוב יותר תעזור למתאמן להצליח להגיע ליעדו.
(הגיעה אלי גברת וביקשה להתנתק מהתנהגויותיה השליליות לטענתה, אשר אימצה כמודל חיקוי מהוריה בעודם בחיים. כילדה היא צפתה באביה בתפקיד ה"מרצה" של אימה, הוא ויתר על עצמו ומעולם לא סרב לבקשותיה. כנערה מתבגרת הדבר עורר את כעסה כלפי הוריה, האחד מבטל עצמו והשני רק דורש ומבקש לספק את רצונותיו. כאשר הפכה לאם בעצמה, נהגה באופן בלתי מודע בדרכו של אביה כלפי ילדיה, כאשר לא יכלה לסרב לבקשותיהם ללא היכולת להבין מדוע היא נוהגת בצורה זו.
כאשר זיהינו יחד את הדרך הקשה אותה עברה ואת הכוחות ותעצומות הנפש להן נזקקה, ועימן הצליחה לעבוד ולשרוד תקופות קשות מנשוא, היא למדה להכיר בכוחותיה וביכולתה לעמוד על שלה ולא לבטל את עצמה ורצונותיה. כל זאת ללא תחושת ייסורי מצפון אשר היו פוקדים אותה בעבר ומנעו ממנה לפעול בדרך הנראית לה הכרחית.)

לסיכום, ראינו כי הדחף והשאיפה הם בדרך כלל הסיבה לשמה אנשים יגיעו לאימון אישי אשר יעזור להם להכיר בדפוסים הטבועים בהם, לעיתים יהיו אלה נושאי המכשול בחייהם ובשונה מהפסיכולוגיה הקונבנציונאלית, הם גם ירכשו כלים חדשים עימם יוכלו להמשיך את דרכם בצורה יעילה וטובה יותר.
מהמתואר לעיל ניתן ללמוד ולחוש בתרומה ובתועלת הרבה, אותן ניתן להפיק מתהליך של אימון אישי, ודאי שאלו הן אינן מותרות. בריאותנו ואושרנו מהווים חלק בלתי נפרד מחיים מלאים אותם כולם רוצים לחיות. להתקדם ליעד, ולהשיגו, העיקר לחוות את העשייה הקבלה וההכלה, ללא תחושת השפיטה והביקורת על המצב הקיים, ממנו התחלנו את תהליך.
בסיום הדרך, המתאמן חווה שינוי בהרגליו ומוכן לפעול ולצאת לדרכו החדשה.
כאמור החיים הופכים קלים ומלאים הרבה יותר לאחר פינוי המגירות הישנות, לצד קבלת חווית הניקיון ותחילת בנית עתיד בריא, וטוב יותר.

גליה צבי
מאמנת אישית



גליה צבי
מאמנת אישית

http://zvigalia.blogli.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב