דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איתור ותיקון נזילות מגג מרוצף דולף - עבודה עצמית 

מאת    [ 08/07/2009 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 5606 פעמים ]

תיקון דליפות מים הנובעים מגג מרוצף הוא תהליך לא פשוט. מקום הדליפה בתקרת הדירה לא מצביע על מיקום הדליפה. הדליפה יכולה להיות במקום אחד והמים ימצאו את הדרך הקלה ביותר לפרוץ לתקרה ממקום אחר לגמרי.

1. איתור מקום הדליפה. ניתן כיום לאתר את מקור הדליפה באמצעות ציוד מתוחכם כגון מצלמה תרמית ועוד. חברת האוסקולור-ביקורת מבנים וליקויי בנייה משתמשת בציוד החדיש ביותר לזיהוי ואיתור נזילות.

2. רווח בין הפנלים לבין המרצפות.
יש לאטום את המרווח בחומרים אקריליים טובים. ניתן לאטום גם עם רובה אקרילית. יש לוודא אטימה מלאה לכל אורך הפנלים. דליפת המים דרך המרווח היא הסיבה העיקרית לרטיבות בתקרה. מאחר ורצפת הגג משופעת לכוון המרזבים והמים מתנקזים לרווחים בין הפנלים לרצפה ומשם מוצאים את דרכם לתקרת הבית.

3. קיים מרווח בין המרצפות.
רווח בין המרצפות ניתן לתקן במספר אפשרויות. מילוי הרווחים ברובה אקרילית או ניקוי הרווחים באמצעות דיסק ומילוי באמצעות חומרים אקריליים מיוחדים.

4. פריצת מים ליד המרזבים.
יש לפתוח את היציקה מסביב למרזב, במידת הצורך להחליף את החלק העליון או לצקת מחדש מסביבו. לפני היציקה מחדש יש למרוח את האיזור בחומר מבודד כגון זפת או אחד מחומרי הבידוד בסגנון פוליגג.

5. פיצוצים קלים בקירות הגורמות לחדירות מי גשמים
יש לסתום את הפיצוצים בטיח או בחומר אקרילי מתאים.

6. צנרת אוויר היוצאת מהגג - זה אחד המקומות הקריטיים בגג שבמשך השמן נוצרים לידם סדקים ויש לאטום מסביב היטב.

7. צנרת מים דולפת.
קיראו לשרברב

8. טיפול כללי ויסודי בגג.
טיפול במרצפות - אחת האפשרויות המומלצות לשמור על איכות המרצפות ואיטומן (לאחר כל העבודות שבוצעו מעלה) היא החדרת סילר למרצפות. תפקיד הסילר הוא לבודד ולדחות את המים. יש לבחור בסילר איכותי במיוחד. את הסילר ניתן למרוח על המרצפות באמצעות רולר, סמרטוט טבול בסילר ובריסוס. יש להקפיד שהסילר יספג במרצפות היטב ובכל מקרה יש לוודא שלא תשאר שכבה גסה על פני המרצפת.לפני מריחת הסילר רצוי מאד לנקות היטב את המרצפות באמצעות מכונת ליטוש. ישנם חומרים מיוחדים לנקיון באמצעות מכונה זו. ניתן כמו כן להשתמש גם בחומצת לימון ומים בדילול נמוך מאד. את התהליך כדאי לבצע לקראת הגשמים הראשונים כדי לשמור על טריות הסילר. אפשרות אחרת היא ריצןף מחדש של הגג. ניתן להוציא את כל המרצפות הקיימות ולרצף מחדש או לרצף על המרצפות הקיימות. כל אחד לפי האפשרויות הכספיות שלו.

9. קירות - בקירות ישנים ישנה ספיגת מים שעלולה לגרום בחורף לדליפה לתקרת הבית. טיפול יסודי פעם במספר שנים הוא צביעת הקירות בצבע מיוחד לקירות חיצונים ואחר כך מריחת סילר מיוחד לקירות (דוחה מים). אם הקירות חלקים קל לצבוע אותם באמצעות רולר. בחלק מהבית הישנים יש מה שנקרא "שפריץ". קירות כאלו הנוח ביותר זה צביעה באמצעות מכונת איירלס (צביעה באמצעות לחץ אוויר). ניתן לשכור מכונות כאלו ליום בחנויות הטמבור למיניהן. אפשרות אחרת היא ציפוי הקירות בקרמיקה שתאטום את הקירות באופן סופי ומוחלט.

10. ולמי שלא יכול או יודע לטפל בגג בעצמו אנו ממליצים להזמין חברה המתמחה בטיפול בגגות מרוצפים. לא כל חברת איטום העוסקת בזיפות גגות תדע לטפל גם בגג מרוצף. כאן דרושה מומחיות מסוג אחר.

על האוסקולור החברה היא אחת מהוותיקות והמוערכות בתחום זה. לחברה צוות מהנדסים מומחים בתחום ביקורת מבנים וליקויי בנייה. ברשות החברה ציוד אלקטרוני מיוחד לזיהוי ואיתור נזילות מים.
האוסקולור - חברה ותיקה ואמינה בתחום
בדק בית
ליקויי בנייה
ביקורת מבנים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב