דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפבלובים מכים שנית 

מאת    [ 08/07/2009 ]

מילים במאמר: 768   [ נצפה 2271 פעמים ]

8 יולי 2009
הפבלובים מכים שנית
נושא המע"מ על פירות וירקות הוא לגיטימי לדיון. הלגיטימיות נובעת הן מהאספקט הן הכלכלי והן המוסרי. קשה להאמין כי גם שוללי המע"מ הסקטוריאלי הזה אינם מבינים כי בעקרון חייבת גזרה זו להיות מוטלת וזאת מזה זמן רב. אלא מאי, צרכני הפירות והירקות הכבדים ביותר הם דווקא בני השכבות החלשות בחברה וכך יוצא כי הינם הניפגעים האפשריים הישירים ממס זה.
דומה כי טעתה הממשלה בכך כי לא הידגישה את הפיצוי לשכבות החלשות אשר תוכנן והוחלט לגביו כמשקל נגד למס החדש. דומה וחוסר אמון מובנה בכל החלטה ממשלתית כזו הן מצד ממשלות עבר ואף מצד הממשלה הנוכחית, גרמו למסע "המרי האזרחי" כנגד מע"מ הפירות והירקות אשר ניתפס כגזרה שאין לעמוד בה.
גם התנגדותם של מוכרי הפירות והירקות בשווקים, המהווים את עמוד השדרה של מפלגת השלטון ונטייתם-מקדמת דנא- להתחמק מתשלום מיסים על מכירותיהם, לא עזרה לממשלה בחודשים האחרונים.

אולם המרעים מכל הוא התנהלותם הנכלולית של אמצעי התיקשורת ובראשם מפלגת קדימה. לא היתה במה, לא היה עץ כמוש במקומותינו, אשר מתחתיו היפגיעו הללו בממשלה לבטל החלטתה בנוגע למע"מ "פירות וירקות". הכיצד נישכח את זו פושקת השפתים מספסלי האופוזיציה באמירה האדלרית-איילית טיפוסית "תהייה גבר ותתקפל" ממש בהקשר זה ומעל בימת הכנסת.

והנה, כבתגובה פבלובית כלבית טיפוסית (יסלחו לנו כאן הכלבים, הלואי עלינו מהם ולא מהולכי על שתים מסוימים בינינו), פצחו כל אמצעי התקשורת בתגובה מותנית בכנם את החלטת ראש הממשלה מר בנימין נתניהו "זיגזג", "לחיץ", "סחיט", "מזיע" ועוד מרעין בישין כגון דא.
לפתע, דומה וכל מקהלת יללות התנים הללו מוכוונת על ידי "הפסיכולוגים המחוננים" בין אמצעי התיקשורת, כמו גם אותה הכישלונרית הסידרתית "התמירה" (אכן כן, גם תכונה זו צויינה כחיובית אצלה), הישכיבו את ראש הממשלה על ספת הפסיכיאטור והם כבר חוללו סביבו במחול האנליזה. נזכיר כי כבר מזה זמן רב נאמר כי ההפרעות הנפשיות בין הפסיכיאטרים עולות על אלו של מטופליהם? (ויסלחו לנו אותם פסיכיאטרים מחוננים והגונים בינינו).
הרי חזינו במופע המביש בו הביא אמש ערוץ 2 (הוא זרועה היחצנית של מפלגת האופוזיציה), את זו ש"זה גדול עליה" לאולפן לספר לנו כמה חמוצה השמנת שהופקדה לשמור עליה. מופע מביש מזה כבר זה זמן לא חזינו בו.

כבאיבחת יללת תן, כל אותם שנישבעו בנקיטת חפץ כנגד הטלת המע"מ הסקטוריאלי הזה, אלו אשר שפכו נהרות דיו על גזירי עטיפות הדגים, המכונים בטעות עיתונים, בנוקטם הוכחות מהוכחות מופרכות כנגד אותו מע"מ, השתלחו באחת כלהקת צבועים מזי ריר פיגולים (תרתי משמע), כנגד ראש הממשלה נתניהו משאך שינה את דעתו וביטל את החלטתו מהעבר. מכאן שלא בעית המע"מ היא שהידריכה מנוחתם אלא ההזדמנות לשפוך עליו מרירתם.

הכיצד נישכח את ראש הממשלה אריאל שרון אשר בגד בכלל ציבור בוחריו והוביל (יחד עם אולמרט, רמון וציפורה הידועים לשמצה) את גרוש צפון הרצועה, גוש קטיף וצפון השומרון. הפבלובים הנבחנים בינינו, אלו אנשי המדיה הידועים גם הם לשמצה (והכותב גם אינו מתכוון להתנצל על אמירה זו, נהפוך הוא), דרסו איש את גווית רעהו במאמציהם להלל, לשבח, לקלס ולאתרג את פועלו של "מר התישבות", הוא מחריב ההתישבות היהודית בארץ ישראל.
ועבור מה? עבור ממשלת חמאס ברצועת עזה, עבור מלחמת לבנון השניה אשר הינה תוצאה ישירה של גרוש זה, עבור הפצצת והפגזת ישובי הנגב המערבי ללא הפסקה, עבור מלחמת "עופרת יצוקה" ועבור כל הרע המדיני והביטחוני שבא עלינו בעקבות הגרוש ומאז.
ולמרות זאת, מספר אנשי המדיה אשר היכו ומכים על חטא התמיכה בגרוש הינו זניח. הרוב מסתבר לנו כמפוחד, צבוע, חסר אומץ נפשי וציבורי להכות על חטא, לוקה קשות במוסר והגינות מיקצועית, רדוף שינאה תהומית למפלגת השלטון, פועל בגלוי כנגד ביסוס מדינת הלאום היהודי בארץ ישראל, בקיצור, יצורי אנוש נחותים אשר אינם ראויים לנו הציבור.

כותב שורות אלו התריע לפני ואחרי בחירתו של מר נתניהו ומפלגתו לשלטון באשר למסע ההכפשה הצפוי כנגדו. ואכן ערמות הצבועים (כאמור, תרתי משמע), לא היכזיבו. אם יעשה נתניהו מעשה נאות, יקטלהו, אם יעשה מעשה שאינו יאות יקטלוהו גם כן. כל שיעשה לו יועיל לו, הם בשלהם באחידות פבלובית מפחידה.

לא המהות היא ענינם, אלא הצורה שבה היגיעה ממשלת נתניהו למה שהיגיעה. לגבי דידם, יחרב ביתנו על ראשינו ובלבד שתימלא תאוותם בידם ויוכלו להושיט אצבע מאשימה כנגד אלו אשר לכאורה מסכנים את שלטונם המתערער, הטוטליטרי, האנטי-דמוקרטי, על מדינת ישראל.
העובדה הבסיסית היא כי לאחר מאה ימי שילטון, המאזן הכללי, החיובי, של ממשלת בנימין נתניהו, מטריפה עליהם את דעתם והם ניתפסים לכל בדל אירוע אשר אף אם אינו מענינינם של מקקי הביבים, הינו עדיין יאות להפיכתו לארוע מכונן-מופרך בחיי העם בישראל ובלבד שההשגים יושלכו מאחורי הפרגוד אל תהום הנשיה. נושא המע"מ הוא דוגמא אחת מיני רבות לכך, נושא הבניה בעבור הריבוי הטיבעי בהתנחלויות הינו דוגמא נוספת.

וכיצד צריכים אנו לנהוג לנוכך מתקפת ומצעד האיוולת הלזה? עלינו להתעלם מהם, הן הציבור והן המושכים בחוטי השילטון. עלינו להתעלם מהם כפי שמנהלי השיירה מתעלמים מהכלבים השוטים, נגועי השחין, הנובחים בצידי הדרך, בעוד השיירה מתנהלת מעדנות ליעדה באין מפריע.

אהרון רול
amroll@rogers.com
www.aaronroll.com
http://www.global-report.net/aroll/
http://www.aaronroll.com/democracy/Hatred_for_Nothing.pdf
http://www.aaronroll.com/Democracy/Israeli Democracy chapters.pdf

המחבר הינו יועץ אירגוני ודירקטור ניהול פרויקטים בכיר לחברות ואירגונים בענף המחשבים
http://www.aaronroll.com
http://www.global-report.net/aroll/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב