דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך ללמוד נכון לקראת הבחינה הפסיכומטרית 

מאת    [ 05/07/2009 ]

מילים במאמר: 757   [ נצפה 3105 פעמים ]

מטרתה של רשימה זו היא לעזור לכם להתכונן לבחינה היטב ולתת מספר דגשים והמלצות לימוד.

הספר

ברשותכם ספר הכנה לפסיכומטרי. ספר זה יעזור לכם להתכונן לבחינה הפסיכומטרית ולהגיע לתוצאה טובה. בספר טכניקות ושיטות חדשניות לפתרון מהיר של תרגילים, פרקי תיאוריה מקיפים ומבחנים לתרגול עצמי.

תחילת הדרך

אם ברצונכם להפיק תועלת מרבית מספר זה ולהצליח בבחינה, תיקחו בחשבון - יש לזה תנאי אחד. תנאי זה מאוד חשוב ומשמעותי, חשוב יותר מכל השיטות והטכניקות. אם לא יתקיים תנאי זה, גם אלף שיטות פתרון מהיר של תרגילים לא יעזרו. אם הינכם מקיימים את התנאי גם בלא הכוון מצדנו, תעשו פלאים ונפלאות ותגיעו לציונים גבוהים ביותר.

אז מהו תנאי מיסטי זה? רצון עז ללמוד ולהצליח ונחישות להגיע למיצוי המכסימאלי של הפוטנציאל שלכם.

קבלת רושם ראשוני

עברו תחילה על ראשי הפרקים בספר, כדי לקבל רושם כללי על המצופה בבחינה הפסיכומטרית. ייתכן שלאחר עיון בפרק אחד תרצו לעבור מיד לפרק הבא. אל תעשו זאת, כל עוד אינכם בטוחים, כי אתם זוכרים את כל הכללים וההגדרות של הפרק הקודם. באתם ללמוד כדי להגשים חלום ולהגיע לפקולטה נחשקת. אם הינכם חפצים בציון גבוה, אנא וודאו כי קראתם את כל הפרקים בעיון רב.

הקפדה על סדר הפרקים

לעתים חומר לימוד בפרק חדש מתבסס על הבנה והפנמה של חומר מפרק קודם. אתם תחסכו הרבה זמן ואנרגיה, אם תקראו כל פרק בעיון רב תוך קריאת התיאוריה ופתרון התרגילים הרלוונטיים בסדר שאנו מציעים לכם.

הפנימו את הנלמד

תעצרו מפעם לפעם במהלך הקריאה כדי לחשוב על הנושאים הנלמדים. שאלו את עצמכם מתי ואיך תוכלו ליישם שיטות המנויות בספר. קריאה כזאת תעזור לכם ללמוד באופן נבון ולזכור היטב את החומר.

סמנו דברים חשובים וכתבו הערות

קראו את הספר עם עפרון ביד (ועדיף - עם עפרון 2HB) וסמנו את ההגדרות ואת הכללים. כתבו את הערותיכם בשולי הספר. אם כלל מסוים הינו כלל שעוזר לפתור סוג נפוץ של תרגילים, סמנו אותו בשלוש כוכביות.הערות וסימנים כאלה הופכים קריאה בספר למהירה יותר, לזכירה יותר וליעילה יותר.

שננו את החומר הנלמד

אם הינכם רוצים להפיק תועלת מוחשית, לא דמיונית, מספר זה, אל תניחו כי מספיק לעבור עליו פעם אחת ברפרוף. אחרי העיון הראשון ספר זה צריך להפוך לספר המונח על שולחנכם לפחות לשלושה חודשים, עד הבחינה. למדו עמו לכל הפחות שעתיים ביום. הניחו את הספר בהישג ידיכם, במקום שיהיה לכם נוח להוציא אותו.

נצלו כל הזדמנות כדי ללמוד

אם אתם חושבים, שתהיה לכם הזדמנות לקרוא את הספר בעודכם ממתינים איפשהו - בתור לרופא, בהפסקת עבודה, בהמתנה לראיון עבודה - קחו את הספר אתכם. עיינו בספר לעתים קרובות, זכרו את האפשרויות הרבות, שייפתחו בפניכם, אם תתקבלו ללימודים בפקולטה שבחרתם. אל תשכחו שיישום השיטות והטכניקות שמצויות בספר יכול להפוך לאוטומטי וקל רק כתוצאה מפניות חוזרות ונשנות אליהן. אין דרך אחרת.

למדו באופן אקטיבי

ברנרד שוו (Bernard Shaw) אמר פעם: "אם סתם ללמד בן אדם משהו, הוא לעולם לא ילמד דבר". שוו צדק. לימוד זוהי פעולה אקטיבית. אנחנו לומדים דרך תרגול. לכן אם אתם רוצים ללמוד את השיטות והטכניקות שבספר, תרגלו אותן! פתרו פרקים לתרגול עצמי, מבחני מתכונת ושאלות לדוגמא. יישמו את מה שלמדתם בכל הזדמנות. אם לא תעשו זאת, תשכחו במהירה את כל השיטות. אפשר לזכור רק את השיטות שמיישמים בפועל.

אתם עומדים להיבחן בבחינה פסיכומטרית, בחינה קשה. נסו ליישם את השיטות, שפיתחנו, כדי לפתור תרגילים פסיכומטריים ותראו, שהשיטות יעזרו לכם באופן נפלא.

מעקב אחר התקדמותכם

קבעו לכם מנגנון מעקב אחר ההצלחות שלכם. רשמו כמות תרגילים שפתרתם במהלך כל יום וסכמו את ההישגים שלכם באופן סדיר, פעם בשבוע. נהלו סטטיסטיקה מסודרת של כמות התרגילים שפתרתם נכון יחסית לכלל התרגילים. אם תעבדו בצורה נכונה תראו שאתם משתפרים. עם הזמן תרגישו כי אתם שולטים בטכניקות שהראנו לכם עלי הספר והבחינה הפסיכומטרית תהפוך למוכרת יותר ובהיותה כזו - לקלה יותר.

צברו בטחון עצמי

הבטחון עצמי שלכם יגדל והפחד - יעלם. אל תפחדו מהבחינה. פחד גורם לחרדה וחרדה - לשיתוק. אם תכירו היטב את כל סוגי השאלות בבחינה הפחד יעלם. הבחינה לא תהווה קושי מיוחד עבורכם.

נהלו יומן הצלחות בפתרון התרגילים. ברגע שתתחילו להשתפר בפתרון תרגילים בפסיכומטרי הדבר יביא לכם השראה נוספת וייתן כוח לעוד ועוד מאמצים. יהיה נעים לקרוא מחדש את הרישומים כאשר תקבלו ציון גבוה בבחינה ותתקבלו לאוניברסיטה.
לסיכום:

1.פתחו בכם רצון עז ורציני להצליח בבחינה הפסיכומטרית.

2.קראו כל פרק פעמיים לפני שאתם ניגשים לקריאה ולימוד של הפרק הבא. פתרו את כל התרגילים.

3. עצרו לעתים במהלך קריאת התיאוריה ושאלו את עצמכם כיצד ניתן ליישם את הטכניקה בבחינה.

4.סמנו את כל הדברים שנראים לכם חשובים.

5.יישמו את הטכניקות בבחינות המתכונת, בתרגילים ללימוד עצמי ובמבחני הסימולציה.

6. עקבו אחר ההתקדמות שלכם בחומר. שאלו את עצמכם, אילו טעויות עשיתם, איזו התקדמות השגתם, אילו מסקנות הסקתם באשר להמשך הלימוד.

7.נהלו יומן לימודים בו תרשמו את כמות התרגילים היומי שפתרתם, רשמו בקצרה איך יישמתם את השיטות הפסיכומטריות שפיתחנו עבורכם ומה למדתם באותו היום.


בהצלחה בבחינה,
צוות מדריכים של רשת או.קיי.
http://www.iok.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב