דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לעצור ולהתבונן 

מאת    [ 02/07/2009 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2209 פעמים ]

לעצור ולהתבונן

ישבתי לשוחח עם חברים על 'מהו אימון?' ,'למה אימון?', ו'למי מתאים אימון?'. אחת מהנוכחים סיפרה שחברה שלה שכנעה אותה, פעם, לבוא ולשמוע על אימון. היא שמחה על ההזדמנות מתוך סקרנות ונענתה להזמנה. המאמן שהרצה בפניהם הציע בסוף ההרצאה למי שמעוניין לבוא ולהתנסות באימון, הוא גם אמר במהלך המפגש שהאימון מתאים לכל אדם. כאן היא ענתה לו שאצלה הכל טוב בחיים, לא חסר לה כלום, היא מאושרת ולכן לא רואה בכך שום תועלת. תשובתי המיידית לדבריה היתה 'אין דבר כזה' וחבר אחר מהנוחכים בשיחה ענה לה 'בעצם התשובה שלך כבר משהו לא בסדר' (שנינו התכווננו לאותו הדבר). באותו רגע שאל חבר נוסף: אם מישהו חי בהרגשה שטוב לו והוא מאושר במה שיש לו, גם אם זו רק ההרגשה שלו, אבל ככה הוא מרגיש, אז מה רע בזה?

קודם כל אני רוצה לומר שאין 'טוב' ו'רע', יש את מה שיש, יש מציאות, אנחנו מלבישים עליה תוויות, פירושים והגדרות וכל אחד מפרש את אותה המציאות בצורה שונה. לכן תשובתי לשאלה האחרונה היא שזה לא רע (או ליתר דיוק - לא טוב ולא רע). אדם שקם כל בוקר ומאושר בחייו בהחלט יכול לשמוח בחלקו. אבל מה בעצם יש שם מאחורי אמירה כזו, מיהו אותו אדם כשהוא אומר אמירה כזו, מאיפה הוא בעצם יודע שהוא חי באושר והאם יש רמות שונות של אושר ?

אני מאמין, שכל אדם שיהיה המאושר בחייו ושמח בחלקו, אם לצורך התרגיל תינתן לו ההזדמנות לשנות משהו בחייו או לבחור לעשות כל מה שירצה ללא מגבלות, הוא יוכל לרשום רשימה של דברים שאם יבדוק אותה אחר-כך יראה שחלקם לא בהכרח הולמים את חייו. אני מאמין שאם יבדוק איזה אדם הוא יהיה אחרי שיממש את משאלותיו ואיזה אדם הוא היום, הוא ימצא שני אנשים שונים או ליתר דיוק את אותו האדם, הוא עצמו, אך בהוויות שונות. אני מזמין כל אחד מכם, המאושרים בחייכם, לעשות את התרגיל ולהמשיך ולהיות מאושרים עוד יותר.

אני בהחלט לא בא להגיד שאותו אדם, שמרגיש מאושר, חי לגמרי באשלייה וממחר בבוקר הוא צריך לקום עצוב ומדוכא כי פתאום מצא שאיפות חדשות, דברים שחסרים לו ושלא עובדים בשבילו בחייו. להיפך, הוא יכול לנצל את זה שהוא כבר מאושר ומהמקום הזה להתפתח לרמות גבוהות יותר של אושר, אהבה וחמלה. הוא יכול לקום מחר בבוקר וכבר להרגיש עוד יותר מאושר מכיוון שבנוסף לכל הסיבות לאושר שהיו לו עד אתמול, נוספו לו מקומות נוספים בחייו לשאוף אליהם ולהגשים אותם והוא כבר יכול להיות יותר מאושר שהוא מתחיל בדרך חדשה שתעלה את רמת האושר בחייו. כילד, לימדו אותי להסתפק במה שיש וכך גם עצרו אותי מלחלום ולשאוף. היום אני יודע להיות מאושר גם ממה שאין לי בחיי כי אני יודע שאני בדרך להשיג אותו. כדאי גם לזכור שהדברים בחיים הם ארעיים ומשתנים כל הזמן וכך גם הסיבות הנראות לאושר. האושר האמיתי נמצא בנו פנימה והוא אינו תלוי בנסיבות.

מכאן בעצם באו התשובות ש'אין דבר כזה' ו'בעצם התשובה כבר משהו לא בסדר'. מעטים האנשים שהגיעו להגשמה בחייהם אך יש לא מעט אנשים מאושרים בחייהם שממשיכים להתבונן, להתאמן ולפתח את אושרם. אדם שחי עם עצמו בידיעה המוחלטת שהוא מאושר והכל בחייו עובד בדיוק כפי שהיה רוצה, חוסם בפניו, בעצם האמירה הזו, את האפשרות לעצור ולהתבונן, ואת ההזדמנות להגיע לרמות גבוהות יותר של אושר בחייו כאלה שיאפשרו לו אהבה וחמלה לעצמו ולסובבים אותו.

זכרו שהכל בחיים אפשרי והבחירה נתונה בידינו, כל אחד מאיתנו.

תמשיכו להיות מאושרים.
יריב גרוסמן,

מהנדס אלקטרוניקה. מאמן אישי ועסקי בשיטת סאטיה.

בוגר אמושיין - בית הספר למצוינות באימון.

ליצירת קשר - yariv.grossman@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב