דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שצריך לדעת על רישום חברה 

מאת    [ 30/06/2009 ]

מילים במאמר: 575   [ נצפה 3522 פעמים ]

כל מה שצריך לדעת על רישום חברה

 

רישום חברה הוא למעשה ההליך החוקי אשר יש לעבור על מנת להקים חברה בישראל. הקמת חברה תכליתה היא כלכלית בעיקרה, ומטרתה השאת רווחים לבעליה. חברה יכולה להיות עסק של אדם בודד, כלומר בעל מנייה אחד ועד בעלי מניות רבים. המנייה היא החלק היחסי של אותו אדם בחברה. בעל או בעלי המניות של חברה הם אלו שאחראים עליה ברמה הפורמלית וחלים עליהם חובות וזכויות. חברה אשר אחריות בעלי המניות שלה מוגבלת תקרא חברה בערבון מוגבל (בע"מ).כאשר רישום חברה נעשה במוסד אשר נקרא רשם החברות (יחידה ארגונית שעוסקת בהליכי הרישום של חברות ובאיסוף המידע שהן אמורות לספק).

 

רישום חברה – מי יכול?

 

על פי חוק החברות התשנ"ט – 1999, רשאי כל אדם למעשה לפתוח בהליך של רישום חברה. יש לו זכות להקים חברה בתנאי שמטרתה אינה נוגדת את החוק במדינה (המבססת את רעיון זכות ההתאגדות). החברה אסור שתהיה בעלת תוקף בלתי מוסרי או שתהיה נוגדת את תקנת הציבור והיא נחשבת כאישיות משפטית לכל דבר ועניין. בעת הקמת חברה  ברשם החברות יש לכלול בבקשה לרישום גם מספר מסמכים בינם: תקנון של החברה, הצהרה וחתימה של בעלי המניות שלה, והצהרה של מנהליה  על כך שהם נכונים לשמש כדירקטורים שלה. רישום חברה אשר מטרתה אינה - רווח לבעלי מניותיה תחשב כחברה בעלת מטרות ציבוריות.

 

רישום חברה – כמה זה עולה?

 

על מנת להשלים את תהליך רישום חברה ברשם החברות יש לשלם אגרת רישום על סך אלפיים ומאתיים שקלים. אגרה זו, יחד עם אגרה שנתית לרשם החברות מכוננת את פעילותה. על חברה להכיל גם תקנון ברור ומסודר. תקנון זה הוא מסמך מחייב בין החברה לבעלי מניותיה וגם בינם לבין עצמם. עליו לכלול את הפרטים הבאים: שם החברה (חייב להיות בעברית אליו ניתן להוסיף שמות בשפות אחרות), מטרות החברה, פרטים בדבר ההון וכן הערות לגבי הגבלת אחריות. תקנון זה צריך להכיל גם את ההסדרים הפנימיים של החברה עליה יחתמו כל בעלי המניות הראשונים בפיקוח עורך דין. רישום חברה מאושר כאשר הרשם מוצא שהתקיימו כל התנאים והדרישות  -לפי החוק. הוא ירשום את החברה, יתן לה מספר רישום חברה ותונפק לחברה תעודת התאגדות.

 

רישום חברה – מי אחראי בעצם

 

רישום חברה הוא הליך חוקי המסמן את בעלי החברה. עם זאת בעלי המניות בחברה אינם בעלי הרכוש או הנכסים של החברה אלא היא עצמה.  בעלי המניות נהנים מדיבידנד, רווחי החברה, על פי מידת ההשקעה היחסית שלהם ועל פי מידת ההון של החברה. רישום חברה מגן על בעלי המניות מפני נושים של החברה, והם אף אינם חייבים בחובותיה יותר מסכום ההשקעה.  הפסקת פעולתה של חברה מתבצעת על ידי הליך משפטי. ההליך מבשר על פירוק החברה וחיסולה. פירוק חברה מתקיים לפי הכתוב בחוק החברות, ובעטיו מתמנה כונס נכסים המחלק את התמורה בין נושי החברה. בסיום ההליך מודיע בית המשפט בצו על חיסול החברה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב