דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לחסוך בהוצאות מחשוב בעסק 

מאת    [ 30/06/2009 ]

מילים במאמר: 1104   [ נצפה 2500 פעמים ]

איך להוציא יותר מהשקל שלכם!

עסקים קטנים ובינוניים מוצאים דרכים להיות יצירתיים בכל הקשור לקיצוץ וחיסכון במשאבים הכספיים העומדים לרשותם. יחד עם זאת, ישנם מספר כלים שבלעדיהם אי אפשר לתפקד כהלכה. ברשימה שלפנינו נסקור 10 טכנולוגיות שהן חיוניות לתפקודו השוטף של כל עסק חדש (ומתחדש) ונחשוף כיצד ניתן להצטייד בהן מבלי לקרוע את הכיס כשיוצאים לקניות.

1.מחשב שולחני:
מחשב שולחני הנו כלי העבודה העיקרי של כל חברה. כל הפעולות השוטפות עוברות דרכו ונעשות בעזרתו: חשבונאות, שיווק, ניהול לו"ז, ניהול משימות, כתיבת מסמכים, מייל ועוד ועוד. מחשב יוקרתי וחזק, שעולה 3500 ש"ח, אמנם יכול לספק די כוח לניהול מדינה קטנה אבל הוא הרבה מעבר לצרכים הבסיסים שלנו. מחשב רגיל, כזה שעולה סביב 1500 ש"ח יספק את הסחורה בלי בעיה - כל עוד לא נריץ עליו יישומים מיוחדים (תכנות גרפיות למשל). בעיה נוספת היא סוגיית המחשב לכל עובד. כיום ניתן להשיג תכנות אשר מאפשרות לפצל את המחשב למספר עמדות עבודה, תכנה כזאת יכולה לחסוך לארגון הון תועפות - הן ברכישת חומרה ותכנות והן בתחזוקה שוטפת.

מה לקנות: אנו ממליצים על מחשב E7400 עם 2G זיכרון. מחשב כזה ניתן לפצל ל-5 עמדות עבודה בעזרת תוכנה כמו BeTwin.

2.פס רחב
אין צורך להסביר מדוע אינטרנט על פס רחב חיוני למשרד - אבל בכל זאת נרחיב. DSL או כבל יעשו את העבודה, אבל אנו ממליצים לא לחפש את הפתרונות הזולים והאטיים. בעבור תוספת של מספר שקלים בחודש תוכלו ליהנות משירותי פס רחב אשר מהר מאוד יחזירו את עצמם כאשר המידע יגיע ויצא מהארגון מהר פי כמה. בעידן המידע - המהירות היא הקובעת. כמו כן ניתן לחסוך משמעותית אם במקום לקנות מספר מחשבים לארגון (מחשב לכל עובד) ולהכין נק' רשת לכל מחשב - מכינים נק' רשת אחת ואת המחשב הזה מפצלים ל-5 עמדות עבודה. בשימוש עם תכונות כמו BeTwin מהירות הגלישה אינה נפגעת ואנו יכולים להגדיל את החיסכון משמעותית.

מה לקנות: אנו ממליצים לערוך סקר שוק ולאו דווקא לרכוש שירותים מהספק הנוכחי שלכם אלא לברר ולמצוא את החבילה הכי משתלמת. קיים אתר בשם כמהזה? שמספק שירות השוואת מחירים ויכולות של הספקיות השונות.

3.מחשב נייד
כל עסק (במיוחד כזה שנותן שירותים או סטארט אפ ) מחזיק מחשב נייד - הסיבות ברורות. כשאנו מחפשים מחשב שיוכל לתפקד הן כמחשב משרדי והן כמחשב ביתי אין ספק - הנייד מנצח את כולם. אם לא אכפת לכם המשקל (שהוא לא כ"כ נורא היום) אין ספק שהנייד נותן תמורה יפה למחירו. נייד טוב יעלה לכם בסביבות 5000 ש"ח, אבל אפשר להשיג ניידים לא רעים בכלל גם בסביבות 4000 ש"ח ופחות. מי שבעיקר משתמש בנייד על מנת לגלוש יכול גם למצוא את המענה לצרכיו בעזרת מחשבי כף יד.

מה לקנות: אנו ממליצים על ניידי Dell מסדרת inspiron ומעלה. למרות המחיר הם בהחלט מספקים את הסחורה. במדריך הבא תוכלו ללמוד באופן מפורט איזה נייד מומלץ לרכוש.

4.נייד חכם
בימים אלה נדמה שצריך להשקיע מאמץ כדי למצוא טלפון נייד שאינו חכם. יחד עם זאת חלק מהמכשירים בהחלט מצדיקים את המחיר ומספקים את הסחורה - וחלק לא שווים את הפלסטיק שממנו הם עשויים. אין ספק שהכוכב של קטגוריה זו הוא לא אחר מאשר iPhone שתפס את מקומו כמכשיר הרשמי של אנשי העסקים. אבל אותו תוכלו להשיג באופן רשמי בארץ רק מספטמבר. ניתן למצוא בארץ מכשירים טובים לא פחות ולמצוא חבילות אצל מפעילות הסלולר בארץ אשר יענו בדיוק על הצרכים שלכם (יותר זמן אוויר פחות הודעות וכיוב).

מה לקנות: אנו ממליצים על blackberry או כל נייד מגע אחר שמוצא חן בעיינכם. בסעיף הזה יש המון עניין של התאמה אישית.

5.אתר אינטרנט
כן, הלקוחות שלכם שופטים אתכם לפי אתר האינטרנט שלכם. אם אין לכם די תקציב כדי לרכוש את שירותיו של בונה אתרים מקצועי, ניתן להשיג תוצאות סבירות מספקים כמו Yahoo וכמו Microsoft.
Microsoft live small business מציע אחסון, בנייה ואפילו כתובות מייל בחינם. אפילו הדומיין חינם בשנה הראשונה עם תוספת תשלום של 14.95$ מהשנה השנייה. Yahoo web hosting עומד על אזור ה-10$ לחודש, כולל תבניות מוכנות מראש. אין ספק שהעבודה שבונה אתרים מקצועי יעשה עבורכם שווה יותר מהכול אבל מכיוון שאנו באים לחסוך - זאת התחלה טובה!

מה לקנות: התחילו באתר DIY פשוט וקל, עם אחסון, דומיין וכתובות מייל בזול. תוכלו למצוא באינטרנט אינסוף מאמרים על איך לבנות את האתר בצורה טובה ורצינית.

6.תוכנת הנה"ח
מעטים הם היזמים המתרגשים מתוכנת הנהלת חשבונות. יחד עם זאת - אם ברצוננו להתנהל נכון ולדעת מה קורה עם תזרים המזומנים שלנו בכל רגע נתון - זה המקום להשקיע. כיום ניתן למצוא תכנות הנה"ח טובות במחירים נמוכים ואפילו לקבלן חינם לתקופת ניסיון. כמו כן חלק מהתכנות ניתן לפצל (כאשר אנו מפצלים את המחשב מסעיף 1 - בעזרת תכנת BeTwin) וכך ניתן לעבוד איתן בו זמנית לפחות בשני מוקדי עבודה (המנכ"ל וסמנכ"ל הכספים למשל). כך שלמרות ההשקעה - גם כאן ניתן לחסוך לא מעט.

מה לקנות: אנו ממליצים על תוכנת "כספית". תכנה נוחה וקלה לשימוש.

7.Office
צריך מקום שבו ניתן לנהל את המסמכים, גיליונות עבודה ומצגות. חשבו על המחיר האופטימלי עבורכם - אם גם אתם חשבתם על 0 ש"ח אזי התכנות הבאות יכולות להתאים לכם: OpenOffice, Zoho, או Google aps. כל התכנות האלה נותנות פתרון לא רע לעסק מתחיל שתקציבו מוגבל. לאחר שמתפתחים ויש יותר תקציב - אפשר לעבור לoffice של Microsoft. חשוב לזכור - גם כאן ניתן לחסוך המון אם מפצלים מחשב אחד ל-5 עמדות עבודה בעזרת תכנת BeTwin, כך ניתן לקנות רישיון אחד - ולאפשר לחמישה אנשים לעבוד עליו בו זמנית ובלי הפרעות.

מה לקנות: OpenOffice, יעשה את העבודה בהתחלה, Google aps יכולים להתאים אף הם - בעיקר (ורק) אם אתם עובדים בסביבת On line כל היום.

8.מדפסת
רגע לפני מדפסות הדיו. חסכו מקום ועלויות ע"י קניית מדפסת רב שימושית, של HP, Canon או Brother. מדפסת כזו היכולה גם לצלם, לפקסס ולסרוק בנוסף להיותה מדפסת היא כלי מעולה ונותן תמורה טובה למחירו. 2000 ש"ח יסדרו לכם אחת צבעונית ו-1000 ש"ח הם נקודת התחלה טובה למונוכרומטית. ניתן להשיג כיום מדפסות אלחוטיות אבל אלה יקרות מאוד.

מה לקנות: אנו ממליצים על מדפסת רב שימושית של HP.

9.גיבוי
כולנו מוכנים להשקיע לא מעט בציוד טכנולוגי, אבל די מתקמצנים כאשר מדובר בגיבוי. ניתן להשיג היום כוננים חיצוניים או תכנות גיבוי ע"ג שרת מעולות ובמחיר שווה לכל כיס. גיבוי ע"ג שרת מעניק גם פתרון במקרה של אסון כמו שריפה או פריצה - מה שכונן חיצוני לא מספק. תכנת Genie-soft נותנת תמורה מעולה וראויה לכסף.

מה לקנות: כפי שאמרנו - אנו בעד תכנת Genie-Soft. גיבוי ע"ג שרת באופן אוטומטי.
בקישור הבא תמצאו השוואה שנעשתה ומצאה את התוכנה של Genie כמומלצת ביותר.

10.שיווק באינטרנט
אחרון אחרון חביב וחשוב - אחרי שחסכנו בהצטיידות למשרד - בואו נחסוך גם כאן. היום ניתן לפרסם באינטרנט בזול ובצורה יעילה וממוקדת. Google adwords נותנים תמורה מצוינת שכן מודל התשלום PPC מאפשר לנו לשלם רק עבור תוצאות. באתר ניתן למצוא הסבר מפורט וממוקד כיצד להפיק יותר מכלי זה ולהפוך אותו לכלי שיווקי ראשון במעלה.

מה לקנות: אין ספק - Google adwords הוא הכלי לשיווק באינטרנט.

זהו זה. תמה הרשימה שלנו. נשמח לשמוע מכם איך אתם חוסכים ובגדול!

ניתאי אלון,
Greenware
http://www.greenware.co.il

מחשבים לא קונים - מחשבים מפצלים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב