דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ עסקי - משא ומתן - כללים פשוטים ליישום 

מאת    [ 26/06/2009 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2412 פעמים ]

במהלך כל חיינו אנו מנהלים משא ומתן. עוד בצעירותנו כאשר אמא ביקשה מאיתנו לסיים את האורז התננו לה את זה ב "אח"כ שוקולד, טוב?"
נמשיך לביה"ס - המורה התנתה לנו את "הקדמת ההפסקה" - ב"אם תהיו בשקט עד שנסיים אז..." ומשם לצבא ומשם לאזרחות.

אפילו שכאשר הסרנו מעצמנו כל עול של מסגרות וטסנו לתילאנד - את מרבית היום העברנו בויכוח חסר פשרות על עלות השרוואל!

אבל בוא לא נתבלבל ונהפוך ווכחנות גרידא ליכולת ניהול מו"מ - להיות פולמוסי וצעקני אולי יניב את התוצאה שאותה ביקשת אך לא יציג אותך כבעל יכולות מו"מ (וספק אם ישאיר לך חברים...).

מו"מ - מה זה אומר?

הגדרה מילונית - "משא ומתן הינו מושג חברתי אשר בא לציין את תהליך התנהלותם של דברים (דיבור, שפת גוף, מהלכים) בין שני אנשים או יותר, לצורך חילופי דברים ביניהם.
"משא ומתן זהו שילוב של אסטרטגיה ואינטליגנציה".

אסטרטגיה - תכנון מהלכים מחושב תוך התייחסות לגורמים כגון: מקום, זמן והאדם הנמצא מולך.

אינטליגנציה - היכולת לקרוא מצב, לנתחו ולייצר תשובה / תגובה יצירתית והגיונית.

עוד לפני שהתחלנו לשאת ולתת ישנם מספר כללים ראשונים אך מחייבים (הרי כבר סיכמנו שאנחנו יודעים ל"התמסחר"..):

1. הקשבה - הקשב ללקוח תוך מתן סימנים אקטיביים - הנהון, רכינה קדימה, אישור הבנה.
כל אלו יובילו את האדם העומד מולך להגיב בחיוב ולהמשיך לדבר... ולדבר... ולדבר...,
נוסיף, שכאשר הקשבת במתינות יהיה הלקוח מחויב להקשיב לך גם כן!
2. היה ממוקד - הובל את השיחה, כאשר שאלת שאלה / נשאלת שאלה, וודא שהתשובה הינה עניינית, גלישה והרחבה לעיתים מסיטה את הפוקוס מהנושא המרכזי ועלולה להוביל לבזבוז זמן יקר.
3. היה מסודר - תמיד היה מוכן עם ניירת, כלי כתיבה, פליירים, כרטיסי ביקור - סדר וארגון מעיד על מקצועיות.
4. הזהר להחצין רגש - גם אם הלקוח מתגרה בך ומנסה ל"דחוף לפינה" השאר מאופק והגב באופן מאופק ושקול.
5. וודא הבנה - שאל שאלות ואשר את דברי הלקוח בכל נושא לגופו, יתכנו מקרים שהלקוח יאמר מספר דברים כתגובה לנושא אחד, חזרה על דבריו ימקדו אותו ויובילו אותו לחיזוק נושא אחד מדבריו.

ניהול מו"מ הינה מיומנות!

כאשר אתה מנהל מו"מ היה ממוקד ודבר בהתלהבות, הפגן ביטחון (אך לא מוגזם), צור סקרנות אצל הלקוח במשפטים פתוחים, שים לב לפרטים: אסוף נתונים מ"הנאמר" ומ"הלא נאמר" (לפעמים מה ש"נאמר בין השורות" הופך את המו"מ למנצח!)
היה רגיש - לעצמך וללקוח, תוביל ותנצח!
נאור שקד
מנכ"ל
תכלית - ייעוץ הדרכה והשמה

http://www.tachlit.biz



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב