דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עמותה 

מאת    [ 26/06/2009 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 3141 פעמים ]

ניסתם להקים עמותה - חשבתם פעם על יסוד מיזם חברתי - אני מניח שלחלקנו התשובה לשאלה זו הנה חיובית עם זאת רובנו נמנעים מהקמת עמותה ומהפיכת הרעיון למציאות ברת קימה. את הקושי בהקמת עמותה ניתן לאבחן כבר בשלב בו נדרשים לפנות לרשם העמותות ולבקש להרשם כעמותה. מסיבות מס ודרישות רשם העמותות נדרשים לחתום על טפסי רשם העמותות לפחות 7 אנשים בנוכחות עורך דין. זוהי דוגמא אחת המתחילה את ההליך הפרוצדוראלי הכרוך בהקמת עמותה, בהמשך נדרשים לסור למשרדי מס ערך מוסף (למרות שברוב המקרים עמותה לא תדרש להוציא חשבונית עם מע"מ) ומשרדי מס הכנסה על מנת להרשם כחוק כעמותה. בנוסף עמותה נדרשת לעמוד בדרישות מס הכנסה ולכן רצוי לשכור את שרותיו של רואה חשבון האמון על הגשת דוחות כספיים.
עד עכשיו דנו בהליך הפרוצדוראלי אך בל נשכח כי עמותה לא נוסדה רק לצורך היווסדה אלא לשם הגשמת מטרה חברתית. מטרה זו יכולה להיות עזרה לזולת בדרך זו או אחרת, תרומה לקהילה, פעילות תומכת איכות סביבה. הגשמת חזון מייסדי העמותה כרוכה בהשקעת משאבים רבים. משאבים אלו יכולים להיות משאבים כספיים של מייסדי העמותה, גיוס תרומות מהקהל הרחב או ממספר מועט של תורמים. המילה משאבים גם מכוונת למשאבי זמן הנדרשים לרוב בגיוס המשאבים הכספיים ובהפיכת החזון של מקימי העמותה למציאות בת קימה.
מה יפה הוא הדבר כי בארצנו הקטנה קיימים כה הרבה עמותות וכה הרבה אנשים רחבי לב המעוניינים לתרום מזמנם וממרצם. גם המדינה הבינה שיש לתמוך בעמותות, לצורך כך הנהיגה בשנים האחרונות מבחנים שיוויונים המגדירים מהם הקריטריונים לתמיכה הממשלתית בעמותות. באתר משרד המשפטים ובאתר עמותה סנטר ניתן למצוא פרטים רבים על תבחני התמיכה בעמותות.
האם ידעתם כי גופי תרבות רבים מאוגדים כעמותות וזוכים לתמיכה ממשלתית ?, הבימה, התיאטרון הלאומי, זוכה לתמיכה משמעותי של מיליוני שקלים רבים מהמדינה. התמיכה יכולה גם להגיע מתוך תקציבים עירוניים, כדוגמא לכך ניתן להצביע על עיריית תל אביב המפרסמת אף היא קריטריונים לתמיכה מתוך התקציב הציבורי. אם ייסדתם עמותה רצוי כי תבדקו אם אתם עומדים בקריטריוני התמיכה השונים, על מנת שגם עמותתכם תקבל תמיכה ציבורית.
לסיכום אומר כי אומנם הליך הקמת העמותה כרוך בהליכים פרוצדורליים רבים ויש הרבה רגעים קשים בתפעול העמותה אך יחד עם זאת התוצאות של הגשמת חזון העמותה מספקות אנרגיות אדירות למתנדבי העמותה.ויש לדעת כי גם המדינה מעודדת פעילות עמותות על ידי תמיכה תקציבית. אז בהצלחה לכל המתנדבים
עמותה הנו אתר המציג מידע מקיף על הקמת עמותה כמו גם קבלת טיפים כיצד לבחור רואה חשבון



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב