דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טורקיה - מסעות וטרקים 

מאת    [ 25/06/2009 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 3531 פעמים ]

אם להתעלם לכמה דקות מהחרם הישראלי האחרון על טורקיה, אפשר להצהיר בנקל שהמדינה המוסלמית הססגונית אינה רק דילים של "הכל כלול" ו"בטן-גב בבריכה". טורקיה היא מדינה של תרמילאות לא פחות ממדינות דרום מזרח אסיה, מדינה של טיולי ג'יפים, היסטוריה מרתקת וטרקים בטבע. כל אלה הפכו את טורקיה ליעד תיירותי מהמבוקשים ביותר בישראל.


תרמילאים בטורקיה שבוחרים בטיולי ג'יפים, ייהנו מלא מעט מחזות טבע ונוף עוצרי נשימה ומנותקים מכל רעש אורבני ומודרני. בטיולי ג'יפים במדינה הקסומה הזו – טורקיה, נחשפים לכפרים ועיירות נסתרות, והתיירים פוגשים פנים אל פנים את אוכלוסיית המקומיים המשמרת את אורחות חייה מימי קדם.


טורקיה - היעדים המומלצים לטרקים

טרקים בטורקיה חושפים במלוא הדרם נחלי איתן קוצפים לרגלי הרי ענק בני אלפי מטרים, יערות עד של עצי אורן וארז, תצפיות מגבהים רמים יותר מגובה העננים, וכאמור אתרים היסטוריים שמאפשרים מבט אנתרופולוגי בשטח, והכול בשטחה של טורקיה.
הטרקים משלבים בתוכם סוגים שונים של אתגרים פיזיים, אבל בסך הכול לא מדובר במסלולים שלא ניתן לצלוח.


טורקיה מציעה כמה יעדים אטרקטיביים לביקור, שחבל להחמיץ. עם היעדים הללו נמנים עיר הבירה של טורקיה, אנקרה; העיר העתיקה אפס (EFES); עיירת הנופש המדהימה בודרום; אנטליה הפופולארית לחופי הים התיכון; מרמריס; רכס הקצ'קר בצפון מזרח טורקיה; אגם ואן; קהילת חרן העתיקה; ואתר קפדוקיה, המאכלס שני הרי געש פעילים.


טורקיה - חודשי השנה העדיפים לבילוי חופשה טורקית

מתי הכי שווה ליהנות מכל היופי הזה של טורקיה? באביב ובסתיו. בחודשים זה אומר מאפריל עד יוני, ומספטמבר עד נובמבר. אם אתם מתעקשים על טורקיה של אמצע הקיץ, דעו שמחכה לכם מזג אוויר לוהט, ואילו בשיאו של החורף החופים כמעט ריקים מאדם. ועוד פרט: במזרח טורקיה מזג האוויר מושלג כמעט בכל חורף, לכן כדאי לבקר שם רק מסוף יוני עד ספטמבר.


טורקיה מפעילה כמה נמלי תעופה בינלאומיים – באיסטנבול, באנקרה, באיזמיר ובכמה אתרי נופש לחוף הים התיכון. אזרח ישראלי לא יזדקק לוויזה אלא לדרכונו בלבד, ובלבד שזמן שהותו במדינה לא יעלה על שלושה חודשים.


אמצעי התחבורה השונים בתוך טורקיה

החברה הלאומית של טורקיה, טורקיש איירליינס, מוציאה טיסות בין כל הערים הגדולות במדינה. אוטובוסים, האופציה הזולה, יש תמיד לכל מקום בהפרשי זמן קצרים ולרוב גם בנוחות יחסית. נוחה היא גם הרכבת המחברת בין איסטנבול לבין איזמיר ואנקרה.


אם בחרתם לשכור רכב על מנת לטיילל, דעו שהמוסכים הטורקיים זמינים, אמינים וזולים מאוד, ביחס לישראל לפחות. עם זאת, רצוי להימנע מנסיעה בתוך הערי טורקיה, מאחר והתנועה בהן צפופה בערך כמו בתל-אביב, ועל חנייה כמעט ואין מה לדבר. מוניות שירות יסייעו לכם לא מעט, במקום.


אז לפני שאתם סוגרים דיל בזול ברגע האחרון, חשבו שוב אם לא שווה לכם להשקיע טיפה יותר, וליהנות גם משאר האטרקציות שיש למדינה כמו טורקיה להציע.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב