דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נגמרה לי האהבה 

מאת    [ 21/06/2009 ]

מילים במאמר: 579   [ נצפה 4140 פעמים ]

נורית נשואה למתי כבר 15 שנה ובמשך השנים האחרונות חשה שחדלה לאהוב אותו. היא שיתפה אותי בכאבה ואמרה: "האהבה שחשתי אליו כ"כ הרבה שנים - נעלמה כלא הייתה". בעלה היה בעבר החבר הטוב ביותר שלה ויחסי האימון ביניהם היו הדדיים, עד שלפני חמש שנים פוטר ממקום עבודתו שנחשב בעיני שניהם מקום בטוח. מאז מתי עובד בכל מיני עבודות מזדמנות.

בשעות שהיו עדיין שיחות ביניהם הוא שיתף אותה ברגשותיו ואמר לה שהוא מרגיש חסר-ערך ומבוזבז. הוא היה עצוב מאד ולאט לאט שתיקותיו מלאו את הבית. הריחוק מרעייתו קנה לו אחיזה - דבר שגרם לה כאב וכעס רב. האידיאל שחשבו לחיות על-פיו: "שנינו ביחד וכל אחד לחוד" התרסק לרסיסים. עתה לא היה ה'ביחד' אלא רק ה'לחוד'. נורית תיארה לי את נישואיהם כפסי רכבת שהיו בעבר קרובים, מתואמים והדדיים ובמשך הזמן הפסים הלכו והתרחקו אחד מהשני. חייהם המשותפים הפכו להיות בלתי נסבלים ונורית הייתה מלאה בתלונות כלפי מתי. היא כעסה על כך שאינו מוצא עבודה במקום מכובד הראוי לו, שאינו מפרנס את המשפחה כבעבר, היא ביקרה את הריחוק שלו וכעסיה כלפיו היו לחם חוקה.

לאחר מספר חדשי אימון יצרה נורית שינוי משמעותי והחזירה את האהבה אל תוך חייה. כששאלתי מה הייתה נקודת המפתח בשינוי שחוללה, ענתה בביטחון: "חדלתי לבקר אותו, לשפוט אותו ולהאשימו. היום אני מתבוננת ורואה רק את יתרונותיו וגיליתי להפתעתי שיש לו הרבה יותר יתרונות ממה שראיתי אף בשנים הטובות של חיינו". היא נזכרה בציטוט שציטטתי בפניה: "הווה דן כל האדם לכף זכות" (הלקוח מפרקי אבות) והוסיפה שהיא מבינה מדוע ניתנו לאדם שתי עיניים. העין האחת הינה העין הרעה הרואה רק את השלילי, הביקורתי והשיפוטי, והעין השנייה - העין הטובה - שהיא העין החיובית, החומלת, המקבלת. "המפתיע" הוסיפה ואמרה "שברגע שהתחלתי להשתמש 'בעין הטובה' והפסקתי לשפוט ולכעוס עליו אלא להקשיב למצוקותיו, לכאביו, למדתי לעודד אותו ולהתבונן על הצד הטוב שבו - גם הוא השתנה וזכיתי לקבל בעל חדש!"

מה קרה לנורית?

נורית במשך כל השנים התרכזה בצרכים שהיא חשבה שהיא אמורה לקבל מבעלה ולא קיבלה, את הציפיות שלה ממנו, ציפיות שלא מומשו וכך במהלך השנים היא התרוקנה כשלא קיבלה את מה שחשבה שהיא אמורה לקבל.

כולנו התרגלנו לאהבה שיש בה ציפיות וצרכים מבן-הזוג. למדנו להתנות את אהבתנו בקבלת אהבה, בקבלת תשומת-לב, בסיפוק צרכינו באופן בלתי פוסק. האהבה המותנית הזאת אינה אהבה אמיתית
אלא היא אהבת עצמנו מנקודת מבט אנוכית, אגואיסטית. כשאנו נצרכי אהבה אנו מאבדים את האהבה האמיתית שלנו כלפי עצמנו. אנו חשים אהובים, מוערכים, רצויים רק כשבן הזוג שלנו מרעיף עלינו אהבה. אם הוא לא עושה זאת - אנו מרגישים חסרים וכתוצאה מכך - מתלוננים.

אהבה אמיתית, אהבה טהורה - היא אהבת עצמנו ממקום שאינו אנוכי, אלא ממקום של קבלת העצמי שלי ללא שום תנאים, ממקום של אהבת בן-הזוג שלי - ללא תנאים. זו אהבה שאינה חשופה להשפעות חיצוניות ואינה מתעצמת או נחלשת כתוצאה מקבלת/ אי קבלת תשומת לב, מקבלת קבלה/אי קבלת אהבה. אהבה כזאת היא אהבה של נתינה ללא חשבונות, ללא תלונות, ללא ציפיות.

וראה זה פלא. כשאדם, עובר תהליך אימון והופך להיות מקבל את עצמו, אוהב את עצמו באמת ללא התניות - שם, ודווקא שם הוא מקבל את שפע האהבה מהזולת. הוא אינו אמור לעשות את השינוי כדי להשיג תוצאות ולקבל אהבה בסופו של דבר, אלא הוא אמור לעשות זאת מתוך רצון להעצים את עצמו בלבד מבלי לחכות לתוצאות אצל הזולת.

"הווה דן כל האדם לכף זכות" - משמעות הדבר לחדול מלבקר, לשפוט, להתלונן ולחוש קרבן של הנסיבות, אלא להתבונן על הטוב הנמצא בכל אדם וכמובן בבן-הזוג. משמעות הדבר שגם את עצמו הוא דן לכף זכות, גם כאשר הוא נכשל, טועה וחסר.





*השמות כמובן בדויים ונעשו שינויים קלים בסיפור למען הסר כל מידע על הנפשות הפועלות
ורדה שמחוני - מאמנת אישית, זוגית ומשפחתית - בגישה יהודית. מתמחה באימון למציאת בני זוג, ואימון עסקי.
מסייעת במציאת היעוד האישי.
אימון זוגי
אימון עסקי
אימון לזוגיות



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב